پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی و کالابرگ هر دو در امسال پرداخت می شوند .یارانه نقدی قرار است اختیاری شود. یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد. مجلس اخبار جدیدی درباره یارانه نقدی مطرح کرد. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید:

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ کی واریز میشود

پنجمین یارانه سال ۱۴۰۲ که یارانه معیشتی است در روز 20 مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

اما چون روز 20 مرداد جمعه است احتمال واریز یارانه در 21 مردادماه پیش بینی می شود.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ چقدر است

مبلغ دقیق یارانه مرداد ۱۴۰۲ در همین قسمت مشخص خواهد شد و اعلام می شود.

ولی به احتمال زیاد یارانه دهک های 1 تا 3 مبلغ 400 هزار تومان و برای دهک های 4 تا 9 مبلغ 300 هزار تومان واریز خواهد شد .

خانواده یک نفره – هزار تومان، خانواده دو نفره – هزار تومان، خانواده سه نفره – هزار تومان، خانواده 4 نفره – هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر – هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کند.

یارانه مرداد ماه ۱۴۰۲ چقدر است | ایا یارانه مرداد ۱۴۰۲ واریز میشود و یارانه نقدی مرداد کی واریز میشود و یارانه مرداد 1402 چقدر است مبلغ و یارانه مرداد۱۴۰۲ کی واریز میشود

زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه 1402 کی است ؟

مرداد ماه ۱۴۰۲ نیز احتمالا میزان واریزی‌ها یارنه تغییری خاصی نخواهد داشت. یارانه بگیران گفته اند که مرحله ۱۳۷ مبالغی کمتر از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر دریافت کرده اند.

در پاسخ نیز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که مبالغ کسر شده به دلیل بازپرداخت وام کرونای سال ۱۳۹۹ بوده است. در واقع مبلغ اقساط ماهانه وام کرونا ۳۵ هزار تومان است که از دو سال قبل تاکنون از حساب یارانه بگیران کسر می‌شود.

در مورد زمان یارانه مرداد ۱۴۰۲ هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها جزئیاتی مشخص نکرده است، اما همچون تیر ماه باید انتظار داشته باشیم که آغاز واریز یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه باشد. پایان واریزها نیز هنوز به شکل کامل مشخص نشده، اما احتمالا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت زمان خواهد برد.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز مدعی‌اند که در مرحله ۱۳۸، زمان واریز یارانه‌ها طولانی نخواهد شد و در یک روز خاص سرپرستان خانوار یارانه این مرحله را دریافت می‌کنند.

یارانه نقدی به حساب مردم واریز شد. یارانه نقدی جاماندگان نیز به حسابشان واریز خواهد شد. یارانه نقدی جدید برای دو گروه از خانوارها پرداخت شد.

یارانه برای این گروه دیگر واریز نمی شود

تیتر کوتاه نوشت:یارانه تیر ماه ۱۴۰۲ در حالی روز گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که یارانه برخی از یارانه‌ بگیران واریز نشده است.

این چندمین ماه متوالی است که با واریز یارانه نقدی بسیاری از یارانه‌بگیران یا مبلغ کمتری دریافت کرده‌اند و یا اینکه از لیست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

این اولین ماهی نیست که برخی از یارانه‌بگیران از عدم واریز یارانه خود خبر می‌دهند. پیش از این هم در ماه‌های گذشته برخی از خانوارها از لیست جدید یارانه‌بگیران خط خورده بودند. نه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نه سازمان هدفمندی یارانه‌ها دلیل اصلی این مساله را تاکنون عنوان نکرده‌اند اما برخی از مقامات این دو سازمان قبلا اعلام کرده بودند که لیست یارانه بگیران شناور است و ممکن است دهک درآمدی خانوار تغییر کند.

این تغییر دهک هم دو نتیجه در پی دارد. ممکن است خانوارهایی که در دهک اول تا نهم قرار داشتند وارد دهک دهم شوند و از لیست یارانه خارج شوند. یا ممکن است دهک درآمدی آنها از سه دهک اول خارج شده و وارد دهک چهارم تا نهم شوند و مبلغ یارانه آنها آب برود.

پیش از این هم سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها توضیح داده بود که دهک بندی یک مساله شناور است و ممکن است هر ماه تغییر کند. به همین دلیل ممکن است یکی از علت‌های واریز نشدن یارانه تیر ماه و یا تغییر رقم آن، تغییر دهک درآمدی مردم باشد.

افراد برای اطلاع از دهک بندی درآمدی خود می توانند با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی و مشخصات خود از دهک درآمدی که در آن قرار دارند مطلع شوند.

همچنین اگر افرادی خواستار بازبینی دهک بندی درآمدی خود هستند می توانند به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

یکی از دلایل کم واریز شدن یارانه تیر ماه هم می‌تواند تغییر دهک‌بندی درآمدی خانوارها باشد. اینکه افراد از دهک اول تا سوم وارد دهک‌های درآمدی بالاتر شده باشند.

دلیل دیگر کم واریز شدن یارانه ماهانه، قسط وام کروناست که به نظر می‌رسد هنوز تمام نشده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد اقساط وام کرونا دی ماه ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

خبر مهم برای یارانه نقدی بگیران | وام ۱۰ میلیونی یارانه بدون سود!

سرهنگ ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: چند نفر از همشهریان با دریافت مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اعلام کردند که با تبلیغ وام کم بهره در یکی از شبکه‌های اجتماعی برخورد کردند.

او گفت: افراد شاکی متوجه شدند باید برای دریافت وام مبالغی را با عنوان اقدامات اداری و تکمیل پرونده به حساب شخصی ناشناس واریز و کلاهبردار پس از دریافت این مبالغ دیگر پاسخگوی تلفن‌های قربانیان نبوده است.

سرهنگ ابوطالبی گفت: پس از دریافت اظهارات شاکیان و تحقیقات فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا این فرد کلاهبردار را در یکی از استان‌های شمال کشور شناسایی و پرونده برای سیر مراحل قانونی به استان مربوطه ارسال کردند.

او تصریح کرد: مردم برای دریافت به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به این گونه تبلیغات در فضای مجازی اعتماد نکنند همچنین بانگ‌ها هیچ گونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و شهروندان بدانند که این تبلیغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

سرهنگ ابوطالبی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است./ باشگاه خبرنگاران

درحالی چند روزی از ارسال پیامک وام ۱۰میلیون‌تومانی یارانه بدون سود به سرپرستان خانوارهای ایرانی می‌گذرد که این پیامک با هدف کلاهبرداری به یارانه‌بگیران ارسال می‌شود.

چند روزی است که پیامک‌هایی به‌صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود. در این پیامک از پرداخت وام ۱۰میلیون تومانی برای سرپرستان خبر داده است که به‌صورت ماهانه از یارانه دریافتی کسر می‌شود.

گویا از هفته قبل برخی از مردم پیامکی دریافت کرده‌اند که می‌توانند با ارسال برخی از اطلاعات خود مانند کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها برای دریافت این وام ثبت‌نام کنند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد این سازمان (به‌عنوان متولی پرداخت یارانه نقدی) هیچ برنامه‌ای برای پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ندارد. این سازمان نه چنین وامی را پرداخت می‌کند و نه برنامه‌ای برای پرداخت آن دارد.

برخی از گزارش‌ها حاکی است که بیشترین تعداد پیامک برای مردم قم و کرمانشاه ارسال شده است. اما این پیامک‌ها با واکنش مقامات این دو استان مواجه شده و آن‌ها جریان وام ۱۰ میلیونی را کلاهبرداری می‌دانند.

رئیس پلیس فتای استان قم از کلاهبرداری بودن پیامک وام ۱۰ میلیون تومانی یارانه خبرداد.

سرهنگ علی موالی اعلام داشت چند روزی که پیامک‌هایی به صورت انبوه‌ برای برخی سرپرستان خانوار یارانه‌بگیر ارسال می‌شود.

در این پیامک از پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی و از سرپرستان خانوار خواسته شده مشخصات خانوار از جمله کد ملی، شماره تماس سرپرست و اعضای خانوارها را ارسال کنند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: مجرمین سایبری در کمین هستند و اخیرا با بهانه دریافت وام ۱۰ میلیونی یارانه قصد کلاهبرداری از مردم را دارند.

مرتضی عسگری گفت: مجرمین سایبری در کمین مردم هستند و اخیرا با بهانه دریافت وام یارانه با پیامک‌های دروغین قصد کلاهبرداری از مردم را دارند.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: با ارسال پیامکی با این مضمون که «اگر می‌خواهید وام ۱۰ میلیونی یارانه به شما تعلق بگیرد اطلاعات بانکی خود را به فلان شماره ارسال کنید» و ارسال اطلاعات توسط قربانیان، کلاهبرداران وارد سامانه بانکی شخص می‌شوند و بعد از ارسال کد تایید با آن‌ها تماس گرفته و کد را دریافت می‌کنند و در نهایت حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اطلاع‌رسانی‌ها در این حوزه خوب بوده و مردم نسبت به قبل آگاه‌تر شده‌اند، بنابراین معمولاً تا پیام‌های این‌چنینی دریافت می‌کنند از ما راهنمایی می‌گیرند.

عسگری اظهار داشت: اما با این وجود افراد ساده و ناآگاه نسبت به این موارد نیز وجود دارد که طعمه کلاهبرداران و مجرمین سایبری می‌شوند./ منیبان

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: