پایگاه خبری خانه فوتبال:

ویروس کرونا در جهان جان بسیاری گرفت.ویروس کرونا دنیا را در شوک و ترس فرو برد.ویروس کرونا دوباره ترسناک و مرگ آور شده.خبر مهم از مرگ آوری دوباره ویروس کرونا جدید به همراهی ویروس آنفلوآنزا.فرزند جدید ویروس کرونا دوباره مرگبار شده است.

ویروس کرونا دوباره خطرناک شده و جان می گیرد|روش تشخیص از آ»فلوآنز

اعلام آمار کرونا در هفته گذشته|۱۰۵۹ مبتلا و ۵۰ فوتی
ویروس کرونا

آمارهای وزارت بهداشت از کاهش موارد ابتلا به کووید در هفته گذشته حکایت دارد.
بنابر اعلام وزارت بهداشت از ۲۳ تا ۲۹ مهر، ۱۰۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شده است.
در همین مدت، ۵۰ بیمار کووید جان خود را از دست داده اند.
بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۷۹۵ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۴۲ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۳۴ دُز رسید.
از یکشنبه هفته گذشته تا ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۱۷ نفر آنها بستری شدند.
شناسایی یک هزار و ۵۹ بیمار جدید کووید۱۹ در هفته گذشته در حالی است که هفته قبل از آن یک هزار و ۲۴۴ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شده بودند.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۰ نفر رسید.
️متاسفانه در طول ۷ روز گذشته(یکشنبه ۲۳ تا شنبه ۲۹ مهرماه)، ۵۰ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر رسید.خوشبختانه تاکنون ۷ میلیون ۳۸۱ هزار و ۱۱۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.
۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۵۷ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

شیوع زیرسویه جدید کرونا در جهان|چند نفر مبتلا شدند؟

اسکای نیوز گزارش داد، این زیرسویه که با نام علمی EG.۵.۱ شناخته می‌شود از زیرشاخه‌های سویه امیکرون کرونا است. مقامات بهداشتی انگلیس اعلام کرده‌اند که به دلیل افزایش موارد ابتلا به این زیرسویه در سطح بین المللی به ویژه در آسیا، شیوع آن را در این کشور زیر نظر داشته‌اند و این زیرسویه در تاریخ ۳۱ ژوئیه به عنوان یک گونه کرونا طبقه بندی شده است.
آخرین داده ها نشان می دهد که اکنون این زیرسویه از ویروس کرونا، عامل ۱۴.۶ درصد موارد ابتلا به کووید۱۹ در انگلیس است.
همچنین به نظر می رسد که این زیرسویه به سرعت در حال گسترش است و می تواند یکی از دلایل افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید۱۹ و بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به این بیماری در انگلیس باشد.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز حدود دو هفته پیش ردیابی زیرسویه EG.۵.۱ را آغاز کرده است.
«تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره گفت: سازمان جهانی بهداشت همچنان به افراد در معرض خطر توصیه می‌کند در مکان‌های شلوغ از ماسک استفاده نمایند، دزهای یادآور واکسن کرونا را در صورت نیاز دریافت و از تهویه کافی در هوای داخل خانه اطمینان حاصل کنند.
سازمان جهانی بهداشت در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

کرونا سرطان را درمان می کند!
ویروس کرونا

کووید-۱۹ طی چهار سال گذشته تعداد زیادی از مردم سراسر جهان را به کام مرگ فرستاده است با این حال، نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که این پتانسیل را دارد که روش درمان سرطان را متحول کند.
گروهی از محققان استرالیایی ویژگی‌های ویروس سارس-کوو-۲ را به دقت بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ایمنی طبیعی افراد در برابر این پاتوژن می‌تواند کلید درمان انواع مختلف سرطان باشد.
محققان مرکز سرطان پیتر مک کالوم و دانشگاه ملبورن کشف کردند که گیرنده آنتی‌ژن کایمریک (CAR) روی سلول‌های تی، که به‌طور طبیعی در گلبول‌های سفید خون وجود دارند و بدن را در برابر ویروس‌ها مصون می‌سازند، می‌تواند درمان جدیدی برای سرطان محسوب شود.
انباشته شدن سلول‌های تی پس از ابتلای فرد به کووید یا واکسینه شدن در برابر آن اتفاق می‌افتد سپس آنها به صورت ژنتیکی تحت درمان قرار می‌گیرند تا گیرنده‌های ویژه‌ای به نام آنتی‌ژن کایمریک تولید کنند که قادر به شناسایی هر گونه آنتی‌ژن در سطح سلول‌های سرطانی و حذف موثر آن در مراحل اولیه هستند.
دانشمندان طی تحقیقات خود تعدادی نمونه سلول تی را از افراد متعلق به گروه‌های مذکور گرفته و آنها را برای شناسایی و هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی مجددا مهندسی ژنتیکی کردند.
بنیاد ملی سرطان پستان گزارش کرد، این سلول‌ها دوباره به بدن تزریق شدند و از آنجایی که سلول‌های تی می‌توانند پروتئین اسپایک ویروس کووید-۱۹ را تشخیص دهند، توسط واکسن فعال می‌شوند.
پروفسور رابرت بووی گفت: «این تحقیق جدید واقعاً هیجان‌انگیز است، از ایمنی کووید-۱۹، سلول‌های تی «قاتل» برای شناسایی کووید استفاده می‌کند و آنها را برای حمله به سلول‌های سرطان سینه مهندسی می‌کند که واقعاً هوشمندانه است.
با این حال، این درمان تنها برای انواع محدودی از سرطان‌ها موفق بوده است. نتایج این تحقیق نشان داد که این فرآیند می‌تواند برخی از انواع سرطان‌های خون را درمان اما هنوز نمی‌تواند تومورهای جامد را درمان کند. محققان امیدوارند که بتوانند به زودی به آن نقطه برسند زیرا نتایج مثبتی در لوله‌های آزمایش به همراه داشته است.

انتظار می‌رود آزمایش‌های انسانی این درمان در سه سال آینده آغاز شود.
پروفسور کلئولا آندریس گفت: «این مورد فرصتی فوق‌العاده است و تقریباً یک بار در زندگی رخ می‌دهد که از مصونیت تقریباً کل جمعیت در برابر کووید-۱۹ پتانسیل درمان سرطان سینه حاصل شود.»

افشاگری از ساخت سویه جدیدکرونا از سوی آمریکا

وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.
به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، وزارت دفاع روسیه از تلاش آمریکا برای ایجاد گونه های خطرناکی از ویروس کرونا خبر داد.
وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که ایالات متحده نوعی ویروس کرونا را ایجاد کرده است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیواناتی می شود که این ویروس بر روی آنها آزمایش شده است.
در گزارش وزارت دفاع روسیه یادآور می شود که این اقدام در راستای توسل آمریکا به ساخت سلاح های بیولوژیک برای حفظ قدرت و نفوذ خود در دیگر کشور صورت گرفته است و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده یکی از کسانی است که سندی در مورد لزوم ایجاد سلاح های زیستی برای حفظ و تداوم رهبری ایالات متحده در سطح جهان را تهیه کرده است.
در جلسه توجیهی نیروهای حفاظت شیمیایی و بیولوژیکی روسیه در مورد برنامه تسلیحات زیستی پنتاگون اعلام شد که روسیه در کنفرانس آتی کنوانسیون تسلیحات بیولوژیکی، اهداف برنامه های بیولوژیکی پنتاگون را مطرح خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که فعالیت بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، حتی سوالاتی را در میان متحدان این کشور باعث شده است. گزارش‌هایی از سویه جدید کشنده کووید اومیکرون در دست است که باعث مرگ ۸۰ درصد از حیوانات آزمایشگاهی در آزمایشگاه بوستون شده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آزمایش کووید در آزمایشگاه بوستون حاکی از آن است که ایالات متحده فاقد سیستم نظارتی برای تحقیقات در زمینه‌های مهندسی ژنتیک است.

آمریکا در حالی که ده ها آزمایش بیولوژیک ناشناخته در سرتاسر دنیا دارد، در جریان همه گیری ویروس کرونا انگشت اتهام را به سمت چین نشانه رفت و به همین بهانه سطح تنش میان دو کشور را افزایش داد./مهر

اطلاعات مهم درباره واکسیناسیون کرونا

علیرضا ناجی درباره شرایط کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر شاهد کاهش موارد کووید ۱۹ در کشور هستیم. به طوری که تعداد موارد مثبت روزانه‌مان بسیار کاهش یافته و موارد بستری هم کاهش یافته و به نظر می‌رسد که اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، در روند کاهشی موج هستیم.

احتمال بروز خیز جدیدی از کرونا در اواخر پاییز

وی با بیان اینکه البته مطمئنا خیزهای دیگری هم خواهیم داشت، گفت: اگر ویروس تغییری کند یا فاصله بین واکسیناسیون افراد زیاد شده و ایمنی‌ ناشی از واکسیناسیون یا ابتلا به بیماری، کاهش یابد، احتمال می‌دهیم که شاید اواخر پاییز مجددا شاهد خیزی از ویروس باشیم که ممکن است با سویه جدیدی باشد یا اینکه با سویه‌های موجود این اتفاق رخ دهد.
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: