پایگاه خبری خانه فوتبال:

پنج بازی اخیر سپاهان همیشه با حداقل یک کارت قرمز همراه بوده است، رکوردی بی‌نظیر در فوتبال دنیا.
به گزارش "ورزش سه"، کارگردان، دوربین صورت رضا اسدی را انتخاب می‌کند و او در حالی که مچ‌بندهایش را روی زمین می‌اندازد، بدون اعتراض به تصمیم وحید کاظمی به بیرون از زمین می‌رود - مهاجم سپاهان احتمالا فکرش را هم نمی‌کرد که این کارت قرمز، شروعی بر یک رکورد جهانی برای تیم فوتبال سپاهان باشد.

تنها یک دقیقه بعد از اخراج رضا اسدی که به دلیل تکل خشن و سپس مشاجره با مدافع آلومینیوم رخ داد، دابو در دقیقه 87 با کارت قرمز مواجه شد تا به شکلی عجیب سپاهان در فاصله کوتاه 9 نفره شود. اما این پایان کار نبود و در دقیقه 90+4 نیز محمد کریمی از زمین اخراج شد تا کلکسیون کارت‌های قرمز تیم سپاهان تکمیل شود.

دقیقا شصت روز بعد از این سه کارت قرمز، سیاوش یزدانی با خطای شدید روی ستاره الهلال، پی اخراج را به تن خود مالید. البته در ابتدا داور کارت زرد نشان داد اما بعد از بازبینی صحنه مشخص شد که این خطا در موقعیت کارت قرمز رخ داده و عادل النغبی اماراتی به درستی سیاوش یزدانی را به بیرون از زمین مشایعت کرد.

جالب است بدانید که سپاهان در این فاصله دو ماهه از سوم دی تا سوم اسفند، سه بازی دیگر هم انجام داده و در تمامی مسابقات حداقل یک بازیکن اخراجی را داشته است.

ارشیا سرشوق، در روزی که سپاهان با غیبت چندین بازیکن سرشناس خود مواجه بود، بعد از کارت زرد دقیقه 13 با بی‌احتیاطی عجیب خطای دیگری را انجام داد تا عباس راکی، کارت زرد دوم را پیش از پایان نیمه نخست به او نشان دهد و سپاهان در بازی گل‌گهر نیز یک اخراجی بدهد.

سپس نوبت به بازی شمس‌آذر رسید که این بار در آخرین دقایق بازی، اعتراض شدید ژوزه مورایس، کارت قرمز را برای او به همراه داشت. نکته جالب اینکه مورایس معمولا یک سرمربی آرام و بی‌حاشیه است اما تصمیمات داور باعث شد تا او به حدی معترض شود که کارت قرمز بگیرد.

تعطیلات طولانی نیم فصل و جام ملت‌ها نیز باعث ترک عادت سپاهان نشد و این بار محمد دانشگر بود که با خطای خشن در بازی رفت مقابل الهلال، یک کارت قرمز را به جان خرید. مشابه اتفاقی که در دیدار برگشت برای سیاوش یزدانی رقم خورد.

فهرست بازیکنان و مربیان سپاهان که کارت قرمز گرفتند:1. رضا اسدی (دقیقه 86- آلومینیوم)

2. برایان دابو (دقیقه 87- آلومینیوم)

3. محمد کریمی (دقیقه 90+4 - آلومینیوم)

4. آریا سرشوق (دقیقه 47- گل‌گهر)

5. ژوزه مورایس (دقیقه 85 - شمس‌آذر)

6. محمد دانشگر (دقیقه 76- الهلال)

7. سیاوش یزدانی (دقیقه 71- الهلال)

دریافت 7 کارت قرمز متوالی توسط بازیکنان و سرمربی سپاهان این تیم را دارای رکوردی تاریخی در سطح فوتبال دنیا کرده که شاید هرگز تکرار نشده باشد.

نکته جالب و مشترک، این است که سپاهان در هر 5 بازی شکست خورده تا کارت‌های قرمز کاملا اثر خود را در نمایش این تیم داشته باشد. همین نتایج باعث شدند تا سپاهان از لیگ قهرمانان کنار برود و صدر جدول لیگ برتر را هم از دست بدهد.

اوج این ماجرا در بازی الهلال دیده می‌شود، جایی که اگر نتایج پیش از اخراج دانشگر و یزدانی مورد محاسبه قرار بگیرد، سپاهان 2-1 برنده بازی می‌شود اما دریافت پنج گل بعد از این دو کارت قرمز، باعث شد تا سپاهان 6-2 بازنده شود.

حالا سپاهان بازی بعدی خود را روز هشتم اسفند برابر استقلال برگزار خواهد کرد و این دیدار زیر سایه اخراج‌های متوالی بازیکنان سپاهان خواهد بود. آنها در این بازی مورایس را نیز به دلیل کارت قرمز در بازی شمس‌آذر همراه نخواهند داشت.

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: