پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال زنیت در دیدار دوستانه مقابل سپاهان موفق به کسب برتری 4 بر یک در روزی شد که مورایس بسیاری از بازیکنان خود را در اختیار نداشت.
به گزارش "ورزش‌سه"، سپاهان در شرایطی پا به این مسابقه گذاشته بود که مشخص بود با توجه به غیبت 10 بازیکن کلیدی خود کار بسیار سختی در ورزشگاه گازپروم دارد و شرایط مورایس با توجه به مصدومیت احسان پهلوان در حین گرم‌کردن پیش از آغاز مسابقه، سخت‌تر هم شد.

 در این شرایط، مورایس ترکیب زیر را برای مصاف با زنیت راهی مسابقه کرده بود:

نیما میرزازاد- میلاد زکی‌پور، سیاوش یزدانی، هادی محمدی، نیلسون جونیور، برایان دابو، ارشیا سرشوق، رضا اسدی، فرشاد احمدزاده، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر.

 این در شرایطی بود که زنیت با شرایط بهتری پا به میدان گذاشته بود و فقط چند بازیکن خود را به‌دلیل حضور در بازی‌های ملی در اختیار نداشت و با ترکیب زیر پا به مصاف برابر سپاهان گذاشته بود:

دنیس آداموف، داگلاس سانتوس (کاپیتان تیم)، ایلیا کرش، ماریو فرناندز، دانیل کروگووی، وندل، دو کی‌روش، الکساندر اروخین، آندری ماستووی، زلیمخان باکایف و ایوان سرگیف.

این مسابقه در 15 دقیقه ابتدایی تقریباً پایاپای بود، اما از دقیقه 18 تا 26 چندین اشتباه پیاپی از مدافعین و دروازه‌بان سپاهان سبب شد تا به‌یک‌باره نتیجه 3 بر صفر شود. 

پس از این سه گل، سپاهان تلاش خود را برای جبران به کار گرفت؛ اما آن‌ها که بازیکنان کلیدی خود را در اردوهای تیم ملی می‌دیدند و چند مصدوم کلیدی نظیر کاوه رضایی، نورافکن، پهلوان و کریمی داشتند، راه به جایی نبردند و نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم باز هم شاهد یک بازی پایاپای از سوی دو تیم بودیم. زنیت به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کرده و خیلی به آب و آتش نمی‌زد، اگرچه در همین زمان آن‌ها موفق شدند تیرک دروازه میرزازاد را بلرزانند.

در دقایق پایانی مسابقه با تعویض‌های مورایس سپاهان جان گرفت و عطش بازیکنان برای زدن حداقل یک گل در روسیه سبب شد تا حملات تیم مورایس در 15 دقیقه پایانی زهردارتر شود. در این دقایق سپاهان موفق شد روی پاس احمدزاده برای آل‌کثیر و دخالت به‌موقع این بازیکن یک پنالتی بگیرد، اما این ضربه پنالتی توسط رضا اسدی در دقیقه 76 از دست رفت.

با این حال، اسدی اشتباه خود را جبران کرد و در دقیقه 90 روی یک توپ‌ربایی و یک و دوی بسیار خوبی که با هم‌تیمی خود داشت، پاسی دقیق را برای عیسی آل‌کثیر مهیا کرد تا این بازیکن با یک ضربه سر شیرجه‌ای اولین گل سپاهان در این مسابقه را به ثمر برساند.

چند دقیقه پس از این گل اما، زنیت بار دیگر روی یک نفوذ از سمت چپ خط دفاعی سپاهان موفق به گلزنی در شرایطی شد که باز هم نیما میرزازاد عملکرد خوبی نداشت؛ تا روز سخت این دروازه‌بان کامل شود.

سپاهان البته اگرچه در این بازی دوستانه با نتیجه 4 بر یک بازی را واگذار کرد؛ اما 7 بازیکن کلیدی این تیم در اردوهای ملی حضور دارند و 5 مصدوم هم روی دست مورایس قرار دارد. ضمن این‌که آل‌کثیر و دابو هم پس از هفته‌ها تمرین فرصت حضور در یک مسابقه را به دست آوردند، تا مورایس و هواداران سپاهان در آستانه حضور در آسیا خیلی به این نتیجه اهمیتی ندهند و بیشتر به بُعد تجربه‌اندوزی آن و مشخص‌شدن نقاط ضعف نگاه کنند.

با این حال، اتفاق ویژه این مسابقه غیبت پیام نیازمند بود که از زمان پیوستنش به سپاهان توانسته به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هواداران و کادر فنی تیمش خاتمه بدهد و یک بار دیگر در غیبت او این خلأ که در لیگ بیست و یکم (حضور نیازمند در پورتیموننس) هم به چشم آمده بود، دوباره خودنمایی کرد.

از اتفاقات جالب توجه دیگر این مسابقه، گلزنی عیسی آل‎‌کثیر و نمایش خیره‌کننده او با کسب یک پنالتی و زدن یک گل بود که انگیزه بیشتری به مدیران سپاهان داد تا هرچه سریع‌تر پیگیر صدور کارت بازی او شوند.

نکته دیگری که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، تفاوت کیفیت پخش تصاویر در بازی اول دوستانه سپاهان و زنیت در اصفهان و سپس بازی دوم این دو تیم در روسیه بود که یک بار دیگر هواداران اصفهانی را مغموم کرده است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: