پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه استقلال باوجود کم کردن هزینه‌های قراردادی هنوز هم با چالش مواجه است.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال استقلال درحالی 2 بازی ابتدایی فصل جدید را پشت سر گذاشته که همچنان درگیر قانون سقف بودجه است و به این دلیل، علاوه بر اینکه نمی‌تواند برای تقویت تیم به خوبی اقدام کند، برای ثبت قرارداد برخی بازیکنان جدیدش در سازمان لیگ نیز دچار مشکل شده است.

مدیران باشگاه استقلال معتقدند با وجود قانون سقف بودجه، تا زمان اتمام قراردادهایی که ابتدای فصل گذشته به صورت 2 یا 3 ساله بسته شدند، همین چالش به قوت خودش باقی است. بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد پایه قراردادها در فصل گذشته حدود 440 میلیارد تومان بوده که برای فصل جدید حدود 20 تا 25 درصد افزایش پیدا می‌کند و به این ترتیب در کمترین حالت به حدود 530 میلیارد تومان در سال جدید می‌رسد. در صورتیکه اگر عقد قراردادها برای فصل جدید بر عهده مدیریت فعلی یا حتی قبلی باشگاه بود استقلال این چنین دچار مشکل و چالش نمی‌شد.

این درحالیست که باشگاه استقلال طبق قانون فصل جدید مجاز به ثبت قرارداد تا سقف 310 میلیارد تومان است و با این شرایط برای تقویت تیم دچار مشکل شده است. بقیه باشگاه‌ها چون این شرایط استقلال را ندارند، از این حیث دچار مشکل نشده‌اند. از طرفی گفته می‌شود برای عقد قرارداد برخی بازیکنان در برخی تیم‌ها از روش‌هایی مانند هوادار متمول یا حتی اهدای ملک در خارج یا داخل کشور نیز استفاده شده است. یعنی در واقع برای عقد قرارداد برخی بازیکنان از منابع مالی خارج از باشگاه استفاده شده است. بااینحال مدیران باشگاه استقلال تلاش کردند تا در مذاکره با بازیکنان قراردادها را کاهش بدهند که این مساله در کنار خروج برخی بازیکنان مانند سیلوا و عارف غلامی باعث شد هزینه‌‌های این باشگاه تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

در این بین شایعاتی مطرح شده و گفته می‌شود با وجود رفتن قائدی و محبی و همچنین قرارداد سفید برخی بازیکنان، استقلال نباید دچار مشکل برای عقد قراردادهای فصل جدید شود اما با پیگیری از باشگاه استقلال مشخص شد جذب آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی تقریبا همان هزینه را به همراه داشته و قرارداد سفید هم وجود ندارد.

بنابراین استقلال که به جز منابع خود باشگاه، محل دیگری برای تامین هزینه‌های مالی ندارد، دچار مشکلاتی شده که اکنون هوادارانش شاهد هستند. با اینحال باید دید که مدیران آبی همانطور که مشکل ثبت قرارداد سعید مهری و محمدرضا خالدآبادی را رفع کردند، چه راهکاری را برای ثبت قرارداد بازیکنانی مانند برزگر و تورانیان و همچنین جذب بازیکن جدید برای تقویت تیم در نظر می‌گیرند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: