پایگاه خبری خانه فوتبال:

پاکو خمس بار دیگر با صحبت هایش نشان داد که حرفه ای بودن فقط در حرف و شعار نیست.
​او با اینکه دروازه بان تیمش در طی این دو هفته عملکرد ضعیفی داشته، به حمایت از پور حمیدی برخاست و در گفته هایش، به این موضوع اشاره کرد که پور حمیدی بیش از هر زمانی، به حمایت از ما نیاز دارد. شاید اگر مربی دیگری به جای خمس بود، پور حمیدی را از همراهی با تیم در دیدار بعدی محروم می کرد اما مربی اسپانیایی تی تی ها دست به چنین اقدامی نزد.
همچنین دلداری دادن او به شاگردانش پس از بازی عصر دیروز برابر پرسپولیس و باخت مقابل آنها، مورد توجه و تحسین اکثر رسانه ها قرار گرفت.

خمس راجع به داوری، به ندرت حرف می زند و در طول نود دقیقه، کمتر به قضاوت داوران نقد وارد می کند. می توان فهمید که چرا خمس از وضعیت نامناسب و نامطلوب چمن یادگار امام و امثال آن، ایراد می گیرد و رنج می برد. او دوست دارد تیمش به معنای واقعی، فوتبال بازی کند. خمس اصلا به «زیر توپ زدن» اعتقادی ندارد و اهل چنین تاکتیک های منسوخ شده ای نیست. شاگردان او باید حتی در شدید ترین پرس های حریف در خط دفاعی خودی، روی زمین با پاس های کوتاه و سالم بازی کنند تا از زیر فشار خارج شوند.

در حقیقت او سبک تیکی تاکای معروف را به عنوان الگوی تاکتیکی خود، اتخاذ کرده و در زمین پیاده می کند.

او بر عکس اکثر مربیان لیگ برتری که دائما کنار زمین غرولند می کنند، خیلی با تمرکز به هدایت بازیکنان تیم خود می پردازد و عصبانیت و فریاد هایش به بازیکنان خودی مربوط می شود. 

خمس در کارش بسیار جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد؛برای مثال می توان به دیدار برگشت پرسپولیس و تراکتور در فصل گذشته اشاره کرد. در حالی که تیم او دو گل از پرسپولیس عقب بود، داور به کنار زمین آمد تا به یکی از نیمکت نشینان تراکتور، اخطار دهد. بعد از رد و بدل شدن چند جمله میان خمس و سید وحید کاظمی، یکی از دستیاران او به داور اعتراض می کند. در همان لحظه این حرکت، با عصبانیت دیوانه وار خمس رو به رو می شود و مرد اسپانیایی او را با دو دست خود به سوی نیمکت، هل می دهد و پس از عذرخواهی از داور، با پرخاش و تندی بر سر او فریاد می کشد.

پاکو خمس علاوه بر دانش فنی بالا، در اخلاق و رفتار حرفه ای، الگوست و جزو معدود مربیان حرفه ای لیگ برتر به شمار می‌آید. خمس مربی بسیار با تجربه ای است و سال ها در لالیگا بازی کرده و به مربیگری پرداخته و شیوه او دقیقا این مسئله را برای اهالی فوتبال در ایران روشن می کند. خمس فرهنگ و ژن مربیان اسپانیایی را درون خود دارد و به شدت به دنبال این است که چنین ژنی را به تک تک بازیکنان خود، تزریق کند. شاید خمس بتواند به آرزوی دیرینه و حسرت تی تی ها در کسب قهرمانی لیگ برتر،پایان دهد.

معین احمدوند|باشگاه خبرنگاران آزاد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: