پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدیرعامل شرکت شستا در نامه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده درخواست خرید سهام عمده باشگاه پرسپولیس را مطرح کرده تا بتواند برای خرید این باشگاه پرهوادار اقدام کند. این کار در راستای خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انجام خواهد شد و حتی قرار است ۱۲ دی‌ماه بخش دیگری از سهام باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار شود.

شرکت شستا در حالی درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داده که این شرکت حدود ۵۰ درصد سهام ذوب‌آهن را در اختیار دارد و حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا یک شرکت قادر است در یک لیگ و به صورت همزمان دو تیم داشته باشد یا نه؟ از طرف دیگر مدیرعامل شستا با ارسال نامه‌ای به وزارت ورزش خواستار تعیین تکلیف در این خصوص شده است. با وجود مطرح کردن چنین سؤالی از سوی شرکت شستا از حالا می‌توان حدس زد که پاسخ وزارت ورزش به این درخواست منفی خواهد بود چرا که مالکیت مشترک غیر قانونی است و اگر ارگانی می‌توانست مالکیت مشترک دو باشگاه را در اختیار داشته باشد که وزارت ورزش و جوانان کار راحت‌تری برای واگذاری این دو باشگاه داشت.

به نظر می‌رسد رسانه‌ایی شدن این درخواست برای خرید پرسپولیس با اهداف خاصی صورت گرفته چرا که شرکت شستا کاملاً به این موضوع واقف است که طبق قانون هیچ‌ یک از اشخاص حقیقی یا حقوقی به صورت همزمان نمی‌توانند مدیریت بیش از یک باشگاه را در اختیار داشته باشد چرا که فیرپلی رعایت نخواهد شد. حالا این سؤال مطرح می‌شود وقتی شرکت شستا و مشاورانش از چنین قانونی مطلع هستند چه دلیلی دارد که برای خرید پرسپولیس پیش‌قدم شوند؟ یا آنها باید سهام ذوب‌آهن را رها کنند یا اینکه قید خرید سهام پرسپولیس را بزنند.

به نظر می‌رسد این اقدام شستا و رسانه‌ای کردن آن به نوعی یک تاکتیک برای فرار از خرید سهام باشگاه پرسپولیس بوده چرا که آنها رسماً اعلام کرده‌اند که سهامدار عمده ذوب‌آهن هستند و نمی‌توانند برای خرید سهام پرسپولیس اقدام کنند.

نکته جالب توجه اینجا است که حدود ۲-۳ سال پیش اقداماتی انجام شد تا یکی از شرکت‌های متمول، باشگاه استقلال را در اختیار بگیرد اما این شرکت برای انجام ندادن این موضوع وارد تیم‌داری در لیگ‌های پایین‌تر شد تا باشگاه استقلال را در اختیار نگیرد. حال به نظر می‌رسد از این تاکتیک و حربه، شرکت شستا استفاده کرده تا پای خود را به باشگاه پرحاشیه و پر خبر پرسپولیس باز نکند.

منبع: فارس

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: