پایگاه خبری خانه فوتبال:

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در خانه بلغارستان به عنوان یک تیم متوسط اروپایی، عملکرد خیلی خوبی داشتیم.
بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل بلغارستان در یک بازی دوستانه، اظهار داشت: بازی بسیار خوبی بود که در یک زمان خوب هم برگزار شد. بازیکنان جدیدی در این مسابقه به زمین رفتند و با توجه به انرژی‌ای که در تیم ملی وجود دارد، عملکردمان مقابل یک تیم متوسط اروپایی خیلی خوب بود‌.

وی درخصوص سطح نه چندان بالای حریفان تدارکاتی تیم ملی با توجه به این موضوع که رقیبان اصلی ایران در آسیا مقابل تیم‌های قدرتمندی بازی می‌کنند، گفت: ایران را نباید با حریفانی مثل ژاپن، عربستان، استرالیا و سایر مدعیان آسیایی قیاس کرد زیرا تک تک این تیم‌ها در شرایط بسیار مناسب‌تری از تیم ما قرار دارند. الان عربستان در سطح جهانی مثال زدنی شده و همه از این کشور صحبت می‌کنند. ستارگان بزرگ دنیای فوتبال با مبالغ بسیار زیاد به این کشور می‌آیند و به تازگی هم روبرتو مانچینی که با ایتالیا در دوره اخیر به قهرمانی یورو رسید، به عنوان سرمربی انتخاب کرده‌اند‌. وضعیت باشگاه‌های این کشور با هزینه‌های بسیار هنگفت ایده‌آل شده اما ما قادر به چنین کاری نیستیم و باید از امکانات موجود خودمان بهره بگیریم.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: با این وجود تیم ما مقابل بلغارستان که یک تیم متوسط اروپایی است، بازی خوبی انجام داد و تک تک نفرات وظایف تشریح شده را به درستی انجام دادند. اگر بتوانیم تا جام ملت‌ها ۵_۴ بازی دیگر در این سطح و حتی بالاتر برگزار کنیم، بسیار امیدوار خواهیم شد که تیم ملی بتواند نسبت به دوره‌های قبلی این رقابت‌ها خیلی قوی‌تر، بهتر و منطقی‌تر فوتبال بازی کند. در مجموع روند و عملکرد فعلی تیم ملی را مثبت ارزیابی می‌کنم.

ذوالفقارنسب درپاسخ به این سوال که رسیدن به چه جایگاهی در جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی موفقیت تلقی می‌شود، عنوان کرد: از الان قضاوت کردن خیلی سخت است‌. ما تا آغاز جام ملت‌ها بیشتر از ۴ ماه زمان داریم و اگر بتوانیم در این مدت با تیم‌های آسیایی و اروپایی ۵_۴ بازی دیگر انجام بدهیم، برنامه‌ریزی بهتری داشته و شرایط بدنی و فنی تیم نسبت به وضعیت فعلی مقداری ارتقا پیدا کند، می‌توانیم در آسیا آبروداری کنیم و عملکرد خوبی از خودمان نشان بدهیم.

وی اضافه کرد: برگزاری جام ملت‌ها در قطر یک امتیاز خوب برای تیم ملی ایران است. به این دلیل که هموطنان زیادی در این کشور داریم و سفر به آنجا راحت‌تر از سایر کشورهای آسیایی است. تیم ملی می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی در این رقابت‌ها داشته باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: