پایگاه خبری خانه فوتبال:

وقتی شما در شرکتی مشغول به کار هستید، داشتن بیمه تامین اجتماعی امری ضروری برای شما خواهد بود.سازمان تامین اجتماعی با این بیمه، از کارمندان کارخانجات، اداره‌جات و سایر افراد حمایت می‌کند.تامین اجتماعی تضمین می‌دهد که خدمات این بیمه را در طول پرداخت حق بیمه به همراه مستمری بعد از بازنشستگی دریافت خواهید کرد.همچنین از خدمات درمانی بیمه تامین اجتماعی نیز می‌توانید استفاده کنید.سازمان تامین اجتماعی طرح های جدیدی برای پوشش همگانی در دست اقدام دارد

این بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به اندازه یک ماه حقوق هدیه می‌گیرند

سازمان تامین اجتماعی کمک‌هزینه ازدواج را به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌ بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کمک‌هزینه ازدواج که از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان واجد شرایط پرداخت می‌شود، هدیه و شادباشی است که این سازمان به بیمه‌شدگانی که تشکیل خانواده جدید می‌دهند پرداخت می‌کند.

این کمک‌هزینه به بیمه‌شدگانی که برای اولین‌بار ازدواج می‌کنند (عقد دائم) و در ۵ سال پیش از ثبت ازدواج، حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه اجباری داشته و در زمان ازدواج نیز بیمه‌پرداز هستند، پرداخت می‌شود.

میزان کمک هزینه پرداختی، معادل یک ماه متوسط مزد یا حقوق بیمه‌شده (مزد مبنای کسر حق بیمه) است و در صورتی که طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) بیمه شده و واجد شرایط باشند، کمک‌هزینه ازدواج به هر دو نفر پرداخت خواهـد شد. 

این خدمت در گذشته با مراجعه حضوری مشمولان واجد شرایط به شعب سازمان تامین اجتماعی برای ارائه مدارک موردنیاز و تکمیل فرم‌های درخواست انجام می‌شد، اما با الکترونیکی شدن فرآیندهای ارائه این خدمت در قالب طرح ۳۰۷۰ و از طریق ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات ثبت احوال، علاوه بر اینکه پس از ثبت ازدواج در پایگاه ثبت احوال، این کمک هزینه خودکار حساب واریز می‌شود، بیمه‌شدگان واجد شرایط خود نیز می‌توانند درخواست دریافت آن را در سامانه خدمات الکترونیک سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

تامین اجتماعی / نحوه ثبت‌نام و دریافت کمک هزینه ازدواج

نحوه ثبت‌نام برای دریافت کمک‌هزینه ازدواج به اینگونه است که با ورود به صفحه تامین اجتماعی، در قسمت بیمه‌شدگان- حمایت‌های کوتاه مدت و درخواست هدیه ازدواج نسبت به ثبت مشخصات اقدام کنید.

پس از احراز شرایط دریافت کمک‌هزینه ازدواج، کاربر با انتخا کلید «تایید و ادامه» نسبت به ثبت درخواست اقدام می‌کند به محض انتخاب کلید تأیید و ادامه درخواست کمک هزینه ازدواج نامبرده در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه‌مدت ایجاد شده و به اداره کل امور مالی ارسال می‌شود.

چنانچه موفق به درخواست کمک هزینه ازدواج نشده و در این رابطه با پرسش مواجه هستید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست خود اقدام کنید تا مورد بررسی قرار گیرد./ ایسنا

تامین اجتماعی

شرایط جدید تامین اجتماعی برای بیمه زنان خانه دار و دختران

اقتصاد 100-طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

مطابق با آمارهای سال ۱۴۰۰، تعداد زنان خانه‌دار ۲۱ میلیون نفر است. براساس اعلام شهلا کاظمی پور- جمعیت‌شناس، میانگین سنی زنان خانه دار ایرانی حدود ۴۰ سال است و در آمارگیری‌ها وقتی زنی همسر نیز ندارد و خانواری "زن سرپرست" است، خود را خانه‌دار اعلام می‌کند و از این رو می‌توان گفت میانگین سنی زنان خانه‌دار حدودا ۴۰ سال باید باشد. با این وجود از هر رنج سنی در زنان خانه‌دار وجود دارد.

به گفته این جمعیت شناس، ۲.۵ درصد از زنان ۱۰ تا ۱۴ ساله، ۲۳ درصد از زنان ۱۵ تا ۱۹ ساله، ۵۰ درصد از زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله و ۸۰ درصد زنان ۵۰ سال به بالا خود را خانه دار معرفی کرده‌اند.

زنان خانه‌دار و دختران مانند بسیاری از اقشار کشور می‌توانند تحت پوشـش تأمین اجتماعی قرارگیرند و از خدمـات تأمین اجتماعی اسـتفاده کنند. طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» بوده و در ردیف بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. در این طرح، زنان و دختران رأسا بیمه پردازی می‌کنند و تأمین امنیت اقتصادی زنان بخصوص در دوران پیری (دریافت مستمری) و از کارافتادگی، از مزایای بیمه برای زنان اسـت.

بیمه زنان خانه‌دار و دختران که در سازمان تأمین‌اجتماعی ذیل طرح فراگیر بیمه خانواده ایرانی تعریف شده، یکی از انواع پوشش‌های بیمه‌ای طراحی شده از سوی این سازمان برای گسترش پوشش بیمه اجتماعی به تمامی زنان و دختران کشور است. تأمین امنیت اقتصادی زنان به‌خصوص در دوران پیری و از کارافتادگی از مزایای بیمه برای زنان خانه‌دار است.

تامین اجتماعی / شروط تحت پوشش قرارگرفتن بیمه زنان خانه‌دار و دختران

شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.

نرخ پرداخت حق‌بیمه، انتخابی و ١٢، ١۴ یا ١٨ درصد دستمزد یا درآمد ماهانه انتخابی فرد متقاضی است.

زنان خانه‌دار و دختران تحت پوشش خدمات درمانی به تبع بیمه‌پردازی همسر یا والدین، می‌توانند کماکان از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز استفاده کنند.

دریافت مستمری همسر مرحوم، مانع بیمه‌پردازی جداگانه زنان خانه‌دار نیست. این افراد پس از رسیدن به شرایط بازنشستگی، هم مستمری قبلی به‌عنوان فرد بازمانده و هم مستمری بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

خدمات تامین‌ اجتماعی برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران

خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگان به دو دسته خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی تقسیم می‌شود و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از جمله مهم‌ترین خدمات بلندمدت این سازمان است.

شرایط و مقررات بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار و دختران

زنان خانه‌دار و نیز دخترانی که در رده سنی بین ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام قرار دارند، حتی بدون سابقه قبلی بیمه‌ای می‌توانند از حمایت‌های تأمین‌اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

تامین اجتماعی

انواع نرخ حق بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار و دختران

سه نوع نرخ حق بیمه برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران تعریف شده است که متقاضیان می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند. دستمزد مبنای محاسبه و پرداخت حق بیمه این افراد نیز بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانند متناسب با سن و سابقه، دستمزد مورد نظر را انتخاب و حق بیمه خود را برمبنای آن پرداخت کنند.

نرخ حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۲ درصد شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود، یعنی بیمه شده با انتخاب این نرخ و پرداخت حق بیمه، بعد از رسیدن به شرایط سن و سابقه قانونی، می‌تواند بازنشسته شود و اگر خدای ناکرده پس از رسیدن به سن بازنشستگی فوت کند، بازماندگان وی برمبنای مقررات تأمین‌اجتماعی و در صورت احراز شرایط قانونی، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. نرخ دیگر حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران ۱۴ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای این نرخ پرداخت حق بیمه تعریف شده است. کامل‌ترین نوع خدمات هم در نرخ ۱۸ درصد است که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است.

اما چطور می‌توان برای بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار و دختران ثبت‌نام کرد؟

ثبت‌نام در طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران سازمان تأمین‌اجتماعی و پرداخت حق بیمه ماهانه این طرح بیمه‌ای، بسیار ساده است و هیچ نیازی به مراجعه به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیست. با استفاده از رایانه شخصی یا حتی گوشی موبایل، می‌توان پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir تمام مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه را در مسیر منوی بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص / انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران انجام داد. در این سامانه، شرایط متقاضی از نظر سن و سابقه قبلی پرداخت حق بیمه بررسی شده و در صورت احراز شرایط، تنها با چند کلیک ساده می‌توان با انعقاد قرارداد و پرداخت ماهانه حق بیمه، تحت پوشش بیمه زنان خانه‌دار و دختران قرار گرفت و از مزایای این طرح بیمه‌ای استفاده کرد.

همچنین امکان عقد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه از طریق برنامه کاربردی یا اپلیکیشن "تأمین من" که از سایت سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی www.tamin.ir  یا کافه بازار قابل دریافت و نصب بر روی گوشی‌های هوشمند است نیز وجود دارد.

اگر هم به رایانه یا گوشی تلفن همراه دسترسی ندارید، برای انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران می‌توانید به یکی از شعب یا کارگزاری‌های رسمی سازمان تأمین‌اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنید. همچنین مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی با شماره تلفن ۱۴۲۰ در تمام ساعات شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل برای راهنمایی و رفع مشکلات احتمالی، در خدمت خواهند بود.

پرداخت وام قرض الحسنه بلاعوض تامین اجتماعی به این افراد

جزییات وام بلاعوض برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند اعلام شد.

بیمه تامین اجتماعی  یک نظام تامین اجتماعی است که به منظور حفظ و تامین حقوق اجتماعی و اقتصادی افراد در برابر ریسک‌های مختلف به صورت تامین مالی فعالیت می‌کند

بیمه تامین اجتماعی در بسیاری از کشورها وجود داشته و در بسیاری از جوامع مورد استفاده قرار گرفته است.هدف اصلی بیمه تامین اجتماعی، ایجاد تعادل میان حقوق و تعهدات اجتماعی و اقتصادی فرد است. اعطای کمک‌های مالی به افرادی که به دلیل بیماری، ناتوانی، تحت تاثیر سن، از کار افتاده‌اند و یا در شرایط اقتصادی ضعیف قرار دارند، از عمده فعالیت‌های این سازمان است.یکی از موارد پیگیر در سازمان خرید سابقه   بیمه تامین اجتماعی است.در ادامه به آخرین خبر از بیمه تامین اجتماعی می پردازیم.

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم به افراد مشمول واجد شرایط، یکی از تعهدات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است.

پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا به عبارتی دیگر کمک‌هزینه مراسم ترحیم از جمله خدمات کوتاه‌مدت بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی است، اما برخی هنوز نمی‌دانند این کمک‌هزینه به چه کسانی پرداخت می‌شود و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

هدف از پرداخت کمک هزینه کفن‌ودفن یا کمک هزینه مراسم ترحیم، جبران بخشی از هزینه‌هایی است که بازماندگان افراد مشمول قانون تأمین‌اجتماعی به دنبال فوت آنان متحمل شده‌اند. کمک هزینه مراسم ترحیم، رقم مقطوعی است که در صورت فوت همسر بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی به فرد بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر؛ و در صورت فوت بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر اصلی، به خانواده بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود.

مهدی شکوری (مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌ اجتماعی)، برقرار بودن ارتباط بیمه‌ای با سازمان تأمین‌اجتماعی تا زمان فوت را شرط اصلی پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم اعلام می‌کند و در مورد مشمولان دریافت این کمک‌هزینه می‌گوید: مشمولان دریافت این کمک‌هزینه، بیمه‌شدگان اجباری، اختیاری، توافقی، رانندگان، کارگران ساختمانی، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری و قالیبافان بیمه‌شده هستند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: