پایگاه خبری خانه فوتبال:

یارانه نقدی و کالابرگ هر دو در امسال پرداخت می شوند .یارانه نقدی قرار است اختیاری شود. یارانه نقدی در سال جدید با تغییرات مهمی مواجه خواهد شد. مجلس اخبار جدیدی درباره یارانه نقدی مطرح کرد. اخبار جدید در مورد یارانه نقدی را در ادامه می خوانید:

واریز یارانه نقدی شهریور 1402 بحساب یارانه بگیران امشب

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و در پی اتمام اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی، مبلغ یارانه مانند گذشته دست کم ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. بدین ترتیب یارانه شهریورماه ۱۴۰۲ کسوراتی نخواهد داشت.

دستور رییسی برای پرداخت یارانه نقدی جدید و یارانه تشویقی برای شهریور | کسانی که یارانه نقدی 3 میلیونی می خواهند از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام کنند

با اعلام دولت مقرر شده بود تا دو ماه یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی و پس از آن نیز کالابرگ الکترونیکی توزیع شود.

پاسخ مشخصی جهت ابهام زدایی راجع به یارانه نقدی و کالابرگ داده نشده اما وزیر کشور در این باره گفته است: پرداخت یارانه نقدی تا زمان آماده شدن کالابرگ‌ الکترونیکی ادامه دارد.

بدین ترتیب مبلغ یارانه شهریور ۱۴۰۲ نیز همانند خرداد، تیر و مردادماه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

واریز یارانه ویژه 937 هزار و 200 تومانی برای این خانوارها

یکی از برنامه‌های مهم و مستمر "صندوق اعتباری هنر" توجه به مسأله سلامت اصحاب فرهنگ و هنر و تأمین هزینه‌های درمانی آنان به هنگام بروز بیماری است.

اهتمام ویژه به سلامت جامعه فرهنگی و هنری کشور و توجه به نگرانی آنها بابت هزینه‌های مختلف درمان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود که همواره بر این مهم تأکید و مورد پیگیرهای مجدانه قرار گرفته است.

از این رو صندوق هنر، ضمن تأمین و پرداخت بیش از نیمی از حق بیمه اعضا، تلاش می‌کند تا با مشارکت شرکت‌های بیمه‌گر توانمند، حداکثر امکانات درمانی را با حداقل هزینه ممکن برای بیمه‌شدگان تحت پوشش مهیا کند.

با توجه به افزایش تعرفه‌های پزشکی و سایر عوامل تأثیرگذار که منجر به افزایش بیش از 80درصدی نرخ حق بیمه‌های درمان تکمیلی از سوی شرکت‌های بیمه‌گر شد، صندوق اعتباری هنر در طرح بیمه تکمیلی سال 1402-1403 تلاش کرد مبلغ کمتری از این افزایش به هنرمندان تحمیل شود و با وجود محدودیت‌های منابع، سهم بیشتری از حق بیمه درمان تکمیلی را متقبل شود و توسط صندوق پرداخت کند.

بر این اساس در طرح امید، هر عضو از مبلغ سالانه یک میلیون و 320 هزار تومان، 382 هزار و 800 تومان پرداخت می‌کند و 71 درصد حق بیمه یعنی 937 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح آرامش، مبلغ پرداختی سهم عضو، از مبلغ سالانه 3 میلیون و 360 هزار تومان، یک میلیون و 276 هزار و 800 تومان است و 62 درصد از کل حق بیمه به مبلغ 2 میلیون و 83 هزار و 200 تومان توسط صندوق پرداخت می‌شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه 5 میلیون و 400 هزار تومان، صندوق، 45 درصد آن، یعنی 2 میلیون و 430 هزار تومان را متقبل و هر عضو 2 میلیون و 970 هزار تومان پرداخت می‌کند.

اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور متقاضی دریافت خدمات بیمه درمان تکمیلی، می‌توانند از روز شنبه 18 تا سه‌شنبه 28 شهریورماه 1402 به مدت 10 روز با مراجعه به پیام‌رسان اختصاصی صندوق اعتباری هنر به نشانی app.honarcredit.ir و یا سایت صندوق اعتباری هنر Profile.honarcredit.ir  نسبت به ثبت‌نام و بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سال 1402-1403 اقدام کنند./تسنیم

یارانه هر فرد چطور به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد؟

در صورتی که خانوارها ۵۰ درصد مبلغ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را که معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌شود صرف خرید کالابرگ کنند و از ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده در طرح خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه به ازای هر عضو خانواده در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و کل یارانه هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

اعتبار مازاد یارانه چقدر شد؟

اعتبار مازاد پیش از این ۸۰ هزار تومان بود که دولت با همراهی وزارت رفاه با توجه به استقبال خانوارها و به منظور جلب مشارکت بیش‌تر مردم آن را به ۱۲۰ هزار تومان افزایش داده است. این اعتبار مازاد در واقع کمک دولت برای تأمین سبد غذایی خانوارهای نیازمند است و دولت درنظر دارد تا مواد مغذی مورد نیاز در قالب ۱۱ قلم کالای سبد کالابرگ به جامعه هدف اختصاص داده شود و سه دهک کم‌درآمد به لحاظ تغذیه و تامین مواد پروتئینی و ویتامین‌ها دچار مشکل نشوند.

کدام کالاها را می‌توان با کالابرگ خرید؟

اما ۱۱ قلم کالای اساسی طرح کالابرگ شامل برنج ایرانی، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر است و طبق آخرین گزارش‌ها ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ و ۸۴ هزار فروشگاه خُرد و جمعا ۹۳ هزار پایانه در سطح شهر و روستا به سامانه کالابرگ پیوسته‌ و در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

خانوارها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه شما از وجود مغازه‌ها و فروشگاه‌های مشمول که به این طرح متصل شده‌اند باخبر شوند. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* از کد خرید و کد اعتبار و باقیمانده اعتبار یارانه خود مطلع شوند.

درحال‌حاضر طرح کالابرگ الکترونیک برای سه دهک اول تا سوم کم‌درآمدی به اجرا درمی‌آید که جمعیت ۲۹ میلیون نفری کشور را در برمی‌گیرد. طبق آخرین آمارها یک میلیون خانوار از طرح استقبال کرده‌ند که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  گفت: در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک‌ها نداشتیم.

احتمالا تغییراتی در دهک بندی‌ها صورت گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه ای که امروز در خدمت دکتر مخبر و مسئولین اقتصادی دولت بودیم، مقرر شد یارانه تشویقی که به سه دهک اول پرداخت می شد، در قالب کالابرگ از روزهای آینده یعنی  از فردا به ۵ دهک ارتقا یابد. یعنی دهک چهار و ۵ هم مشمول این یارانه تشویقی می شوند؛ به عبارتی اگر ۵ دهک اول ۵۰ درصد از یارانه آن را از طریق کالا برگ از ۱۱ کالایی که تعریف شده است، خریداری کنند مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می شوند.

وی اضافه کرد: اولا کسانی که  به هر طریقی یا ثبت نام نکردند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفتند و یارانه به آنها تعلق نگرفته یا نسبت به دهک بندی اعتراض دارند می توانند به سامانه مراجعه و اعتراض شان را ثبت کنند و توسط همکاران بررسی و پاسخ داده می شود. همکاران در حوزه رفاه و اقتصادی دوباره به استناد تکلیفی که قانون به عهده ما گذاشته، آزمون وسع را مجددا بررسی می کنند. احتمال اینکه تغییراتی در دهک بندی ها صورت گیرد  یعنی عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین یا برعکس بروند، وجود دارد.  ارزیابی مجدد آزمون وسع انجام می شود و نتایج آن ظرف روزهای آینده اعلام می شود.

مرتضوی افزود:  اکنون هر کسی که در ۵ دهک اول قرار داشته باشد یا در آینده قرار بگیرد، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که چه میزان از بدهی دولت به صندوق بازنشستگی داده شده است؟ بیان کرد: در دو سال گذشته تقریبا صندوق تامین اجتماعی ۱۸۰ همت دریافت کرده و سایر صندوق ها ۳۰ همت دریافت کردند و معدل و کمک دولت بابت دریافت معوقات کلیه صندوق های مدیریت وزارت رفاه حدودا ۲۱۰ همت است و تکلیفی دوباره در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شد و ۷۰ همت هم امسال دولت پرداخت می کند که در جلسه کمیسیون اقتصادی که این هفته برگزار شد، خوشبختانه تصویب شد سهام برخی از شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار دارند بابت مطالبات سازمان تامین اجتماعی واگذار شود. این طلب به واسطه تکالیفی که ایجاد می شود سال به سال افزایش می یابد و سازمان حسابررسی آنرا بررسی کرده است.

مرتضوی افزود: در سال ۱۴۰۲ با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نشده‌ایم و یک ریال در سال جدید تسهیلات و مازاد برداشت از بانک ها نداشتیم و موضوع مدیریت شده است. با توجه به درآمدهایی که شرکت ها دارند و عنایت دولت مخصوصا نسبت به صندوق بازنشستگی کشوری ما مرتب قبل از اینکه هر حقوقی پرداخت شود، دولت تعهداتی که در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برایش ایجاد شده در حق صندوق ها پرداخت می کند که در هفته دولت از عنایت ریاست جمهوری و همراهی سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر و تشکر می کنم و نقش وزارت نفت هم  بسیار بالا است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: