پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیش فروش ایران خودرو ویژه زمستان 1402 آغاز شد. پیش فروش ایران خودرو دارای شرایط خاصی است و اغلب خریداران سود شگفت انگیزی از ثبت نام در این طرح میکنند. پیش فروش ایران خودرو هر ماه انجام می شود. پیش فروش ایران خودرو از متقاضیان زیادی برخوردار است. پیش فروش ایران خودرو شامل یک محصول بسیار پرطرفدار شد.

دور جدید پیش فروش ایران خودرو آغاز شد

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده اند و اسامی ایشان به عنوان بخش سوم اولویت زمستان 1402 و بخش اول اولویت بهار 1403فروش فوری (فراخوان) به این شرکت اعلام شده است می توانند در صورت تمایل دراین بخشنامه ثبت نام نمایند.

متقاضیان می توانند از روز چهارشنبه 10 آبان ماه لغایت روز شنبه 20 آبان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / مشخصات فنی تارا ایران خودرو

تارا یک سدان خانوادگی در کلاس ابعادی C است و به نوعی نسخه ایرانی پژو 301 محسوب میشود. این محصول از نظر پلتفرم، ایمنی، ابعاد، فضای کابین و بسیاری مشخصات دیگر شباهت‌های بسیار نزدیک با نماینده پژو دارد و به همین دلیل میتواند در میان انبوهی از خودروهای قدیمی روی خط تولید داخلی، به عنوان گزینه‌ای نسبتاً جدیدتر و مدرن‌تر مطرح باشد. بخصوص که روی تارا امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی هم قرار گرفته که برای هر ماشین امروزی از نان شب واجب‌تر است. البته پیشرانه TU5 پلاس مورد استفاده از نظر بازدهی حرف چندانی در برابر موتورهای روز جهان ندارد اما در قیاس با پیشرانه قدیمی TU5 بهبود نسبی را تجربه نموده. همچنین از نظر طراحی هم نقطه ضعف‌هایی در ظاهر و مونتاژ تارا دیده میشود که البته بخشی از این قضیه به سلیقه شخصی افراد بازخواهد گشت. با تمامی این صحبت‌ها میتوان از تارا به عنوان قدمی هرچند دیرهنگام و کوچک اما مثبت و رو به جلو یاد نمود که پس از سالهای طولانی ما را با محصولی متفاوت و جدیدتر نسبت به خانواده 405 ایران‌خودرو روبرو ساخته است.

پیش فروش ایران خودرو / داخل تارا ایران خودرو

برخلاف ظاهر اتومبیل که تغییرات بسیاری را تجربه نموده در داخل اتاق همه چیز شبیه به پژو 301 است. البته این به معنی یک ایراد و مشکل نیست اما جا داشت که داخل کابین هم مثل قسمت بیرونی، دست‌خوش تغییرات بیشتری شود تا محصول ایران‌خودرو بیش از پیش حس یک خود منحصر به فرد وطنی را به انسان منتقل کند. با این حال نکات مثبت کابین هم کم نیستند؛ اول از همه اینکه به لطف کپی برداری از نماینده پژو همه چیز به خوبی سر جای خودش قرار گرفته و با یک مجموعه اصولی و ارگونومیک طرف هستیم.

پیش فروش ایران خودرو

کیفیت متریال مورد استفاده هم برای این رده قیمتی قابل قبول به نظر می‌رسد و اگر در طول زمان دچار افت شدیدی نشود میتواند مشتریان را تا حدودی راضی نگاه دارد. همچنین به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب (2652 میلیمتر) جای پا برای تمامی سرنشینان عالی است و به نسبت ابعاد بدنه با فضایی جادار و نسبتاً راحت در داخل اتاق روبرو هستیم. در خصوص صندوق عقب هم محفظه کارآمدی در اختیارمان قرار دارد که نیازهای معمول را پاسخ خواهد داد.

زیبایی یک بحث سلیقه‌ای است و تارا هم با سلیقه بسیاری از مردم ما هماهنگی دارد. اما با این حال اشاره به چند نکته در خصوص ظاهر این ماشین خالی از لطف نخواهد بود. اول اینکه خود پژو 301 "که به نوعی پدر تارا محسوب میشود" نیز از طرح ساده‌ای برخوردار بوده و در غالب یک خودرو کاملاً اقتصادی، حداقل‌ها را ارائه داده است؛ حال ایران‌خودرو سعی نموده با طرحی جدید و متفاوت و حجم‌دهی برخی قسمت‌ها، به جذابیت‌های ظاهری این سدان کوچک فرانسوی بیفزاید، اما با کمی دقت متوجه میشوید که بخشی از هماهنگی میان اجزاء در این مسیر قربانی شده است. در واقع طراحی 301 علیرغم تمامی سادگی‌هایش از نظر هارمونی میان خطوط و قطعات، شرایط بهتری داشت. نکته دیگر در خصوص چراغهای پیوسته عقبی است.

پیش فروش ایران خودرو / تفاوت تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک

تارا دنده‌ای و تارا اتوماتیک از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند. فقط مدل اتوماتیک یک ثانیه کندتر است و ۰.۵ لیتر بنزین بیشتری مصرف می‌کند.

بیشتر تفاوت‌های تارا دنده‌ای با مدل اتوماتیک به آپشن‌ها و امکانات برمی‌گردد. تارا اتوماتیک دارای سانروف، دوربین عقب، کیسه هوای جانبی، صندلی ۴ حالته برقی راننده‌ و ۲ حالته برقی سرنشین جلو، سانروف و ورود و استارت بدون کلید است.

همچنین تارا دنده‌ای رینگ ۱۵ اینچی فولادی دارد، در صورتی که تارا اتوماتیک دارای رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی است.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / طراحی ظاهری

در همان ابتدای رونمایی از پروژه تارا k132 توسط ایران خودرو، ظاهر این محصول که در قسمت جلو و پشت نسبت به پژو ۳۰۱ کاملا متحول شده بود، مورد انتقاد کارشناسان و علاقه‌مندان دنیای شد. چرا که استفاده از خطوط تند و تیز و اشکال هندسی هجومی در ظاهر یک سدان کوچک خانوادگی با فرم بدنه ملایم، چندان زیبا جلوه نکرده و به نظر می‌رسد کج‌سلیقگی‌هایی در طراحی این محصول ایران خودرو رخ داده باشد.

البته شاید محدودیت‌های اقتصادی در فرآیند تولید بخش‌هایی همچون سپر، چراغ‌ها و جلوپنجره سبب شده تا دست طراحان در ترسیم نمای چهره و ناحیه پشت خودرو تارا چندان باز نباشد و به همین دلیل مجبور به استفاده نامناسب از اشکال هندسی نسبتا ساده با حداقل انحنا شده باشند.

به هر حال این فیس‌لیفت اگرچه حالتی خشن و اسپرت دارد اما از لحاظ هماهنگی با پروفیل جانبی چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. با این وجود تارا در قیاس با تولیدات قدیمی موجود در بازار ایران همچون انواع مشتقات تندر ۹۰، سمند و پژو پارس، بسیار مدرن است و می‌تواند نیازهای مشتریان ایرانی را که در یک بازار کم‌تنوع مجبور به انتخاب خودرو هستند، به نحوی قابل‌ قبول پاسخ دهد؛ اما در مقایسه با تولیدات روز دنیا باید گفت تارا چندان دلچسب و خوشایند طراحی نشده است.

ترسیم چراغ‌های به‌هم‌پیوسته عقب نیز با کمترین دقت و ظرافت انجام شده و برخلاف نمونه‌های مشابه خارجی همچون چراغ‌های سراسری پورشه و یا حتی برخی از محصولات جدید چینی، آن میزان دلربایی که انتظار می‌رود را از خود به نمایش نمی‌گذارد.

اما همان‌ طور که اعلام شد در قیاس با تولیدات قدیمی فعلی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا می‌توان نمره قبولی به ظاهر تارا داد.

هر چند تارا بر اساس پژو ۳۰۱ ساخته شده اما از همتای فرانسوی‌اش ۷۷ میلیمتر کشیده‌تر و ۲۰ میلیمتر کوتاه‌تر است.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / کابین تارا

با وجود اینکه طراحان ایران خودرو تغییرات زیادی را روی بدنه تارا اعمال کرده‌اند تا به کل از پژو ۳۰۱ متمایز باشد، اما در طراحی داخلی این اتفاق نیفتاده و همه چیز دقیقا همان است که در کابین سدان فرانسوی دیده می‌شود.

هر چند این کپی‌برداری باعث شده تا حس متفاوت بودن تارا از بین برود، اما در عوض استفاده از یک کابین امتحان پس‌داده که ارگونومیک خوبی دارد، می‌تواند موجب رضایت رانندگان و سرنشینان شود.

همچنین با توجه به فاصله ۲۶۵۲ میلی‌متری میان محورهای جلو و عقب تارا، کابینی نسبتا جادار و مناسب برای چهار- پنج سرنشین شاهد هستیم. از دیگر نکات مثبت تارا می‌توان به صندوق عقب بسیار جادار ۶۴۰ لیتری اشاره کرد که به راحتی می‌تواند نیازهای مسافرتی خانواده‌ها را برآورده سازد.

پیش فروش ایران خودرو

پیش فروش ایران خودرو / آپشن ‌ها و امکانات

تارا جدیدترین محصول ایران خودرو است و به همین خاطر به آپشن‌ها و امکانات قابل قبولی مجهز شده است. ترمز کمکی، ایستایی در سربالایی، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کشش، نمایشگر لمسی، سنسور عقب، پایش فشار باد تایر و کروز کنترل آپشن‌هایی هستند که در هر دو مدل تارا دنده‌ای و اتوماتیک وجود دارند.

اما تارا اتوماتیک آپشن‌های بیشتر و به‌روزتری از مدل دنده‌ای دارد که عبارتند از کیسه هوای جانبی، دسته دنده و فرمان چرمی، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو، سنسور نور و باران، ورود و استارت بدون کلید، سانروف و ریموت در صندوق عقب.

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

پیش فروش ایران خودرو

سنسور عقب

دارد

سنسور فشار باد تایر

دارد

سنسور باران

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

هشدار توجه راننده

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

توزیع نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

نور بالا خودکار

پیش فروش ایران خودرو

ندارد

چراغ بدرقه

دارد

مه‌شکن جلو

دارد

مه‌شکن عقب

دارد

چراغ چرخشی

ندارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

بلوتوث

ندارد

وای فای

ندارد

شارژ USB موبایل

ندارد

شارژر بی‌سیم

ندارد

ناوبری

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

ندارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

پیش فروش ایران خودرو

ندارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

ماساژور صندلی

ندارد

مموری صندلی

ندارد

صندلی برقی عقب

ندارد

در برقی صندوق

دارد

خروجی ۱۲ ولت

دارد

کامپیوتر سفری

دارد

ایزوفیکس

دارد

کول باکس

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پیش فروش ایران خودرو

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: