پایگاه خبری خانه فوتبال:

لیگ نخبگان، استقلال و پرسپولیس: مشکل داریم!
مصطفی زارعی اعلام کرد باشگاه‌ها می‌توانند از هفته آینده برای بارگذاری مدارک خود برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
به گزارش "ورزش سه"، سال گذشته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها با حواشی و جنجال‌های مختلفی همراه بود و در نهایت نیز تنها ۶ باشگاه لیگ برتری موفق به دریافت این مجوز شدند که در این بین باشگاه استقلال مجوز حرفه‌ای را دریافت نکرد تا از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شود.
مصطفی زارعی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، امروز درباره شرایط صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها برای فصل آینده توضیح داد: فرمت مسابقات تغییر می‌کند اما مجوز تغییر نمی‌کند. همه باشگاه‌هایی که می‌خواهند در لیگ نخبگان سال آتی شرکت کنند و همه باشگاه‌هایی که می‌خواهند در ACL2 شرکت کنند (که ایران یک سهمیه در ACL2 و ۲+۱ سهمیه در لیگ نخبگان) باید مجوز حرفه‌ای را بگیرند و معیارهایش هم با هم تفاوتی ندارد. چرخه ما از هفته آینده شروع می‌شود و باشگاه‌ها از هفته آینده می‌توانند مدارک‌شان را بارگذاری کنند. ارزیابی‌های ما شروع می‌شود و سراغ باشگاه‌ها می‌رویم و بازدید می‌کنیم. نتایج جمع می‌شود و انشاالله ۱۰ خرداد نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

او ادامه داد: در مورد مسائل مالی هم باشگاه‌ها باید تمام بدهی‌هایی را که تا تاریخ ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) به صورت قطعی دارند، تا تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) تسویه یا توافق کنند. این موضوع از قبل به باشگاه‌ها اطلاع‌رسانی شده و در این سمینار مجددا تاکید کردیم. این بدهی‌ها شامل بدهی به باشگاه‌های دیگر، بازیکنان دیگر، مالیات، بیمه و ... است.

زارعی در خصوص بدهی باشگاه‌ها توضیح داد: در مجموع باشگاه‌های ایرانی ۲۸ بدهی معوق قطعی دارند که مربوط به همه باشگاه‌ها است. نمی‌توانم اسم باشگاه‌ها را بگویم اما ۲۸ بدهی قطعی داریم که همه آنها در سامانه AFC نشسته و بدهی‌های بین‌المللی است. من با بدهی‌های داخلی کار ندارم و این ۲۸ بدهی حتما باید با پیش از ۳۱ دسامبر یا ۱۱ دی ماه تسویه شود.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در پاسخ به این سوال که باشگاه‌ها به جز مسائل مالی، در‌ چه مواردی دچار مشکل هستند، گفت: علاوه بر مسائل مالی، ما واقعا در بحث استادیوم‌ها و زیرساخت‌ها مشکل داریم که این نیاز به یک کار بنیادین و اساسی از طرف وزارت ورزش دارد. از طرفی ما در معیارهای آکادمی هم مشکل داریم. این‌ها معیارهای تهدیدکننده‌ای برای ما است. ضمن اینکه همچنان در بحث‌های حقوقی باشگاه‌ها مشکلات عدیده‌ای داریم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: