پایگاه خبری خانه فوتبال:

توفیقی هم مانند کریمی بر این باور است که علی خطیر مسبب به بار آمدن بدهی سنگین به استراماچونی است.
پندار توفیقی، معاون سابق باشگاه استقلال معتقد است که فقدان توازن سبب بروز مشکلات مالی فراوان در باشگاه استقلال شده است: «نبود توازن در منابع درآمدی و همین‌طور عدم مدیریت هزینه‌های باشگاه یکی از دلایل این موضوع هستند. البته استقلال در ادوار مختلف از حیث مدیریتی نیز بسیار متضرر شده و این در حالی است که در باشگاه رقیب این اتفاقات کمتر رخ می‌دهد.»

توفیقی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع بدهی سنگین به استراماچونی اشاره دارد. توفیقی هم مانند کریمی بر این باور است که علی خطیر مسبب به بار آمدن بدهی سنگین به استراماچونی است: «خطیر هیچ گاه مناسب تصاحب صندلی مدیریت باشگاه استقلال نبود و سوابق ایشان نیز حرف من را تأیید می‌کند. باید تأکید کنم که مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال خالق استراگیت است و با توجه به اینکه فقط 5،4 سال از آغاز آن اتفاقات گذشته، در صورتی که اگر روند کامل انتخاب استراماچونی، یعنی از زمان آغاز مذاکرات با او و انعقاد آن قرارداد عجیب و غریب تا خروجش، مستنداتی که در قطر پخش شد و حتی حمایت‌های برخی از رسانه‌های داخلی از استراماچونی، بررسی شود، مشخص می‌شود مقصران اصلی چه کسانی بوده‌اند. دسترسی به این اطلاعاتی که عرض کردم سخت نیست اما عزم و اراده‌ای برای مرور آنها وجود ندارد.»

اتفاق بزرگ در استقلال؛ ۲۴ ساعت منتظر باشید

توفیقی درباره اختلاف‌هایی که پیش‌تر میان نکونام و خطیر وجود داشت نیز نظر جالبی را ارائه کرده است: «آینده نکونام و خطیر به هیچ عنوان مطرح نیست؛ چرا که به نظر من موضوع اصلی و حائز اهمیت، آینده باشگاه است. در کنار همه اینها نکته جالب این است که آقای خطیر در میان هواداران با این عملکرد و همین‌طور موضوعات جذب اسپانسر و بازیکن و باقی موارد، طرفدار دارد و این قضیه نشان‌دهنده یک سکوت رسانه‌ای درباره این موضوع مهم است.»

توفیقی پیشنهادی برای وزیر ورزش و جوانان دارد: «صادقانه خدمت آقای وزیر می‌گویم که ایشان باید بداند هر ثانیه حضور آقای خطیر و تیم هیأت مدیره فعلی در باشگاه استقلال سال‌ها این تیم را عقب می‌اندازد. توصیه من این است، اگر آقای هاشمی به دنبال خیر و صلاح فوتبال و ورزش کشور است که با توجه به سوابق ایشان قطعاً دنبال همین هدف است، باید یکی از اقداماتش، تغییرات در باشگاه استقلال باشد. با توجه به نبود تفاهم میان جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم و تیم مدیریتی آقای خطیر، کشتی این تیم به ساحل نخواهد رسید. به اعتقاد من وزارت ورزش باید تصمیمات ریشه‌ای و به سود این باشگاه اتخاذ کند.»


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: