پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز چهارشنبه 5 دیدار از هفته دوم لیگ برتر برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه، تراکتور تبریز میزبان پرسپولیس است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، روز دوم از هفته دوم لیگ برتر با انجام 5 مسابقه برگزار می شود. یکی از بازی های بزرگ و مهم نیم فصل اول فردا در تبریز بین دو تیم تراکتور و پرسپولیس برگزار خواهد شد و دو دربی هم در خوزستان و اصفهان برگزار می شود. 

نگاهی به این 5 بازی می اندازیم؛

تراکتور - پرسپولیس؛ بازی بزرگ هفته با حضور رفقای سابق!

تقابل  دو تیم همیشه جذاب و دیدنی بوده و این فصل حساس تر از همیشه خواهد بود چون هر دو تیم پرستاره و مدعی هستند. هرچند تراکتور در دیدار اول نمایش ناامید کننده ای داشت و سه گل از سپاهان در اصفهان خورد تا پاکو خمز سرمربی اسپانیایی رک و راست از باشگاه انتقاد کند و  بگوید حریف شایسته برد بود و ما مغرورانه تیم را بسته بودیم! پرسپولیس قهرمان فصل گذشته اما یک برد اقتصادی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به دست آورد و برای اولین مرتبه در این فصل مقابل تماشاگران به میدان می رود. مسابقه ای که طبق اعلام باشگاه تراکتور ورود کودکان زیر 10 سال در آن ممنوع است! 

در تراکتوربازیکنان سابق پرسپولیسی مثل شجاع خلیل‌زاده، سیامک نعمتی، محمد نادری، سعید آقایی و مهدی شیری حضور دارند و از سویی دیگر محمد نصرتی از مربیان تراکتور هم سابقه بازی در پرسپولیس را دارد که همگی آنها برای این مسابقه انگیزه مضاعفی دارند.

برخی کارشناسان معتقدند بزرگ ترین اشتباه تراکتور از دست دادن بازیکنانی نظیر اخباری دروازه بان، رضا اسدی و حتی محمد عباس زاده بود. بازی مقابل تماشاگران پرشور تراکتور کار آسانی نیست البته همه امیدوارند که اتفاقات تلخ دو سه فصل پیش در ورزشگاه یادگار امام تبریز رخ ندهد. مسابقه ای که به دلیل پرتاب سنگ از سوی تماشاگران تراکتور نیمه کاره ماند و در آخر هم با رای کمیته انضباطی میزبان بازنده شد. مدیر مسابقات سازمان لیگ نیز اعلام کرده نماینده ویژه AFC  نحوه میزبانی این دیدار را زیر نظر خواهد گرفت و این مساله می تواند برای تعیین میزبانی تراکتور در آسیا تعیین کننده باشد.

از نظر فنی باید دید خمز بعد از باخت مقابل سپاهان چه تدابیر تاکتیکی در نظر گرفته تا بتواند قهرمان فصل گذشته را شکست بدهد. یحیی گل محمدی و  پرسپولیس هم قطعا با همان شیوه همیشگی شاید به دنبال بردی اقتصادی در خارج از خانه باشند. تراکتور اگر مثل دیدارهای آخر فصل گذشته در تبریز ظاهر شود پیروزی دور از دسترسش نخواهد بود اما گر مثل بازی با سپاهان هفته قبل در میدان باشد شرایط سختی را مقابل قهرمان فصل گذشته تجربه خواهد کرد. بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس هم از تراکتور به عنوان تیمی خوب و تاکتیکی یاد کرد. جدال قرمزپوشان تبریز و تهران یکی از بازی های بزرگ این فصل باشد. مسابقه ای که فصل گذشته مساوی نشد و یک بازی را تراکتور برد و یک مسابقه را هم پرسپولیس.

شمس آذر قزوین - هوادار تهران؛ خروج از امتیاز منفی؟

شمس آذر تنها تیمی است که لیگ را با امتیاز منفی شروع کرده  و هفته گذشته خارج از خانه برد را با مساوی عوض کرد تا همچنان قعرنشین لیگ باشد. دو تیم برای اولین مرتبه در تاریخ لیگ برتر مقابل هم قرار می گیرند اما محمود فکری به خوبی تیم شمس آذر قزوین و سعید دقیقی سرمربی اش را می شناسد او فصل گذشته زمانی که سرمربی سایپا بود در قزوین با 4 گل شکست خورد و به هیچ عنوان خاطره خوشی از قزوین ندارد.  هرچند تجربه فکری در لیگ برتر  نسبت به دقیقی خیلی بیشتر است و همین مساله می تواند به فکری و تیمش برای امتیاز گرفتن در این بازی خارج از خانه کمک کند.

شمس اذر اگر بتواند پیروز شود شاید از زیر صفر خارج شود زیرا با پس گرفتن شکایت شهرداری همدان امکان پاک شدن منفی سه امتیاز این تیم از سوی کمیته انضباطی وجود دارد و در صورت برد خانگی اولین امتیاز لیگ برتری را دشت خواهد کرد. 

مس رفسنجان - نساجی مازندران؛ تکرار تقابل فینال حذفی!

این بازی ویژه ترین مسابقه این هفته لیگ از نظر حاشیه خواهد بود جایی که ساکت الهامی سرمربی اسبق نساجی مقابل سید مهدی رحمتی سرمربی اسبق آلومینیوم اراک قرار می گیرد این دو مربی در فینال دو فصل قبل جام حذفی درگیری  رسانه ای شدیدی باهم داشتند و حالا دوباره الهامی که نساجی را قهرمان حذفی کرده این بار با مس رفسنجان به نساجی رسیده است. به جز این مساله هر دو مربی استقلالی هستند و جز گزینه های سرمربیگری استقلال حداقل در رسانه ها! نام شان مطرح شد. رحمتی البته در این دیدار از روی سکوها نظاره گر بازی تیمش خواهد بود  و به دلیل اخراج در بازی گذشته حق نشستن روی نیمکت تیمش را ندارد. 

نساجی برای اینکه نشان بدهد تیمی در سطح و اندازه لیگ قهرمانان اسیاست باید برد این را در زمین مسابقه نشان بدهد. مس رفسنجان هم دیروز بازیکن عراقی مد نظر استقلال را با قراردادی قرضی جذب کرد و «منتظر محمد» مسی شد البته آنها جلال الدین علی محمدی کاپیتان فصل گذشته سپاهان را هم در اختیار گرفته اند. نساجی هم تیم پرمهره ای است که بازیکنان زیادی را از الومینیوم اراک به قائمشهر آورده است.

ذوب آهن - سپاهان؛ دربی اصفهان

اگرچه دربی اصفهان نسبت به دربی تهران حواشی کم تری دارد اما این گونه نیست که تقابل این دو تیم همشهری گل و بلبل باشد! در فصول گذشته مدت ها بحث بر سر این موضوع بود که کدام یکی از این دو، تیم اول اصفهان هستند! فصل گذشته هم در مسابقه دو تیم ذوب اهن ابتدا قیمت بلیت را برای تماشاگران سپاهان 200 هزار تومان اعلام کرد و بعد این قیمت تعدیل شد و به 100 هزار تومان رسید اما باشگاه سپاهان انتقادهای زیادی از این شیوه قیمت گذاری بلیت داشت. اکنون هم در آستانه دربی نصف جهان حاشیه ای جدیدی به وجود آمده و ظاهرا باشگاه ذوب آهن قصد ندارد بیش از 10 درصد ظرفیت ورزشگاه را به هواداران سپاهان بدهد.

با این تیم پرمهره سپاهان نباید هیچ مشکلی برای تقابل با ذوب آهن داشته باشد هر کدام از ستاره های سپاهان می توانند به تنهایی برای یک تیم بازیکنان تاثیرگذار و کلیدی محسوب شوند از سویی دیگر مورایس پرتغالی دستیار اسبق مورینیو هم این تیم خوب را هدایت می کند.  تیمی که قطعا از مدعیان اصلی قهرمانی این فصل است اما ذوب آهن در این فصل چنین شرایط مطلوبی ندارد. کمال کامیابی نیا هافبک سابق پرسپولیس هم به دلیل مصدومیت نمی تواند ذوب آهن را در این بازی همراهی کند. 

شرایط زمین فولادشهر اصفهان بعید است مثل ورزشگاه نقش جهان بد باشد! سپاهان مقابل تراکتور با انجام یک بازی زیبا، هجومی و تماشاگر پسند سه گل به تراکتور زد و زردپوشان اصفهانی در این مسابقه هم به دنبال دومین برد خود هستند البته ذوب آهن هم در انزلی پیروز شده و شرایط این تیم هم از نظر روحی و روانی مناسب است اما شاید به اندازه سپاهان بازیکن با کیفیت در اختیار نداشته باشد.

فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان؛ دربی بازندگان در جنوب

دومین دربی این هفته در خوزستان برگزار می شود جایی که هر دو تیم لیگ را با شکست آغاز کردند. فولاد مقابل گل گهرسیرجان 3 گل خورد و نفت آبادان هم در خانه اش با سه گل مغلوب استقلال شد و حالا این دو تیم بازنده به دنبال جبران هستند. ویسی بعد از باخت سنگین خانگی صراحتاً گفت صبوری تماشاگران آبادانی باعث خجالتش شده و قول می دهد این باخت را جبران کند. علیرضا منصوریان اما به اندازه ویسی در اهواز محبوب نیست و اگر نتواند در این بازی خانگی پیروز شود شاید خیلی زود هواداران اهوازی علیه او موضع بگیرند.  هر دو تیم در این مسابقه به دنبال اولین امتیازهای لیگ برتری خود هستند.

برنامه هفته دوم مسابقات لیگ برتر به شرح زیر است:

سه شنبه ۲۴ مرداد

پیکان تهران – گل‌گهر سیرجان- ساعت ۱۹- ورزشگاه پاس قوامین تهران

آلومینیوم اراک – استقلال خوزستان- ساعت ۲۰- ورزشگاه امام خمینی اراک مرکزی

چهارشنبه ۲۵ مرداد

شمس آذر قزوین – هوادارتهران- ساعت ۱۹- ورزشگاه متعاقباً اعلام می گردد.

تراکتورتبریز – پرسپولیس- ساعت ۱۹- ورزشگاه یادگار امام تبریز

مس رفسنجان – نساجی مازندران- ساعت ۲۰- ورزشگاه شهدای مس رفسنجان

ذوب‌آهن اصفهان – فولادمبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۲۱ - ورزشگاه فولادشهر فولادشهر اصفهان

فولاد خوزستان – صنعت نفت آبادان- ساعت ۲۱:۳۰ - ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

پنجشنبه ۲۶ مرداد

استقلال – ملوان بندرانزلی - ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه آزادی تهران  

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: