پایگاه خبری خانه فوتبال:

جمعی از مسئولان کشوری و شهری در نشست مکان یابی استادیوم جدید تهران حاضر شدند و بر این اساس پیشنهاد ساخت ورزشگاه جدید در حوالی حرم امام خمینی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، نشست مکان‌ یابی برای ساخت ورزشگاه جدید در استان تهران ظهر امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در این مراسم محسن منصوری (معاون اجرایی رئیس جمهور)، کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان)، حسین اوجاقی (مسئول سازمان ورزش شهرداری تهران)، انصاری (سرپرست حرم امام خمینی) و برخی دیگر از مسئولان شهرداری تهران حضور دارند. قرار است این ورزشگاه اطراف حرم امام خمینی(ره) و در محدوده منطقه شهر آفتاب ساخته شود.

*تهران نیاز به یک ورزشگاه فاخر دارد

محسن منصوری در ابتدای این نشست، اظهار داشت: در دولت عزم جدی برای رقم زدن اتفاقات بزرگ در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی وجود دارد. چند روز آینده هم رئیس جمهور با سفر به شیراز پروژه ای را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: اما جای یک کار بزرگ در حوزه ورزش در کارنامه این دولت و دولت‌های پس از انقلاب خالی بود و قصد داریم با توجه به ضرورت اجتماعی و نیاز حوزه ورزش، این کار را با ساخت یک استادیوم بزرگ انجام بدهیم. تهران نیاز به یک ورزشگاه فاخر دارد. در نشست اخیر رئیس جمهور با ورزشکاران نیز قرار شد این موضوع به سرعت انجام شود.

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: گام اول برای نهایی کردن موضوع مکان یابی است و زمین‌های مختلفی در مناطق مختلف شهر نیز پیشنهاد شد‌. با توجه به پیشنهادات تولیت آستان امام خمینی(ره) قرار شد مجموعه در این منطقه ساخته شود. قرار نیست صرفا یک ورزشگاه باشد بلکه به صورت یک مجموعه کامل ورزشی خواهد بود.  باید زودتر طرح آن را نهایی کنیم. برای ساخت ورزشگاه نیز با ۲ مجموعه بزرگ مذاکراتی انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: کار در اولویت مسائل دولت است. رئیس جمهور تاکید کرده و آقای مخبر، معاون اول نیز شخصا پیگیر است. این کار قطعا جزء کارهای ماندگار دولت خواهد شد و نماد یک کار عمرانی در ورزش می‌شود.  قطعا ساخت کامل آن به ۲ سال باقی مانده دولت قد نمی‌دهد اما ممکن است بخش‌هایی از مجموعه مثل سالن ورزشی در همین ۲ سال احداث شود.

در ادامه انصاری، سرپرست حرم امام خمینی، توضیحاتی درمورد زمینی که برای ساخت این مجموعه در نظر گرفته شده ارائه کرد‌.

امین توکلی‌زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تهران هم توضیحاتی را درمورد تلاش‌ها و پیگیری‌های شهرداری برای ساخت این مجموعه مطرح کرد.

*ساخت این ورزشگاه در تهران افتخار برای نظام است

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان هم تاکید کرد: برخلاف دولت‌های قبلی این بار رئیس جمهور تاکید کرده باید این ورزشگاه فاخر ساخته شود. این افتخار هم برای نظام است هرچند در دولت سید ابراهیم رئیسی بنا شود. قرار است مکان بین‌المللی در شان نظام شاخته شود. آستان امام خمینی پیشگام شده و شهرداری نیز آمادگی دارد. هرطوری نهاد ریاست جمهوری تصمیم بگیرد ما هم تابع هستیم. اگر جوانان ما هم چنین مجموعه‌ای ببینند، خوشحال خواهند شد که جمهوری اسلامی چنین مجموعه‌ای ساخته است‌.

در جمع بندی و دستور جلسه این نشست قید شد محل احداث این مجموعه ورزشی در همان منطقه در نظر گرفته شود. البته اگر تا ۱۰ روز آینده هم محل جدید و متناسبی معرفی شد، آن محل نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد شهرداری به زودی مدل مشارکت خود را هم در این کار پیشنهاد بدهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: