پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه پرسپولیس محبوب ترین تیم ایران است.باشگاه پرسپولیس تنها تیم ایران با یک ستاره بابت قهرمانی ده دوره ایران است.باشگاه پرسپولیس، وارد فرآیند خصوصی‌سازی شده و ورود شرکت فرهنگی ورزشی باشگاه پرسپولیس به بازار سرمایه کلید خورد. باشگاه پرسپولیس مشغول درآمدزایی از آورده مردم است و در این زمینه از سایرین پیشی گرفته است.

خاص ترین عکس از پولدارترین هوادار باشگاه پرسپولیس!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حسین هدایتی یکی از متمول ترین هواداران پرسپولیس بود که در مقطعی حتی برای خرید باشگاه پرسپولیس اعلام آمادگی کرده بود و باشگاهی به نام استیل آذین هم تاسیس کرد و مالک این باشگاه شد ولی در نهایت سرنوشت تلخی پیدا کرد و به حکم قانون و به جرم مسایل مالی زندانی شد. امروز خبرگزاری قوه قضائیه عکسی از او در زندان منتشر کرد که در حال صحبت با دادستان تهران در زندان است.
این خاص ترین عکس از پولدارترین هوادار پرسپولیس است. مردی که گاهی ادعا می کرد 600 میلیون تومان را به عنوان هدیه به باشگاه و هواداران می دهد تا فلان بازیکن را خریداری کنند.
باشگاه پرسپولیس

عطر باشگاه پرسپولیس هم روانه بازار شد

هواداران پرسپولیس به زودی می‌توانند با رایحه پرسپولیسی در جمع‌های مختلف حضور پیدا کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی قرارداد همکاری که چندی پیش در باشگاه منعقد شد، امروز یک‌شنبه، در مراسمی در محل باشگاه و با حضور رضا درویش مدیرعامل، از عطر و ادکلن پرسپولیس رونمایی شد.

زندگینامه

حسین هدایتی متولد ۱۳۴۲ در منطقه دولاب تهران است. او سرمایه دار و یکی از مدیران ورزشی در ایران است. هدایتی در اواخر دهه ۱۳۸۰ کمک‌های مالی قابل توجهی به تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تیم فوتبال استیل آذین انجام داد. او همچنین در دهه محرم هر سال اقدام به کمک به هیأت‌های عزاداری می‌کرد.

سوابق خانوادگی

پدر حسین هدایتی کارخانه دار بوده است. به گفته هدایتی پدرش برایش مغاز‌های می خرد و او با یک سرمایه ۱۳هزار تومانی کار خود را شروع می کند. او در این مغازه واشر‌ها و لولا‌های کابینت تولید می کرده است. بعد‌ها به تولید تزیینات پرده روی می آورد. سپس یک سوله ۱۱ هزار متری در شهرک صنعتی علی آباد خریداری می کند. او در همین باره پیشتر گفته بود: من هر چی گیرم می آمد ملک میخریدم و هرچه دارم از ملک دارم.

هدایتی سابق بر این عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است. به گفته خودش او در زمانی که در سپاه بوده است عیدی‌هایی در حد ۲۵۰۰ تومان دریافت میکرده است. او این پول‌ها را صرف خرید سکه، زمین و … میکرده و به عنوان برکت زندگی به آن‌ها می نگریسته است. با گذشت زمان برخی از این زمین‌ها قیمتشان به میلیارد‌ها تومان می رسد. به عنوان نمونه خودش به خرید زمینی به قیمت دو میلیارد و سپس فروش آن به قیمت سیصد میلیارد تومان، یا خرید زمینی به قیمت ۲۱ میلیارد تومان و افزایش قیمت آن زمین تا ۲۶۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۶ اشاره میکند. به گفته او تمام زندگی و سرمایه خود را مدیون مهدی شمس هستم.

فوت پدر و خرید زمین

در سال ۶۱ با فوت پدر ارثیه مالی زیاد و کارخاه استیل آذین به او رسید که در دهه شصت ماهی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان درآمد داشت، آن زمان بلیز رفت و برگشت هواپیما مشهد به تهران ۶۰۰ تومان بود!

هدایتی این سرمایه را وارد خرید زمین کرد، بطور مثال در سال ۱۳۶۵ ویلایی در لوسان را به قیمت ۱۰۰ هزار تومان خرید که حالا بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت گذاری می‌شود.

ورود و خروج به سپاه

هدایتی بعد از سال ۶۱ همزمان با جنگ وارد سپاه شد. با حقوق ماهیانه ۱۹۰۰ تومانی که می‌گرفت در خرید طلا و سکه سرمایه گذاری می‌کرد تا اینکه بعد از ۶ سال با سرمایه دار شدنش قید حضور در سپاه را زد و استعفا داد.

از فولاد تا برج سازی در دبی

کم کم از خرید و فروش زمین به تاسیس شرکت‌های مختلفی، چون شرکت خاور آذین، شرکت فجر گالوانیزیه سپاهان، کارخانه‌های فولادسازی و ورق، تاسیس بزرگترین شرکت پرورش میگو و سهام داری بانک تات، او را به سرمایه دار نامی تبدیل می‌کند. او سپس وارد بازار مبل و برج سازی دبی نیز شد.

حجم سرمایه‌های هدایتی

هدایتی در فوتبال ایران به «عابربانک» مشهور است. از دارایی‌های که به وی نسبت داده شده است میتوان به مالکیت شرکت هلدینگ استیل آذین ایرانیان، صنایع استیل آذین، شرکت خاورآذین، شرکت فجر گالوانیزه سپاهان کاشان، چندین کارخانه فولادسازی و ورق، شرکت نایبند بزرگترین شرکت پرورش میگوی ایران و نیز برجسازی در دبی، سهامداری بانک خصوصی تات، ریاست چندین شرکت تجاری در ایران و کشور‌های دیگر خاورمیانه، و داشتن املاک کشاورزی و مسکونی متعدد در ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس اشاره کرد.

سرمایه گذاری در باشگاه فوتبال ملوان بندرانزلی

باشگاه ملوان بندر انزلی این یکی از باشگاه‌های حسین هدایتی دولابی در ایران بود که آن را به دلیل برخی اختلافات واگذار و این باشگاه به سیروس محجوب تحویل داده شد. هدایتی با در اختیار گرفتن ۷۰ درصد سهام ملوان تعیین کننده هیئت مدیره باشگاه بود و نداجا۳۰ درصد مابقی سهام را در اختیار داشت.

اتهام اختلال در نظام پولی و بانکی

پرونده حسین هدایتی یکی از بدهکاران بانک سرمایه که طبق کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به اخذ ۶۰۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده است و اکنون از ادای دیون معوق خود استنکاف میکند، به قاضی موحد در شعبه ۱ دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی ارجاع شد. بررسی روند اخذ تسهیلات نشان میدهد حسین هدایتی از طریق شرکت‌های خریداری شده و رشوه دادن وجوه قابل توجهی از بانک سرمایه دریافت کرده و او نیز از باپزداخت تسهیلات استنکاف میکند.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه ویژه اقتصادی گفت: تعدادی از مدیران بانک سرمایه در ازای خوش خدمتی به برخی افراد و پرداخت تسهیلات کلان بدون ضابطه، امتیازات زیادی را در قالب رشوه پرداختهاند که به عنوان مثال میتوان به این موضوع اشاره کرد که به پرداخت شدن تسهیلات به آقای یاسر ضیایی قائم مقام بانک اشاره کرد. یا پرداخت تسهیلات به بهانه خوش خدمتی به آقای حسین هدایتی بدون تودیع وثیقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد که ۲۵ میلیارد ریال از تسهیلات را گرفته و اکنون نیز در منزل هدایتی سکونت دارد؛ و یا میتوان پرویز کاظمی هیئت مدیره بانک سرمایه را مثال زد که در ازای پرداخت تسهیلات کلان ۶۰۰ میلیاردی به حسین هدایتی در سمت هیئت مدیره شرکت استیل آذین منصوب شده است.

در اکثر پرداخت‌ها به شرکت‌های هدایتی کارشناس اعتباری شعبه با هدایت هیئت مدیره عدم گردش مالی شرکت، ریسک بالای پرداخت و اینکه شرکت متقاضی فاقد هرگونه حساب معتبر و اهلیت میباشد را به هیئت مدیره متذکر شده است. اما علیرغم این هشدار‌ها تسهیلات کلان پرداخت میشده است.

همچنین، نماینده دادستان گفت: آقای هدایتی در بانک سپرده گذاری میکرده و اقدام به گرفتن وام مینموده است و سپس با یک چک سپرده را آزاد میکرده است.

جلسه اول رسیدگی به اتهامات

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و ده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، روز چهارشنبه ۸ اسفندماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌ مقام برگزار شد.

صدور حکم نهایی 

۳۱ اردیبهشت ۹۸سخنگوی قوه‌قضاییه از محکومیت حسین هدایتی به تحمل ۲۰ سال حبس خبر داد. غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز سه شنبه خود، با اعلام صدور حکم حسین هدایتی اظهار کرد: براساس اعلام دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی، حسین هدایتی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شده است.

اسماعیلی گفت: پرونده مربوط به آقای حسین هدایتی مورد رسیدگی قرار گرفت و رای صادر شد و با رای صادره از دادگاه ویژه مبارزه با جرایم اقتصادی، هدایتی فرزند علی اکبر به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق تحصیل نامشروع به تحمل ۲۰ سال حبس و محرومیت دائم از بکارگیری خدمات دولتی و رد مال معادل ۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال به نفع بانک سرمایه و تحمل ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد.

اتهامات حسن هدایتی، مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق نظام پولی و بانکی به موجب تحصیل ۸ فقره تسهیلات اعطایی به‌مبلغ ۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد و ۳۹۶ میلیون ریال، خیانت در امانت و پولشویی است

باشگاه پرسپولیس
این محصولات در سه دسته زنانه، مردانه و اسپورت به زودی در دسترس هواداران و علاقمندان به پرسپولیس خواهد بود. به این ترتیب هواداران پرسپولیس این امکان را خواهند داشت در میان رایحه‌های محبوب خود، عطر و ادکلن پرسپولیس را هم در اختیار داشته باشند و در جمع‌های مختلف و جامعه حضور پیدا کنند.
باشگاه پرسپولیس
عرضه ادکلن در بازار در روزهای آینده آغاز و در این باره اطلاع رسانی خواهد شد تا پرسپولیسی‌هایی که تمایل دارند در سال نو، عطر و ادکلن به یکدیگر هدیه بدهند، آن را در دسترس داشته باشند.
باشگاه پرسپولیس

وین سو؛آب معدنی باشگاه پرسپولیس

هواداران پرسپولیس از این پس می‌توانند از آب‌معدنی با برند پرسپولیس استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی عقد قرارداد همکاری بین باشگاه پرسپولیس و شرکت نیر آب چشمه سبلان (وین سو)، از آب معدنی پرسپولیس رونمایی شد. 

باشگاه پرسپولیس
قرارداد این همکاری پیش از این منعقد شده بود و حالا آب‌معدنی پرسپولیس آماده قرار گرفتن روی خط تولید و عرضه در بازار است. به این ترتیب هواداران پرسپولیس می‌توانند، آب‌ معدنی با برند باشگاه محبوب خود را در اختیار داشته باشند.باشگاه پرسپولیسمولتی میلیاردری که می خواهد باشگاه پرسپولیس را بخرد!
باشگاه پرسپولیس با یک خریدار ویژه مواجه شده است؛ فردی که مدعی هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری برای سرخ‌هاست!
​پرسپولیس که امسال به بورس واگذار شده است، اکنون با یک خریدار ایرانی مقیم کانادا مواجه شده که می‌تواند انقلابی بزرگ با توجه به ادعای هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در آن شکل دهد.
به گزارش ورزش سه، روز گذشته نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس ارسال شد که محتوای آن حامل ادعایی شاید باورنکردنی باشد؛ تاجری ایران که ساکن کانادا است و با اشاره به علاقه دوران کودکی و ۴۰ ساله‌اش به این تیم، خواهان مذاکره برای خرید آن و هزینه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری شده است.

فردی به نام الکس هادی‌تقی با معرفی خود به عنوان یک کارآفرین که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی در کانادا را بنیانگذاری کرده، به این شکل از علاقه خود برای مذاکره با مدیران تیم پرسپولیس برای در اختیار گرفتن تیم خبر داده است.جایی که او مدعی است به عنوان یک کارآفرین وجهه ویژه‌ای در کانادا به عنوان یک سرمایه‌گذار در بخش املاک محسوب می‌شود.

الکس با اشاره به علاقه خود به پرسپولیس از دوران کودکی‌اش به عنوان تیمی که جایگاه ویژه‌ای در قلب وی دارد، تمایل خود را نسبت به همکاری و خریداری باشگاه را اعلام کرده است: وقتی پسر جوانی بودم با بازی زیبا و افتخارآفرینی باشگاه پرسپولیس آشنا شدم. علیرغم اینکه چهار دهه پیش ایران را ترک کردم تا به امروز عشق و علاقه‌ام به پرسپولیس کم نشده است.

الکس در بخش دیگری از نامه خود خطاب به باشگاه پرسپولیس برای اینکه موفقیت خود را در خصوص درآمدزایی و سرمایه‌گذاری را به نمایش بگذارد، به پروژه اخیر خود در کشور یونان اشاره کرده است، جایی که با نام بردن از این پروژه برای اینکه بررسی و استعلام‌های لازم برای مدیران پرسپولیس میسر شود، از احداث پروژه خود با سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری خبر داده است.

این فرد ایرانی با اشاره به این موضوع و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که در یونان شکل داده‌اند، مدعی شده که در موقعیتی قرار دارند که قادر خواهند بود منابع موردنیاز برای دستیابی به منافع باشگاه را فراهم سازند تا پرسپولیس به موفقیت بیشتری در ایران و البته در بخش بین‌الملل (لیگ قهرمانان آسیا) دست یابد.

اما بخش مهم ادعای الکس هادی‌تقی که در آن به بحث مالی و هزینه‌ای که قادر به انجام آن خواهند بود پرداخته است: حاضرم ۵۰ میلیون دلار برای خرید باشگاه و ۵۰ میلیون دلار نیز برای بخش آکادمی، جذب بازیکنان داخلی و خارجی پیشنهاد دهم.

این هوادار متمول با اشاره به این موضوع که نسبت به پروسه حساس و پرماجرای این انتقال آگاه است که نیازمند بررسی و گفتگوهای بیشتری نیز خواهد بود، از اشتیاق و تمایل خود برای دیدار و گفتگوی بیشتر در این زمینه با مدیران باشگاه و تصمیم‌گیران دولتی و سیاسی در این زمینه خبر داده تا مسیر هدفی که برای خرید باشگاه دنبال می‌کند، میسر شود.

الکس هادی تقی در بخش پایانی درخواست خود مدعی شده که قادر خواهد بود آینده‌ای درخشان برای پرسپولیس ساخته و این تیم را در جایگاهی بزرگ برای سربلندی ایرانیان کمک کند.

با این حال این ادعا و پیشنهاد از سوی یک هوادار متمول خارجی قطعا با موانع بزرگی همراه خواهد بود و باید دید علیرغم حضور این باشگاه در بورس و خصوصی شدن آن، آیا فرصتی برای مذاکره و بررسی ادعا و درخواست الکس صورت خواهد گرفت یا خیر.

پیشنهادی ۱۰۰ میلیون دلاری برای در اختیار گرفتن باشگاه پرسپولیس قطعا یک اتفاق بزرگ و انقلابی ویژه در تاریخ فوتبال ایران حتی آسیا محسوب می‌شود. اتفاقی که شاید دور و حتی غیرممکن اما در صورت تحقق آن در شرایطی که کل بودجه ‌و هزینه پرسپولیس طی یک فصل شاید عددی نزدیک به ۱۰ میلیون دلار باشد اما اکنون با این وعده بزرگ پای ستاره‌های بزرگی را به این بازخواهد کرد و البته باز هم باید گفت با توجه به شرایط خاص دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و دولتی بودن آن و اهمیت سیاسی آنها، بعید به نظر می‌رسد چنین موقعیتی نصیب هر فردی متمولی ولو با هزینه‌ای گزاف برای خریداری آن شود. طی فصول اخیر حتی از احتمال مالکیت اپراتورهای مخابراتی و خودروساز برای در اختیار گرفتن دو باشگاه صحبت به میان آمده بود که شاید می‌توانست این اتفاق نیز مشکلات بزرگی از این دو تیم باز کرده اما در نهایت محقق نشد و بعید به نظر می‌رسد چنین فضایی برای فردی به عنوان هوادار مقیم خارج ولو متمول نیز فراهم شود و باید دید در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد و پاسخ باشگاه پرسپولیس به درخواست جلسه و مذاکره در این زمینه از سوی الکس هادی‌تقی چه خواهد بود.

جزئیات واگذاری باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

به دنبال اقدامات، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کمک مشاور عرضه و پذیرش خود (شرکت کارگزاری بانک سامان) اسناد راهبردی برنامه استراتژیک، برنامه کسب و کار و امید، نامه را تهیه و اقدام به تشکیل پروفایل اطلاعاتی در سامانه فراسا فرابورس جهت پذیرش در بازار دوم کرد. با توجه به عدم احراز برخی از شرایط، مقرر شد باشگاه اقدام به درج نماد در بازار پایه فرابورس کند که در این راستا تمامی اسناد لازم جهت ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهیه و پیگیری‌های لازم صورت پذیرفت.

پس از حذف باشگاه از مسابقات آسیایی و تغییر دولت فرآیند واگذاری مجددا سرعت گرفته و اقدامات ذیل به کمک مشاور صورت پذیرفت :

1.     ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ 30/11/1400
2.     تهیه گزارش ارزش‌گذاری توسط کارشناسان رسمی دادگستری مورد تایید سازمان خصوصی‌سازی
3.     تکمیل فایل‌ها و فرم‌های مربوطه جهت درج نماد در بازارپایه فرابورس
4.     درج نماد در بازار پایه فرابورس با نماد معاملاتی پرسپولیس در تاریخ09/12/1400
5.     تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه و بیانیه ثبت
6.     دریافت مجوز افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان 50 درصد سرمایه اسمی

با توجه به تهیه گزارش ارزش‌گذاری، ارزش باشگاه پرسپولیس طبق روش محاسباتی ارزش روز خالص دارایی‌ها در تاریخ 30/10/1400 معادل 3210 میلیارد تومان و ارزش هرسهم 4581 ریال می‌باشد.

با توجه به گزارش توجیهی افزایش سرمایه تهیه شده، مقرر شد شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس اقدام به انجام افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به میزان 50 درصد سرمایه ثبتی (350 میلیارد تومان) در تاریخ 15 اسفند پرداخته تا از این طریق منابع به طور مستقیم به باشگاه وارد شده و جهت پرداخت بدهی‌ها و دریافت سطح A کنفدراسیون فوتبال آسیا شود.

هواداران هم از طریق زیر می توانند برای خرید سهام اقدام کنند:

1)ثبت نام در سامانه سجام
2)احراز هویت در سامانه سجام
3)دریافت کد بورسی از کارگزار بانک سامان
4)شارژ حساب کاربری

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: