پایگاه خبری خانه فوتبال:

وام قرض الحسنه نوعی قرض است که در آن بهره‌ای در کار نباشد.وام قرض الحسنه دارای ساختار حقوقی مبتنی بر رابطه داین و مدیون است. وام قرض الحسنه از ماهیت حقوقی عقود لازمه برخوردار است. وام قرض الحسنه بیشتر به منظور تامین احتیاجات ضروری به متقاضیان پرداخت می شود. وام قرض الحسنه کارمزد بسیار پایینی دارد.

پرداخت وام قرض الحسنه 5 میلیونی برای سفر اربعین 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اختیار داده ایم هزینه سفر دانشجویان در استان های مختلف را تعیین کنند.

مسعود گنجی درباره چگونگی پرداخت وام دانشجویی پیاده روی اربعین گفت: دانشجویانی که قصد دارند به صورت گروهی برای پیاده روی اربعین اقدام کنند تحت نظارت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه ریزی کنند تا از طریق نهاد به صورت دسته جمعی به صندوق رفاه دانشجویان معرفی شوند، صندوق نیز این دانشجویان را به طور دسته جمعی به بانک طرف تعهد صندوق معرفی می‌کند تا وام پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی برای ارائه وام پیاده روی اربعین دانشجویی برعهده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها قرار داده شده است افزود: به نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اختیار داده ایم هزینه سفر دانشجویان در استان‌های مختلف را تعیین کنند و صندوق رفاه دانشجویان نیز به نسبت آن، کل موجودی که برای این سفر اختصاص داده را تقسیم و پرداخت خواهد کرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: به عنوان مثال دانشجویانی که در سیستان و بلوچستان هستند بیشترین وام پیاده روی اربعین و دانشجویانی که در ایلام هستند، کمترین را دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به شرایط دانشجویان برای دریافت وام عتبات و پیاده روی اربعین دانشجویی افزود: از شرایط پرداخت وام عتبات برای پیاده روی اربعین این است که متقاضی درحال حاضر دانشجو بوده و فارغ التحصیل نشده باشد و به صورت گروهی تحت نظارت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اقدام کنند، همچنین باید نهاد تضمین کند دانشجویانی که از وام استفاده می‌کنند به این سفر اعزام شوند تا حق دانشجوی دیگر ضایع نشود.

وی افزود: هر زمان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها فهرست متقاضیان را ارسال کند، دانشجویان از سوی صندوق به آن بانک برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیش از این اعلام کرده بود با یکی از بانک‌ها هماهنگی لازم صورت گرفته است و دانشجویان علاقه مند به حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی و زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌توانند وام پنج میلیون تومانی دریافت کنند./ مهر

وام قرض الحسنه 500 میلیونی 4 بانک

سقف تسهیلات اعطایی در برخی از بانک‌ها با توجه به میانگین حساب افراد تا ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

بانک اقتصادنوین: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود چهار درصد وام می‌دهد. شرایط دریافت این وام مسدودی سپرده مشتری تا حداکثر چهار ماه است. همچنین اگر کسی سپرده‌گذاری در بانتک انجام نداده باشد، باید به ازای هر ۱۰ میلیون تومان وام به بانک یک ضامن کسر از حقوق معرفی کند.

این وام به صاحبان مشاغل و فعالان اقتصادی تعلق می‌گیرد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است که با این حساب قسط هر وام ۱۴ میلیون و ۷۶۱ هزار تومان برآورد شده است.

بانک تجارت: این بانک در طرح آنی پزشکان، با سود چهار درصد و تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان به متقاضیان وام می‌دهد. مدت بازپرداخت این وام ۶۰ ماهه است و بانک نسبت به ارزش ۸۵ درصد سپرده مشتری به او وام می‌دهد. با این حساب اقساط وام ۵۰۰ میلیون تومانی ماهانه ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تمام می‌شود.

این بانک در طرح دیگر خود با نام تجارت با متخصصان، وام ۵۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۵ درصد می‌دهد. برای دریافت این وام متقاضی باید ضامن رسمی به بانک معرفی کند. شرایط ضامن به این صورت است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دو ضامن معتبر هم‌صنف دارای پروانه کسب و بالای ۱۰۰ میلیون تومان سند ملک باید به بانک معرفی شود.

بانک دی: این بانک با نرخ سود ۱۸ درصد و با بازپرداخت ۳۶ ماهه وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان می‌دهد. اقساط ماهانه این وام ۱۸ میلیون و ۱۰۰ تومان تعیین شده است.

بانک گردشگری: این بانک تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ۶۰ ماهه و با سود چهار درصد به متقاضیان وام می‌دهد. بر این اساس اقساط ماهانه این وام ۹ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان می‌شود. همچنین در این طرح تا طمان تسویه کامل وام سپرده مشتری مسدود می‌شود.

شرایط عقد وام قرض الحسنه

مهمترین ویژگی عقد قرض الحسنه که آن را از سایر عقود اسلامی متمایز می‌کند نیت خیرخواهانه و خداپسندانه آن است؛ در این نوع عقد قرض دهنده مبلغی را جهت رفع احتیاجات قرض گیرنده به وی پرداخت می‌کند بدون اینکه هدف سودآوری و کسب منفعت داشته باشد.

شرایط پرداخت

عقد قرض الحسنه معمولاً جهت امر ازدواج، رفع احتیاجات ضروری، درمان بیماری، ودیعه مسکن، اشتغال‌زایی و ساخت مسکن به افراد و خانواده‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

کارمزد تسهیلات قرض الحسنه

از نظر دین مبین اسلام اخذ کارمزد برای وام قرض الحسنه بلامانع است؛ با توجه به نیت خیرخواهانه و به دور از کسب منفعت، در برخی بانک‌ها نرخ کارمزد تسهیلات آن صفر تا چهار درصد است که از مشتریان دریافت می‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: