پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت طلا در سال 1402 متغیر شده است به صورتی که در اوایل سال بشدا نجومی و در ماه بعد روند نزولی به خود گرفت.قیمت طلا نوسان بدی دارد. قیمت طلا در روزهای اخیر بعد از جنگ غزه عجیب شده است. قیمت طلا در  2 روز گذشته سیر صعودی داشت. آخرین قیمت طلا را اینجا بخوانید.

قیمت طلا، سکه و دلار در بازار امروز 8 آبان 1402

هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۰۱ (دو هزار و یک) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش شبکه شرق، بازار در معاملات امروز شاهد شیب کاهشی عمده قیمت ها نسبت به روز گذشته است.

هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۰۱ (دو هزار و یک) دلار رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۲۶ درصدی داشته است.

قیمت طلا / جدول قیمت ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲,۰۰۱ -۵.۱۰ -۰.۲۶ 09:00

۲,۰۰۶ ۱۸ ۰.۸۷ ۲ روز پیش

۱,۹۸۸ ۱.۰۰ ۰.۰۵ ۳ روز پیش

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲,۴۸۱,۹۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و یک هزار و نهصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶ درصدی داشته است.

قیمت طلا / جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲,۴۸۱,۹۰۰ -۱۴,۸۰۰ -۰.۶ 11:20

۲,۴۹۶,۷۰۰ -۳۶,۰۰۰ -۱.۴۵ روز قبل

۲,۵۳۲,۷۰۰ ۵۳,۱۰۰ ۲.۰۹ ۲ روز پیش

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۵۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۰,۷۵۱,۰۰۰ (ده میلیون و هفتصد و پنجاه و یک هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۵۱,۱۰۰ (پنجاه و یک هزار و یکصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۶ درصدی داشته است.

قیمت طلا / جدول قیمت ۳ روز اخیر دلار در بازار آزاد

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۵۱,۱۰۰ -۸۰ -۰.۱۶ 11:14

۵۱,۱۸۰ -۶۲۰ -۱.۲۲ روز قبل

۵۱,۸۰۰ ۵۰۰ ۰.۹۶ ۲ روز پیش

همچنین دلار مبادله ای با افزایش ۰.۰۱ درصدی نسبت به روز قبل ، ۴۱,۲۶۵ (چهل و یک هزار و دویست و شصت و پنج) تومان معامله شد.

یورو در بازار آزاد، امروز به ۵۴,۰۱۲ (پنجاه و چهار هزار و دوازده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۱۶ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر یورو در بازار آزاد

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۵۴,۰۱۲ -۸۵ -۰.۱۶ 11:20

۵۴,۰۹۷ -۷۰۸ -۱.۳۱ روز قبل

۵۴,۸۰۵ ۷۴۶ ۱.۳۶ ۲ روز پیش

پوند امروز با کاهش ۰.۱۶ درصدی، از ۶۲,۱۲۲ (شصت و دو هزار و یکصد و بیست و دو ) تومان به ۶۲,۰۲۵ (شصت و دو هزار و بیست و پنج ) تومان رسید.

جدول قیمت ۳ روز اخیر پوند

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۶۲,۰۲۵ -۹۷ -۰.۱۶ 11:20

۶۲,۱۲۲ -۸۱۳ -۱.۳۱ روز قبل

۶۲,۹۳۵ ۹۲۴ ۱.۴۶ ۲ روز پیش

همچنین درهم امارات (حواله) با کاهش ۰.۱۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۳,۹۷۰ (سیزده هزار و نهصد و هفتاد ) تومان معامله شد.

لیر ترکیه امروز با کاهش ۰.۸۲ درصدی، از ۱,۸۲۵ (یک هزار و هشتصد و بیست و پنج ) تومان به ۱,۸۱۰ (یک هزار و هشتصد و ده) تومان رسید.

همچنین دلار کانادا با کاهش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۳۶,۸۳۷ (سی و شش هزار و هشتصد و سی و هفت ) تومان معامله شد.

دینار عراق در بازار داخلی هم ۳۹ (سی و نه ) تومان قیمت خورد.

قیمت طلا

قیمت سکه امامی به ۲۹,۱۵۰,۰۰۰ (بیست و نه میلیون و یکصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۹ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲۹,۱۵۰,۰۰۰ -۲۰۰,۰۰۰ -۰.۶۹ 11:20

۲۹,۳۵۰,۰۰۰ -۶۰۰,۰۰۰ -۲.۰۵ روز قبل

۲۹,۹۵۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰ ۱.۶ ۲ روز پیش

نیم سکه، امروز به ۱۵,۵۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر نیم سکه

قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۱۵,۵۰۰,۰۰۰ -۵۰,۰۰۰ -۰.۳۳ 11:20

۱۵,۵۵۰,۰۰۰ -۱۵۰,۰۰۰ -۰.۹۷ روز قبل

۱۵,۷۰۰,۰۰۰ ۲۵۰,۰۰۰ ۱.۵۹ ۲ روز پیش

همچنین ربع سکه با کاهش ۰.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۰,۵۰۰,۰۰۰ (ده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۵,۶۵۰,۰۰۰ (پنج میلیون و ششصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

منبع: دنیای اقتصاد

علت کاهش قیمت طلا و دلار و سکه

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به آرامش بعد از طوفان رسید. بازار ارز و طلا که ابتدای هفته را طوفانی شروع کرده و به مقاومت ...

معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه به آرامش بعد از طوفان رسید. بازار ارز و طلا که ابتدای هفته را طوفانی شروع کرده و به مقاومت رسیده بود در روز یکشنبه روندی برعکس به خود گرفت. قیمت دلار هرات در معاملات روز شنبه تا 52 هزار و 200 تومان بالا رفته بود و در 51 هزار و 700 تومان در پشت خط بسته شد.

بازار ارز هرات نیز در روز یکشنبه با گپ منفی در 51 هزار و 400 تومان و زیر مرز مقاومت مهم 51 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و با کاهش تا 50 هزار و 900 تومان هم رفت اما در کانال 50 هزار تومانی دوامی نداشت و در 51 هزار تومان بسته شد. قیمت درهم امارات در 14 هزار و 190 تومان بازگشایی کرد و با کاهش به 13 هزار و 990 تومان رسید. با این قیمت درهم، دلار 51 هزار و 300 تومان برآورد می‌شود که طی یک اتفاق کم‌سابقه دلار تهران برابر با این و حتی بالای آن معامله می‌شد. 

قیمت طلا / ملاقات حمایت‌های حیاتی

قیمت سکه در 29 میلیون و 850 هزار تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در 29 میلیون و 450 هزار تومان بسته شد. حباب سکه در روز یکشنبه با کاهش 400 هزار تومانی به 5 میلیون و 200 هزار تومان رسید. بازارها در روز یکشنبه با کاهش به حمایت‌های مهمی رسیدند.

معامله‌گران 3 عامل را دلیل کاهش بازارها عنوان می‌کردند: اولی وضعیت بلوکه سنگین در بازارهاست که موجب شده خالی فروشی در هر حالت سود داشته باشد و زیاد بشود. عامل دوم را معامله‌گران، تزریق بازارساز و فروش درهم در قیمت‌های بالا می‌دانند. عامل سوم و مهم بازار، اخبار جنگ است که فعلا طبق خبرها، ‌جنگ در آرامش بعد از طوفان به سر می‌برد.

در نیمه اول معاملات یک خبر به بازار رسید که نیویورک تایمز مدعی شده اسرائیل طرح‌های حمله زمینی گسترده به نوار غزه را متوقف و آن را با حملات نفوذ محدود جایگزین کرده. این اقدام ارتش اسرائیل هم‌سو با پیشنهاد وزیر دفاع آمریکاست.

یک خبر دیگر هم داشتیم در این مورد که رویترز مدعی شده مذاکرات حماس و اسرائیل با میانجیگری قطر ادامه دارد. که جفت این خبرها بعد از آن حمله طوفانی اسرائیل به غزه در شب جمعه، مثبت تلقی شدند.

قیمت طلا / صحبت‌های وزیر اقتصاد بحث داغ بازار

همچنان بحث داغ بازار صحبت‌های خاندوزی، وزیر اقتصاد در روز شنبه بود. وزیر اقتصاد در روز شنبه درمورد تلاش رسانه‌های بیگانه برای القای افزایش قیمت دلار در سال آینده صحبت کرده بود. این حرف، گزارش قدیمی سازمان برنامه و بودجه در آخر دولت روحانی را از آرشیو گوشی‌های معامله‌گران خارج کرد و بر اساس آن گزارش، درباره روند قیمت بازار بحث می کردند.

معامله‌گران فنی معتقدند بازارها به حمایت‌های مهمی رسیدند و در چارت سکه الگوی ستاره دنباله‌دار دیده شده. آن‌ها می‌گویند اگر این الگو رکب در چارت نباشد، بازارها همچنان می‌توانند بر مدار نزول باشند. الگوی ستاره دنباله‌دار در انتهای بازار، صعودی ظاهر می‌شود و نشانه‌ی ریزش قیمت است.

حمایت مهم بازارها در نقاط فعلی 14 هزار تومان برای درهم است، دلار 51 هزار و 100 تومان است، طلای آبشده 10 میلیون و 700 هزار تومان و سکه 29 میلیون و 200 تا 400 هزار تومان است. اگر بازارها بالای این عدد تثبیت بدهند می‌توانند بالا بروند در غیر این صورت همچنان بازارها بر مدار کاهش خواهند بود. البته در نقاط فعلی، چارت‌ها هم یک گپ داشتند که باید پر می‌شدند./ اکوایران

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: