پایگاه خبری خانه فوتبال:

اوسمار ویرا سیستم متفاوتی نسبت به یحیی گل محمدی استفاده می کند.
به گزارش ورزش سه بعد از سرمربیگری اوسمار ویرا در پرسپولیس این پرسش به صورت جدی در ذهن هواداران این تیم به وجود آمده که مربی برزیلی چه تغییراتی در این تیم خواهد داد و اصلا تفکراتش تا چه حد متفاوت از یحیی گل محمدی خواهد بود؟
البته که اوسمار یک سال و نیم دستیار گل محمدی بوده و در بسیاری از موارد تمرینی، تاکتیکی و تغییرات حین بازی به یحیی مشورت داده است اما اینکه گل محمدی چقدر از این مشورت ها استفاده و آنها را در تیمش اعمال کرده مشخص نیست.
به هر حال به نظر می رسد بعد از انجام سه بازی تدارکاتی در تمرینات زمستانی نیم فصل می توان روی یک تغییر عمده نسبت به دوران سرمربیگری یحیی انگشت گذاشت و آن تغییر سیستم بازی تیم است.

گل محمدی در نیم فصل اول لیگ برتر تقریبا در نود درصد بازی ها با سیستم پایه 1-1-4-4  تیمش را به میدان می فرستاد.در این سیستم معمولا یک هافبک دفاعی به علاوه یک هافبک تهاجمی در مرکز زمین بازی می کردند و پشت سر مهاجم نوک یک بازیکن مثل عمری یا عالیشاه آزاد بود تا در فضاهای بین خط میانی و نوک حمله حرکت کند و در نقش مهاجم کاذب به دروازه حریف نیز نزدیک شود.

با این حال اوسمار در سه بازی تدارکاتی مقابل چادرملو اردکان ، پیکان و شباب الاهلی تیمش را به سیستم 1-3-2-4 به زمین فرستاده تا مشخص کند به این سیستم اعتقاد دارد.

در این سیستم دو هافبک دفاعی مثل سینا اسدبیگی و مسعود ریگی مقابل خط دفاعی بازی می کنند و مقابل آنها سروش رفیعی به عنوان هافبک پاسور در کنار دو وینگر چپ و راست پشت سر مهاجم نوک به میدان می روند.البته یحیی چه فصل قبل و چه در نیم فصل اول امسال چند بار از این سیستم بهره برد اما در کل  به نظر می‌رسد اوسمار قرار است با این سیستم پایه تیمش را در نیم فصل دوم ارنج کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: