پایگاه خبری خانه فوتبال:

گزارش: در آستانه برادرخواندگی طارمی و سون

هرچقدر که شایعات و خبرها درخصوص انتقال هری کین مهاجم و کاپیتان تیم ملی انگلیس به بایرن مونیخ بیشتر می شوند، انتقال جذاب طارمی به تاتنهام رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد.

به گزارش ورزش سه، بنابر گزارش خبرگزاری های متعدد، درصورتی که انتقال هری کین به بایرن مونیخ نهایی شود، طارمی محتمل ترین گزینه اسپرز برای جایگزینی کاپیتان تیم ملی انگلیس است. تابحال مدیران بایرن مونیخ دو پیشنهاد را برای جذب کین به تاتنهامی ها ارائه دادند که هردوی این پیشنهادها توسط تیم سفیدپوش شمال لندن رد شد. گفته می شود که اولین و دومین پیشنهاد باوارایی ها به ترتیب به ارزش 60 و 70 میلیون پوند بودند.

روز جمعه گزارش ها حاکی از این بود که باواریایی ها سومین و آخرین پیشنهاد خود را به ارزش بیش از 86 میلیون پوند به تاتنهام ارائه کردند و تا انتهای روز جمعه به این باشگاه فرصت دادند که نظر نهایی خود را اعلام کنند، اما درنهایت باگذشت این مهلت، هیچ کدام از این دو باشگاه اظهار نظری نداشتند تا همچنان همه چیز درخصوص این انتقال مسکوت باقی بماند. گفته می شود که دنیل لوی، مدیر باشگاه تاتنهام، قیمت 100 میلیون پوند را برای هری کین تعیین کرده است.

هری کین که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس (58 گل در 84 بازی) و باشگاه تاتنهام (280 گل در تمامی رقابت ها) است اکنون 30 سال سن دارد و در انتهای فصل جدید قراردادش با تاتنهام به اتمام می رسد. باتوجه به علاقه مندی خود کین به ملحق شدن به جمع باواریایی ها و عدم تمایل مدیران تاتنهام به رایگان از دست دادن کاپیتان تیمشان، به احتمال قوی بزودی شاهد بسته شدن قراردادی 4 ساله بین کین و بایرن مونیخ باشیم.

تاتنهام درحالی فصل جدید لیگ برتر را روز یکشنبه 13 آگوست برابر برنتفورد آغاز می کند که فصل گذشته در رتبه هشتم جدول بیست تیمی لیگ جزیره قرار گرفت که بدترین رتبه این تیم از سال 2008 به بعد می باشد. باوجود عملکرد نسبتا ناموفق تاتنهام در فصل گذشته، هری کین موفق شد از نظر فردی درخشان عمل کند و بعد از ارلینگ هالند، با ثبت 30 گل دومین گلزن برتر لیگ جزیره لقب گیرد.

روز یکشنبه رومانو خبرنگار مشهور نقل و انتقالات اروپا اعلام کرد علی رغم اینکه مذاکرات بایرن با تاتنهام پیشرفتی نداشته است، مذاکرت جهت انتقال کین به جمع باواریایی ها همچنان بطور جدی ادامه دارد.

رومانو در ستون خبری خود می نویسد: چه اتفاق می افتد اگر بایرن پس از اینهمه انرژی و وقتی که صرف کین کرده است، نتواند او را جذب کند؟ مشخصا باشگاه گزینه های جایگزینی را درنظر دارد اما مذاکرات جدی برای آنها نداشته است، چون هنوز هم سخت به دنبال هری کین هستند. من گفتم که بایرن کاملا برروی کین متمرکز است و وقتی که دارم این مقاله را  می نویسم مذاکرات بین تاتنهام و بایرن همچنان بصورت جدی ادامه دارد. تنها جوابی که از بایرن می گیرم این است: تمرکز برروی هری کین."

رومانو همچنین در ادامه مطلب خود می گوید: "خیلی ها می پرسند که چرا کین علاقه مندی خود جهت پیوستن به بایرن مونیخ را علنی نمی کند، چون همچنین کاری احتمالا به انتقال او به بایرن کمک می کند. اما به نظر من، علنی کردن علاقه و درخواست برای انتقال به بایرن چیزی را حل نخواهد کرد. احتمالا بخاطر می آورید که دو سال پیش چنین موضعی درخصوص انتقال به منچسترسیتی چندان موفقیت آمیز نبود. دنیل لوی نیز برمبنای چنین تحرکاتی تصمیم گیری نخواهد کرد."

رومانو در انتها اضافه می کند: "کین بسیار مشتاق است تا در این پنجره نقل و انتقالاتی به بایرن بپیوندد اما او همه چیز را به دو باشگاه واگذار کرده است. او دوست دارد که به جمع باوارایی ها بپیوندد اما اگر این انتقال نهایی نشود در تاتنهام خواهد ماند."

طبق ادعای جانلوکا دی مارتزیو خبرنگار مشهور ایتالیایی، تاتنهام به موازات مذاکرات با بایرن بر سر هری کین، پیشنهادی به ارزش 24 میلیون یورو (20.8 میلیون پوند) جهت جذب مهدی طارمی ستاره بوشهری و 31 ساله تیم پورتو بعنوان جایگزین کاپیتان تیم ملی انگلیس ارائه کرده است. این درحالی است که سران پورتو قیمت 30 میلیون یورو (25.9 میلیون پوند) را برای طارمی تعیین کرده اند.

ستاره سه شیرها درحالی فصل گذشته در تمامی رقابت ها طی 49 بازی 32 گل و 5 پاس گل به ثبت رسانده که همتای ایرانی او، مهدی طارمی در 51 بازی موفق به ثبت 31 گل و 14 پاس گل گردیده است.

آمار فوق العاده طارمی با ثبت 80 گل و 49 پاس گل در 147 بازی که برای پورتو به میدان رفته، نه تنها نشان دهنده این است که او یک گلزن قهار است بلکه قدرت بالای بازیسازی او برای سایر هم تیمی هایش را نیز به نمایش می گذارد.

یکی دیگر از تفاوت های بین طارمی و کین در نقاطی از زمین است که این دو بازی می کنند. کین معمولا عقب تر بازی می کند تا بازیسازی نماید و بخاطر همین در میان همتاهای اروپایی خود در 34 درصد پایین جدول از حیث لمس توپ در محوطه جریمه حریف با آمار میانگین 4.43 لمس توپ در محوطه جریمه حریف در هر 90 دقیقه می باشد. نکته جالب درخصوص طارمی این است که علی رغم آمار فوق العاده او در بازیسازی، او بطور میانگین طی یک سال گذشته در هر بازی 7.28 لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشته است که آماری بهتر از آمار هری کین ستاره تیم ملی انگلیس می باشد.

در جدول زیر آمار و ارقام مهدی طارمی بهترین گلزن سه فصل اخیر تیم پورتو را می بینیم که تقریبا همه آیتم ها نوار سبز رنگ را نشان می دهند که نمایانگر عملکرد عالی مهدی طارمی طی یکسال گذشته است. طارمی در مجموع 2600 دقیقه ای که در رقابت های لیگ پرتغال برای پورتو به میدان رفت توانست 22 گل و 7 پاس گل به نام خود ثبت کند، او در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نیز درخشان ظاهر شد و موفق شد آمار 5 گل و 2 پاس گل را برای خود و تیمش رقم بزند.

گفته می شود که بازیکن تیم ملی ایران که پیش از این با دیگر تیم مطرح انگلیسی و رقیب تاتنهام یعنی منچستر یونایتد لینک شده بود، درحال حاضر اصلی ترین گزینه آنگه پوستکوگلو سرمربی تاتنهام برای جایگزینی کاپیتان تیمش می باشد و بنظر می رسد طی روزهای آینده مذاکرات بین تاتنهام و پورتو برسرجذب مهدی طارمی نهایی شود و او را در فصل جدید لیگ جزیره در کنار سون دیگر ستاره آسیایی تیم تاتنهام مشاهده کنیم. 

به گزارش رکورد، رسانه معروف پرتغالی، بازی چهارشنبه بین پورتو و بنفیکا در قالب سوپرجام این کشور، آخرین بازی و بازی خداحافظی مهدی طارمی در پورتو خواهد بود. 

سروش سلماسی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: