پایگاه خبری خانه فوتبال:

یازده بازیکن از لیست کنونی تیم سپاهان را بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس تشکیل می‌دهند.

به گزارش "ورزش سه" هواداران سپاهان در حالی که تیمشان یکی از بهترین نقل و انتقالات تابستانی تاریخش را پشت سر گذاشته امیدوار به کسب جام خوش رنگ طلایی لیگ برتر بعد از 9 سال هستند. 

ترکیب این فصل سپاهان متشکل از ستاره‌های کنونی و فوق ستاره‌های ادوار گذشته لیگ برتر است. اما نکته جالب توجهی که در لیست این تیم به چشم می‌خورد، تعداد بالای بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس در این تیم است. در این مطلب قصد داریم نگاهی به این بازیکنان بیندازیم: 

1. محمد دانشگر، نفر اول خط دفاعی سپاهان 

از عقب زمین سپاهان که شروع کنیم، در خط دفاعی این تیم تا دلتان بخواهد از مهره‌های سابق سرخابی‌های پایتخت حضور دارند. 

در قلب خط دفاعی این تیم محمد دانشگر، مدافع مستحکم برازجانی، بازی می‌کند که یکی از مهره‌های کلیدی استقلال در چند سال اخیر بخصوص در فصل قهرمانی با سیستم سه دفاع فرهاد مجیدی بود. 

دانشگر که با لباس استقلال سابقه باز کردن دروازه تیم کنونی‌اش را هم دارد، با شماره پیراهن جالبش آماده شروع دومین فصل در سپاهان می‌شود. 

2. سیاوش یزدانی، به دنبال جبران فصل کابوس وار 

سیاوش یزدانی یکی دیگر از مهره‌های دفاعی سپاهان با سابقه بازی در استقلال است. نکته جالب اینکه او هم از مهره‌های قابل اعتماد فرهاد مجیدی تا قبل از اعزام به سربازی در تیم خط دفاعی سه نفره فرهاد بود. 

دکتر سابق آبی‌ها مجموعا پنجاه بار برای این تیم در لیگ برتر به میدان رفته بود و موفق به زدن یک گل شد. سیاوش اما اکنون شماره 99 سپاهانی‌ها به دنبال تکرار روزهای خوب در مقطع حضور اولش در سپاهان و همچنین تلافی فصل کابوس‌واری که گذراند می‌باشد. 

3. میلاد زکی‌پور و تثبیت جایگاه با مورایس 

میلاد زکی‌پور با علی منصور از نفت تهران به استقلال رفتند و رفته رفته از همان فصل اول به ترکیب آبی‌ها اضافه شد. زکی‌پور که دوران پر فراز و نشیبی در استقلال گذراند، در نهایت پس از جذب مجمد نادری در فصل 00-1399 از استقلال جدا شد.

مدافع تکنیکی طلایی پوشان مجموعا 73 بار در لیگ برای استقلال به میدان رفت و نکته جالب اینکه تک گل او برای آبی‌ها همانند سیاوش در مقابل پیکان زده شد. 

زکی‌پور با آمادگی جسمانی بالایی که دارد، این روزها جزء فعال‌ترین نفرات تمرین سپاهان است و می‌خواهد با ادامه روند خوب فصل گذشته‌اش زیر نظر مورایس، بار دیگر به تیم ملی نیز دعوت شود. 

4. رامین رضائیان، مرد همیشه نایب قهرمان لیگ! 

نفر چهارم این لیست بالاخره یک پرسپولیسی سابق است. ستاره‌ای که با جدایی از پرسپولیس در فصل گذشته، به جمع طلایی پوشان زاینده رود اضافه شد و اتفاقا فصل فوق العاده‌ای را در این تیم گذراند.

رامین که سابقه سه نایب قهرمانی با پرسپولیس و سپاهان را در کارنامه دارد، به چیزی جز کسب اولین قهرمانی با پیراهن سپاهان در این فصل فکر نمی‌کند. 

5. امیدنوافکن، آرپی‌جی‌زن جنجالی زاینده رود

امید نورافکن بر خلاف سال‌های قبلش، فصل گذشته یکی از پرحاشیه‌ترین روزهای فوتبالی‌اش را گذراند. این مدافع 25 ساله با سابقه 49 بازی و چهار گل با پیراهن استقلال، یکی از مهره‌های کلیدی سپاهان خوزه مورایس به شمار می‌رود که امیدوار است در پنجمین فصل حضور متوالی‌اش در سپاهان به قهرمانی برسد.

البته این بازیکن هفته‌های ابتدایی را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه همسترینگ از دست خواهد داد، اما پس از فیفادی شهریورماه آماده بازگشت به مسابقات می‌شود. 

6. فرشاد احمدزاده، مهره ثابت خارجی‌ها 

احمدزاده یکی دیگر از پرسپولیسی‌های سابق سپاهان است که توسط محرم نویدکیا به سپاهان آمد و روزهای خوبی در این تیم گذرانده است. 

فرشاد که زمزمه‌های پیوستنش به استقلال هم شنیده می‌شد، 88 بار در لیگ برتر برای پرسپولیس به میدان رفته و موفق به زدن 11 گل هم شده است. 

نکته جالب درباره فرشاد حضور ثابت در تیم‌های برانکو، کالدرون و حالا خوزه مورایس است.

7. رضا اسدی، هافبکی که آقای گلی می‌خواهد! 

رضا اسدی با حواشی فراوان به سپاهان اضافه شده و حتی شایعاتی مبنی بر جدایی‌اش از این تیم نیز شنیده می‌شد، در نهایت با شماره 5 این تیم معرفی شد.

اسدی که فصل متوسطی را در پرسپولیس پشت سر گذاشته بود و در 28 بازی 4 گل به ثمر رساند، فصل گذشته تا روزهای انتهایی جزء مدعیان آقای گلی هم بود بدش نمی‌آید این فصل کار نیمه تمامش را جبران کند. 

البته که گفته می‌شود با توجه به ترافیک شدید خط حمله سپاهان، مورایس قصد دارد از او در خط هافبک استفاده کند.

8. احسان پهلوان، ترجیح سپاهان به یاغی‌گری 

احسان پهلوان که فصل 00-1399 یکی از هافبک‌های ثابت یحیی در پرسپولیس بود، علی‌رغم پیشنهاد از استقلال ترجیح داد به سپاهان بپیوندد و بار دیگر خاطرات خوبش در اصفهان را تکرار کند.

وینگر ریز نقش و شوت‌زن سپاهانی‌ها با پیراهن پرسپولیس 50 مرتبه در لیگ برتر به میدان رفت، اما تنها گلش با پیراهن این تیم را در دیدار حذفی مقابل ایرالکو به ثمر رساند. 

9. کاوه رضایی، ستاره دربی 84 با پیراهن طلایی 

کاوه رضایی یکی از ستاره‌های استقلال در دربی 84 و برتری سه بر دو استقلال برابر پرسپولیس، بار دیگر به اصفهان شهری که خاطرات بسیار خوبی از آن دارد برگشته است.

این بار اما نه با پیراهن ذوب آهن و بلکه با شماره 11 سپاهان. مهاجم باهوش طلایی پوشان قطعا نیم نگاهی به پوشیدن پیراهن تیم ملی و حضور در جام ملت‌های آسیا دارد. 

10. شهریار مغانلو، به دنبال دبل کفش طلا

شهریار مغانلو را بدون شک باید یکی از آماده‌ترین فورواردهای کنونی فوتبال ایران بدانیم. مهاجم خوش قد و بالای طلایی پوشان نیز سابقه نیم فصل حضور در پرسپولیس را دارد. اوج درخشش او در جمع سرخ‌ها در لیگ قهرمانان 2021 بود. جایی که موفق به زدن 4 گل و ثبت 2 پاس گل شد. مغانلو در لیگ برتر نیز 14 بار برای پرسپولیس به میدان رفت و 4 گل هم به ثمر رساند. 

او در حالی که شایعات بازگشتش به پرسپولیس نیز شنیده می‌شود، بی‌توجه به حواشی به دنبال تداوم درخشش در سپاهان و رسیدن به دومین آقای گلی متوالی با این تیم است. 

11. عیسی آل‌کثیر، قاتل آبی‌ها در اردوگاه سپاهان 

و بالاخره یازدهمین نفر از این لیست بلند بالا، عیسی آل‌کثیر است. آل‌کثیر را می‌توانیم جزء جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ بین پرسپولیس و سپاهان بنامیم. 

مهاجم فرصت طلب سرخ‌ها با سابقه دو قهرمانی لیگ برتر و یک نایب قهرمانی آسیا به سپاهان آمده و امیدوار به تکرار قهرمانی این بار با پیراهن رقیب دیرینه پرسپولیس است. 

1904922

این ستاره‌ها با مجموع 500 بازی برای سرخابی‌های پایتخت در لیگ برتر به اضافه پیام نیازمند، رضا شکاری، هادی محمدی، محمد کریمی و... اسکواد کهکشانی سپاهان در لیگ بیست و سوم را تشکیل می‌دهند. ترکیبی که شاید تنها جای خالی چند بازیکن خارجی را در خود حس می‌کند تا علاوه بر درخشش در لیگ برتر، یکی از نماینده‌های خاطره‌ساز ایران در لیگ قهرمانان 24-2023 شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: