پایگاه خبری خانه فوتبال:

بورد بین المللی قوانین فوتبال در نظر دارد تا قانون محرومیت 10 دقیقه‌ای برای اعتراض شدید به داور را بررسی کند.

به گزارش "ورزش سه"، قانون‌گذاران در حال بررسی قانون جدید 10 دقیقه‌ای محرومیت برای مخالفت شدید با داور در مسابقات حرفه‌ای هستند تا نگرانی‌های فزاینده در مورد سوء استفاده و تجاوز به حریم داوران را برطرف کنند. این کمیته همچنین در نظر دارد رویکرد جدید که در راگبی برای محافظت از داوران اتخاذ می‌شود را اضافه کند به طوری که فقط کاپیتان بتواند با داور حرف بزند و تعامل سایر بازیکنان را محدود شود. این به طور قابل توجهی بر وضع فعلی تأثیر می‌گذارد که در آن داور مسابقه می‌تواند در صورتی که دو یا چند بازیکن به نشانه اعتراض او را احاطه کنند، کارت نشان دهد.

یک اجرای آزمایشی این قانون در رده‌های پایه، نشان دهنده کاهش 38 درصدی حوادث مخالفت شدید بود که 72 درصد از بازیکنان، 77 درصد مربیان و 84 درصد از داوران مایل به ادامه آن بودند و بر لزوم محافظت از داوران در همه سطوح تأکید کردند.

لوکاس برود، مدیر اجرایی بورد بین المللی قوانین فوتبال به تایمز گفت: "ما بدرفتاری بازیکنان را به عنوان یک مشکل بزرگ برای فوتبال شناسایی کرده‌ایم و موضوع اصلی سازمان ما برطرف کردن آن در سال‌های آینده خواهد بود. ما به دنبال کارهایی هستیم که می‌توانیم از طریق قوانین بازی یا توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی اوضاع را عوض کنیم. محرومیت موقت برای مخالفت در فوتبال پایه به خوبی کار کرده است، و برخی معتقدند که این موارد می‌تواند در سطح بالاتری نیز با آزمایش در فوتبال بزرگسالان امتحان شود.

بازیکنان ممکن است چندان نگران دریافت کارت زرد برای گفتن چیزی نامناسب به داور نباشند، اما اگر بدانند که این به معنای سپری کردن حدودا یک دهم بازی خارج از زمین است، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. همچنین علاقه زیادی از طرف سهامداران مختلف به این ایده وجود دارد که در آن فقط کاپیتان می‌تواند به طور منصفانه به داور نزدیک شود. بازیکنانی که به شیوه‌ای تهاجمی نزدیک می‌شوند را نمی‌توان دیگر تحمل کرد. ما حتی در موارد متعددی دیده‌ایم که بازیکنان عمداً پشت داور می‌روند و دیگران جلوی او می‌آیند تا او نتواند فرار کند. اگر فقط کاپیتان می‌تواند به داور نزدیک شود، پس از آن می‌تواند به هم تیمی‌های خود توضیح دهد که چه اتفاقی افتاده است. این در ورزش‌های دیگر مانند راگبی و بسکتبال به خوبی جواب داده است."

 

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: