پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه استقلال باید بدهی‌های زیادی را به بازیکنان و مربیان خود پرداخت کند.
بدهکاری باشگاه استقلال به خارجی‌ها فقط محدود به سیلوا نیست؛ مدافعی که خواستار مطالبات خود شده و در نامه شکواییه خود به فیفا اعلام کرده باشگاه استقلال باید علاوه بر ۳۱۰ هزار دلار دستمزد او در فصلی که گذشت، ۵۰۰ هزار دلار نیز برای فصل جدید به وی پرداخت کند.

 مجموع این بدهی ۸۱۰ هزار یورو است و اگر دفاعیات باشگاه استقلال در خصوص درخواست پرداخت دستمزد سال آینده سیلوا (۵۰۰ هزار دلار) به سرانجامی نرسد، کل این مبلغ باید به حساب مدافع سابق برزیلی بنشیند. در واقع سیلوا در حال اقداماتی شبیه استراماچونی است و ظاهراً قصد دارد یک فصل بدون تیم بماند تا باشگاه استقلال ناچار به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار به او شود. با توجه به اینکه سیلوا در سنین بازنشستگی به سرمی‌برد، هیچ بعید نیست که خانه‌نشینی را به حضور در مستطیل سبز ترجیح دهد تا بدون اینکه زحمتی بکشد، ۵۰۰ هزار دلار بابت یک فصل بازی نکردن از استقلال پول دریافت کند! استراماچونی نیز همین اقدامات را علیه باشگاه استقلال انجام داد و یک فصل بیرون نشست و کل مطالبات خود را از باشگاه استقلال دریافت کرد تا بزرگترین ضرر تاریخ نصیب آبی‌ها شود.

دایره بدهی به خارجی‌ها، اما وسیع‌تر از چیزی است که می‌بینیم. سیلوا در واقع مقدمه امواج بدهی‌های سهمگینی است که باشگاه استقلال را در برخواهد گرفت و بعد از آن باشگاه استقلال باید به سرعت اقداماتی در راستای پرداخت بدهی ۶۰۰ هزار یورو به باشگاه سانتاکلارا انجام دهد. بدهی به باشگاه سابق محمد محبی حدود ۶۰۰ هزار یورو تخمین زده شده است و علاوه بر این بدهی سنگین بزودی پرونده آمانوف نیز روی میز مدیران باشگاه استقلال خواهد آمد تا در راستای پرداخت بدهی به این بازیکن ازبک نیز اقداماتی در دستور کار قرار بگیرد. طبق آخرین خبر‌هایی که از پرونده آمانوف با باشگاه استقلال منتشر شد، این بازیکن نیز ۳۵۰ هزار یورو از باشگاه استقلال طلب دارد. آمانوف ماه‌ها پیش به باشگاه استقلال درخواست داده بود تا این مبلغ به حسابش بنشیند، اما مدیران این باشگاه اقدامی در این راستا انجام ندادند و دست این بازیکن ازبک را باز گذاشتند تا شکایت خود را به فیفا ببرد که آمانوف هم همین کار را کرد و با اعلام شکایت خود از باشگاه استقلال پرونده قطور دیگری را ایجاد کرده است.

مجموع بدهی‌های استقلال البته با شکایت ساپینتو بیشتر هم خواهد شد. گرچه گفته می‌شود خطر آنچنانی بابت شکایت این مربی پرتغالی استقلال را تهدید نخواهد کرد، اما باشگاه استقلال ملزم به پرداخت ۲۰۰ هزار یورو به این مربی پرتغالی است تا پرونده این مربی را هم ببندد. علی خطیر که این روز‌ها درگیر نوشتن احکام برای مشاورانش است، اما باید فی‌الفور در مسیر پرداخت بدهی‌های خارجی‌ها قرار بگیرد تا بار دیگر استقلال با تهدید‌های بزرگ مواجه نشود. او که تا به امروز در پرداخت بدهی‌های داخلی نیز ناتوان بوده، با یک چالش بزرگتر مواجه خواهد شد و چنانچه نتواند در این مسیر به توفیق برسد، بحران بزرگی این باشگاه را فرا خواهد گرفت. در واقع خطیر باید علاوه بر تأمین بودجه یومیه باشگاه استقلال، منابع مالی لازم برای پرداخت بدهی‌های ارزی را هم فراهم کند تا خطرات بزرگتری باشگاه استقلال را فرا نگیرد.

اینکه مدیریت جدید باشگاه استقلال چه برنامه‌ای برای برون‌رفت از این مشکلات دارد، روشن نیست. مجموع این ارقام چیزی در حدود یک میلیون و ۹۶۰ هزار یورو خواهد شد؛ به تقریب معادل بدهی که استقلال به استراماچونی پرداخت کرد. در واقع یک استراماچونی دیگر در راه است. همان مربی که خطیر برای آوردنش به استقلال خیلی تلاش کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: