پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهدی تاج که برای تماشای بازی فینال جام جهانی زنان به استرالیا سفر کرده با جیانی اینفانتینو دیدار کرد.
به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، به دعوت فیفا برای تماشای فینال جام جهانی ۲۰۲۳ زنان بین تیم‌های ملی انگلستان و اسپانیا، عازم استرالیا شده است.
او که امروز به محل برگزاری این مسابقه رسیده است با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دیدار کرد.

اما مهدی تاج این فرصت دیدار را غنیمت شمرد تا در آن مسائل مهمی را با رئیس فیفا مطرح کند. موضوعاتی که مدتهاست محل بحث در فوتبال ایران است و رئیس فدراسیون فوتبال وظایف سنگینی در قبال آن دارد.

یکی از بحث‌های همیشگی دیدارهای سالهای اخیر روسای فدراسیون ایران با اینفانتیتو موضوع حضور منظم زنان در ورزشگاه‌ها است و رئیس فیفا تاکید زیادی روی این موضوع دارد و مهدی تاج در خصوص پیشرفت‌های این موضوع در ایران صحبت کرد. با این حال هنوز همه ورزشگاه‌های ایران آمادگی میزبانی را پیدا نکرده‌اند که برطرف شدن این مشکل برای اینفانتینو مهم است.

q1s0vd3ctEgt

از دیگر موضاعات مهم مورد بحث، به راه افتادن VAR در ایران است. مهدی تاج پیش‌تر گفته بود به دلیل تحریم‌ها برای آوردن کمک داور ویدئویی نیازمند کمک مستقیم فیفا هستند.

همچنین پول‌های بلوکه شده ایران در فیفا به واسطه تحریم‌های بانکی نیز پای ثابت جلسات سالهای اخیر رئیس فدراسیون ایران و اینفانتینو بوده و باید دید در عمل راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده می‌شود یا خیر.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: