پایگاه خبری خانه فوتبال:

محمد احمدزاده مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که ادامه همکاری با امیر قلعه‌نویی چیزی جز ضرر برای تیم ملی نخواهد داشت.

همشهری‌آنلاین - امیرحسین اعظمی: در حالی که دو هفته از شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر قطر می‌گذرد، همچنان نقدها در مورد تیم ملی ادامه دارد. محمد احمدزاده سرمربی سابق ملوان که در زمان سرمربیگری علی دایی در تیم ملی، یکی از دستیاران او بود در گفت‌وگو با همشهری در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: برای من قابل پیش‌بینی بود که بدون موفقیت این جام را ترک کنیم و یکی از دلایل اصلی‌اش نوع تفکر سرمربی تیم ملی بود که با تفکرات رئیس فدراسیون فوتبال همخوانی داشت. در واقع آنها فکری برای آینده نداشتند و برای حفظ موقعیت و پست خودشان دنبال این بودند که تیم ملی به قهرمانی برسد ولی این اتفاق رخ نداد. ما در این جام فقط یک نیمه مقابل ژاپن خوب فوتبال بازی کردیم.

استفاده نکردن از بازیکنان جوان

احمدزاده در خصوص اینکه برخی معتقدند تیم ملی باید در این جام دست به جوانگرایی می‌زد تأکید کرد: من قبل از شروع جام هم گفتم که بهتر بود تعدادی از بازیکنان جوان همراه با تیم ملی به قطر می‌رفتند تا حتی اگر هم کم بازی می‌کردند، با جو یک تورنمنت بین‌المللی آشنا می‌شدند. ما در تیم المپیک هم چنین تفکری را داشتیم که فقط قهرمان شویم و هدایت این تیم را به رضا عنایتی سپردیم که سوت مربیگری را تازه در دست گرفته است. ما قبلا هم از حمید استیلی استفاده کردیم که کارنامه موفقی در مربیگری نداشت و علیرضا منصوریان را هم انتخاب کردیم که از بازیکن محروم در تیم المپیک استفاده کرد، همچنین از محمد خاکپور که فقط سابقه دستیاری داشت.

او در خصوص اینکه برخی معتقدند تعداد بازیکنان جوان و بااستعداد در فوتبال ایران کم است، عنوان کرد: قبول دارم که در فوتبالمان بازیکن جوان کم داریم ولی همین مربیانی که در رده باشگاه فعالیت می‌کنند یادشان نمی‌آید که خودشان چگونه فوتبالیست شدند و جای بازیکنان مسن را گرفتند؟ آیا آنها نباید به بازیکنان جوان میدان بدهند و جرأت زیادی در این زمینه داشته باشند؟ این مربیان فقط دنبال تثبیت شغل خودشان هستند و در این زمینه با هم مسابقه می‌دهند.

غرض‌ورزی و سلیقه منفی

احمدزاده در قسمت دیگری از حرف‌هایش یادآور شد: ما امید ابراهیمی را با چه امیدی به جام ملت‌ها می‌بریم؟ متأسفانه برخی از انتخاب‌ها فقط با غرض‌ورزی و سلیقه منفی بود و این تصمیمات به این دلیل گرفته می‌شود که یا رأس کار، بد تصمیم می‌گیرد یا اینکه اطرافیان مشاوره اشتباه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توان از حذف احمد نوراللهی نام برد که این تصمیم قطعا تصمیم یک مجموعه است، یعنی افرادی که تصمیمی بد و منفی گرفتند. متأسفانه من با چیزی که در جام ملت‌های آسیا دیدم نمی‌توانم از عملکرد امیر قلعه‌نویی حمایت کنم و این در حالی است که دوست دارم تیم ملی با مربی ایرانی موفق شود ولی این اتفاق رخ نداد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: