پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم نفت و گاز گچساران گفت: با این دید به جام حذفی نگاه کردیم تا روح مبارزه طلبی و بزرگی را به تیم تزریق کنیم.

بازی با پرسپولیس برای ما یک فرصت است

به گزارش خبرنگار ورزشی فارس، پیروز قربانی در نشست خبری پیش از دیدار دو تیم نفت و گاز گچساران و پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، اظهار داشت: به عنوان یک تیم شهرستانی که تازه به لیگ یک صعود کرده و تبلیغ آنچانی هم نداشته، بهترین فرصت است که بازیکنان بتوانند از این عرصه استفاده کنند و مقابل تیم خوب پرسپولیس خودشان را نشان بدهند. با این دید به جام حذفی نگاه کردیم تا روح مبارزه طلبی و بزرگی را به تیم تزریق کنیم.وی درمورد اینکه پرسپولیس با سرمربی جدید به کارش ادامه می‌دهد، گفت: به هرحال 2 بازی که او سرمربی بوده فیلم بازی‌هایشان را دیده‌ایم. پرسپولیس همیشه تیم خوبی است. امیدوارم بچه‌های ما از این فرصت برای آینده خودشان استفاده کنند.قربانی درخصوص اینکه شاید هواداران استقلال دوست دارند نفت و گازگچساران پرسپولیس را حذف کند، عنوان کرد: طبیعتا حساسیت‌هایی این چنینی ایجاد می‌شود ولی گفتم دید ما به ما به جام حذفی چگونه است. شاید از نظر فنی و قدرت دو تیم فاصله زیادی داشته باشند ولی ما هم تیم خوبو باشخصیتی هستیم. امیدوارم بچه‌ها بتوانند شخصیت خودشان را در بازی فردا نشان بدهند. مجموعه باشگاه می‌تواند از این فرصت برای این که خودش را به فوتبال ایران نشان بدهد، به بهترین شکل استفاده کند.

برخی مربیان یک تیم دارند، حواسشان به 3 تیم دیگر است!

سرمربی نفت و گاز درمورد اینکه با ناهنجاری‌ها سازگار نیست و آیا به کارش در این تیم ادامه می‌دهد، گفت: من انتخاب نکردم. انتخاب شدم. دو دسته مربی داریم. یک دسته مربیان انتخاب می‌کنند. یا از نظر فتی قوی هستند که خودشان انتخاب می‌کنند. در این دسته 3-2 نفر در ایران هستند. یک دسته انتخاب می‌کنند چون روابط زیادی دارند. یادم است با پدر و برادرم قدیم به استادیوم می‌رفتیم. برای کسی کار پیش می‌آمد می‌گفت جای من را نگه دار! من هم وسط 2 صندلی می‌نشستم!وی تصریح کرد: الان برخی مربیان ما همینطور هستند! مثلا شما جایی سینما می‌روید برای دوست‌تان می‌خواهید جا نگه دارید کیفتان را روی صندلی می‌گذارید! برخی مربیان اینطور هستند. به آن‌ها احترام می‌گذارم ولی درست نیست. رقابت عادلانه‌ای نیست که یک تیم دارید، به دلیل روابط حواستان به 3 تیم دیگر هم هست! این باعث معیوب شدن چرخه می‌شود. شاید بی عرضگی من و امثال من است ولی این بی عرضگی را دوست دارم.قربانی افزود: یک دسته مربیان هم انتخاب می‌شوند که من درمرحله انتخاب شدن هستم. هرجا باشم با جان و دل کار می‌کنم. فرصت شد خودمان را بالا می‌کشیم، نشد برای دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم. این چرخه معیوب ان‌شاالله مانند 30 سال گذشته ادامه پیدا کند! هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران رقم نمی‌خورد و فرق آدم‌ها از نظر فنی مشخص نمی‌شود. فرق آدم‌ها از نظر روابط مشخص می‌شود. درنهایت 4 نفر هستند که براساس شایستگی انتخاب می‌شوند ولی بقیه را می‌بینید. متاسفانه رقابت ناسالم است.

استراماچونی مربی ایرانی نمی‌خواست

وی درمورد اینکه در دوران بازی و مربیگری جایگاه بالایی در استقلال داشته و هواداران او را دوست داشتند، می‌توانست در زمان کاپیتانی یا دوران استراماچونی در این تیم بماند و شاید ممکن بود الان سرمربی آبی‌ها باشد، گفت: قبول دارم. در بعضی اوقات مخصوصا بازی، تصمیمات درستی نگرفتم. می‌توانستم در استقلال بمان و فوتبالم را همانجا تمام کنم ولی به هرحال تصمیاتی بود که گرفته شد. شاید به عقب برگردم تصمیم بهتری بگیرم ولی در دوران مربیگری داستان طور دیگری بیان شد.قربانی تصریح کرد: استراماچونی اصلا مربی ایرانی نمی‌خواست. من هم برای حفظ شخصیت خودم و جایگاه مربی ایرانی همان شب انصراف دادم. کل داستان همین بود. گفتند قربانی در شان خودش نمی‌دانست. اصلا چنین چیزی نبود. بهترین قرصت برای من بود که از او یاد بگیرم ولی مربی ایرانی نمی‌خواست. اینکه دوستان چگونه بیان کردند مشکل من نیست ولی واقعیت همین است.

سرمربی نفت و گاز درمورد اینکه تعداد کمی از بازیکنان این تیم تجربه بازی در استادیوم آزادی را دارند و آیا نگران بازی فرداست، اظهار داشت: نگران نیستم. شاید در سال‌های گذشته باشگاه ما در جام حذفی شرکت هم نکرده نداشت. به دلیل فشارهایی که در لیگ یک است و محدودیت‌هایی که از نظر نفرات داشتیم ولی از روز اول هم تاکید کردم در جام حذفی به شرطی شرکت می‌کنیم که بچه‌های ما بتوانند خودشان را نشان بدهند.وی افزود: شاید مقابل پرسپولیس 3-2 بازیکن بتوانند خودشان را به فوتبال ایران نشان بدهند و آینده بهتری را برای خودشان رقم بزنند. طبیعتا محک خیلی خوبی هم برای من خواهد بود. امیدوارم این شایستگی را داشته باشیم تا از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم.قربانی درخصوص اینکه بها ندادن به بازیکنان جوان یکی از مشکلات قدیمی فوتبال ما است، گفت: این مساله از ریشه غلط است. شما نمی‌توانید به زور بازیکن درست کنید. بازیکن جوان اگر خوب باشد، حقش را می‌گیرد. مقایسه نمی‌کنم ولی بازیکنان جوان زیادی بودند که حقشان را گرفتند و در تیم ملی هم بازی کردند.

کاری به فوتبال پایه نداریم اما لیگ برتر را ملزم به جوانگرایی می‌کنیم!

وی افزود: اینکه به زور باشگاه‌ها را ملزم کنید حتما از بازیکن جوان استفاده کنند، آن‌هم جوانی که مایه ندارد جای بازیکن 37 ساله را بگیرد، آینده‌ای ندارد. الان به زور می‌خواهیم جوانگرایی کنیم و این اتفاق درستی نیست. هیچ نظارتی هم روی تیم‌های پایه نداریم. کارخانه بازیکن سازی ما چندین سال است مخصوص در برخی پُست‌ها اصلا تولیدی نداشته است.قربانی گفت: مشکل از چرخه تیم‌های پایه و بازیکن سازی است. ما به این کاری نداریم، در لیگ برتر قانون می‌گذاریم که موظف هستید از بازیکن جوان استفاده کنید. درصورتیکه آن جوان شاید شایستگی بازی در لیگ 2 را هم نداشته باشد. این کیفیت فوتبال را پایین می‌آورد و در آینده لطمه می‌زند. جوان باید آنقدر آماده باشد و آموزش دیده باشد که در سطح بالا، مربی رغبت داشته باشد از او استفاده کند. خیلی از دوستان جوان این کار را انجام دادند ولی از طرفی این کار درست نیست.وی تصریح کرد: الان خیلی‌ها به قلعه نویی می‌گویند تیم ملی باید جوان شود. این پروسه زمان بر است. برای کسانی که به مرز پختگی رسیده‌اند و در تیم ملی بازی می‌کنند، خیلی هزینه شده و باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کنیم. کم کم می‌توانیم از جوان‌هایی که شایستگی دارند، درحد تیم ملی هستند و نسبت به دیگران چیزی اضافه دارند، استفاده و آن‌ها را رفته رفته تزریق کنیم.

اخباری از فوتبال پایه می‌شنویم که شرم آور است

قربانی دامه داد: چندین سال است به تیم‌های پایه توجهی نداریم و روی آکادمی‌ها نظارتی نبوده است. برای همین متاسفانه اخباری از آنجا می‌آید که واقعا شرم آور است. از طرفی هیچ بازیکنی نساختیم. باشگاه‌های بازیکن ساز با هنر دوستان از بین رفتند. مانند بانک ملی، راه آهن، دارایی و تهرانجوان، هیچکدام از این باشگاه‌ها دیگر نیستند.وی افزود: دوستانی که تخصصی ندارند به فوتبال می‌آیند، می‌خواهند دخالت کنند و این اتفاقات می‌افتند. نمونه بارز؛ در پاس تهران بود که با آن همه سبقه، بازیکنان افتخار آفرین و پیشکسوتان بزرگ فوتبال ایران، کسی که اصلا از فوتبال سررشته‌ای ندارد می‌آید و به راحتی آن همه تاریخ را نادیده می‌گیرد. گفتند به استان همدان هبه کردیم و الان از آن تیم هیچ چیزی باقی نمانده است. از هر تریبونی استفاده می‌کنم که ان‌شاالله حتی قدمی کوچک برای بهبود فوتبال برداریم.

مجیدی هم با مدیریت مشکل داشت، استقلال قهرمانی حذفی را از دست داد

کاپیتان اسبق استقلال درمورد شرایط این تیم با توجه به حواشی که اخیرا پشت سرگذاشته، گفت: از لحاظ نتیجه گیری که خوب کار می‌کنند. وقتی یک تیم خوب نتیجه می‌گیرد، بهتر است ما که بیرون نشسته‌ایم کمتر اظهار نظر کنیم. استقلال باید به امید خدا روندش را حفظ کند تا انتهای فصل قهرمانی را برای هوادارانش به ارمغان بیاورد.وی افزود:‌ این تجربه در گذشته هم بود. فرهاد مجیدی هم با مدیریت مشکل داشت، فینال جام حذفی را در عین شایستگی از دست دادند. امیدوارم این اتفاق برای استقلال امسال پیش نیاید. بهترین افرادی که می‌توانند مشکل را حل کنند، مدیرعامل و سرمربی تیم هستند. امیدوارم این مشکل حل شود. به عنوان کسی که افتخار بازی در این تیم دارد معتقدم بعضی مواقع اگر اظهار نظر نکنیم و تیم روند خوبش را حفظ کند بهتر است.

سرمربی نفت و گاز درمورد اینکه مردم گچساران خیلی به فوتبال علاقه دارند، آیا مسئولان استان توجهی دارند یا سود در این است که تیم تیم به صورت آسانسوری بین لیگ 2 و یک در حرکت باشد، گفت: نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و صددرصد دولتی است. یک یک سری قوانین وجود دارد. شاید این تیم پتانسیل اینکه این تیم بتواند خودش را به لیگ برتر برساند یا بین مدعیان صعود قرار بگیرد را ندارد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: