پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیمان حدادی، عضو هیئت مدیره پرسپولیس در مورد طلب ۱۰۹ میلیاردی این باشگاه از وزارت ورزش توضیح داد.
به گزارش "ورزش سه"، پیمان حدادی، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد قهرمانی نوجوانان پرسپولیس گفت: اثر بخشی بخش خصوصی در فوتبال کشور، به خصوص بخش آکادمی داشته باشد را دیدیم. در جشن قهرمانی فوتبال نوجوانان هم عرض کردم که هیئت مدیره یک برنامه مدون سه ساله برای تیم‌های پایه دارند و به این سمت هستیم که تحول اساسی ایجاد کنیم تا در سه چهار سال آینده تمام بازیکنان مورد نیاز تیم‌های بزرگسال ما از تیم‌های پایه تغذیه بشود. فکر می‌کنم که اگر به تیم‌های پایه نه فقط پرسپولیس، اهمیت بدهیم شاید میانگین سنی تیم فوتبال کشور پایین‌تر و ما قهرمان جام ملت‌ها بودیم. از یک جایی اهمیت دادن و تمرکز روی تیم‌های پایه باید شروع شود و ما از همین امسال شروع کردیم. با خواست خدا یکی از تیم‌ها قهرمان شد و ان‌شاالله سال دیگر هر چهار تیم به سمت قهرمانی می‌روند. ما امروز سی درصد از محل مطالبات تیم‌های پایه را پرداخت خواهیم کرد. قبل از شروع فصل آینده هم مابقی مطالبات امسال و بخشی از مطالبات سال آینده را خواهیم داد و قول می‌دهیم در فصل آینده دریافتی‌های تیم‌های پایه به صورت منظم خواهد بود.

او در مورد درآمدزایی پایه‌های پرسپولیس گفت: امروز یکی دیگر از محل‌های جدید درآمدزایی باشگاه پرسپولیس را دیدیدم. از حمایت هواداران و برند پرسپولیس توانستیم محصولات مختلفی را تولید کنیم که درآمد هر کدام از این محصولات محل هزینه مشخصی دارد. محل هزینه محصول امروز برای تیم‌های پایه هست. برای سال‌های آتی دغدغه مالی نخواهیم داشت. قرارداد طوری تنظیم شده است که تا دو سال آینده حتی اگر مدیریت تغییر کند، مدیریت آتی حتما باید این درآمد را در تیم‌های پایه هزینه کند.

حدادی راجع به درآمد تیم‌های لیگ برتر از سازمان لیگ گفت: باشگاه پرسپولیس و مدیریتش اعتقاد دارند که خودشان می‌توانند هزینه‌های خودشان را تامین کنند و نیازی به کمک سایرین ندارند، اما یک شرط اساسی دارند که حق باشگاه را بدهند. یکی از حق و حقوق باشگاه تبلیغات محیطی است. ما دو بار به آقای تاج نامه زدیم که متاسفانه پاسخی ندادند، چندبار با سازمان لیگ مکاتبه کردیم که در نامه هفته گذشته به ما پاسخ دادند طبق آیین نامه مالی سازمان لیگ حق پخش بین تیم‌ها تقسیم خواهد شد. ما آیین نامه مالی را ندیدیم بفرستند تا ببینیم. در آیین نامه مالی مسابقات اشاره شده است که تمامی درآمدها غیر از بلیت فروشی طبق مصوبات هیئت رئیسه سازمان لیگ پخش خواهد شد ولی ما این مصوبات را ندیده‌ایم. مصوبات را روی سایت بارگزاری کنند. ما یک شرکت بورسی هستیم و باید درآمدها را ثبت کنیم و سهامداران بخش خصوصی داریم. از لحاظ شرعی ندادن حق باشگاه پرسپولیس هم مشکل دارد. یک جا بحث اخذ نقدی درآمد است و یک جا بحث شناسایی درآمد، اول به ما بگویند درآمد چقدر است تا ما شناسایی کنیم بعد با هم تهاتر کنیم‌.

او در مورد طلب ۱۰۹ میلیاردی پرسپولیس عنوان کرد: من نه صورت‌های مالی را دیدم و نه توانستم اساس‌نامه پیدا کنم فقط چندسال گذشته که موضوع فعالیت را عوض کردند در یکی از موضوعات فعالیت اصلی سازمان لیگ تقویت بنیه مالی باشگاه‌ها از طریق انعقاد قراردادهای تجاری و تبلیغاتی است که دقیقا به تبلیغات محیطی اشاره دارد. ما سالی ۲ تا ۲/۵ درصد از حق قراردادهای بازیکن و کادرفنی را به سازمان لیگ می‌دهیم. همین الان ۵۰ درصد از بلیت فروشی ما به سازمان لیگ می‌رود چون بدهکار هستیم ولی همانطور که ما درحال صاف کردن بدهی هستیم بهتر است که دوستان درآمدهای باشگاه‌ها را اعلام کنند تا در صورت‌های مالی ثبت و ضبط بشود. حق ما آن ۱۰۹ میلیارد تومان است که به هر حال در مجمع تصویب شده است و ما به دنبال وصول آن هستیم.

او ادامه داد: این طلب باشگاه از دولت است و یکی از ارکان دولت وزارت ورزش است به این شکل که وقتی هر سهمی برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه می‌شود، سهامدار عمده به سازمان بورس تعهد می‌دهد که از این تاریخ به بعد اگر به آن شخص یا باشگاه بدهی تحمیل شود و در صورت‌های مالی عرضه سهام وجود نداشت این سهامدار عمده این هزینه‌ها ‌را به باشگاه یا شرکت خواهد داد. زمانی که باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در بازار بورس عرضه شدند، سهامدار عمده باشگاه‌ها، وزارت ورزش، این تعهد را داده‌اند. در این یک سال و خرده‌ای که ده درصد سهام باشگاه‌ها عرضه شده است حدودا ۱۳۰میلیارد هزینه‌ به باشگاه تحمیل شده است. هزینه‌هایی که در صورت‌های مالی نبوده است. ما به سازمان حسابرسی دادیم و ۱۰۹ میلیارد تومان از این ۱۳۰میلیارد را پذیرفتند که به عنوان مطالبات باشگاه از وزارت ورزش و دولت در صورت‌های مالی ثبت شده است.

الان می‌خواهیم هیئت دولت نحوه تهاتر این طلب باشگاه را اعلام کند. بدهی‌های بانکی، بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی یا سایر نهادهای دولتی را تهاتر کند.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس راجع به تغییر مالکیت باشگاه گفت: خیلی خوب است که هیئت دولت برای تغییر مالکیت باشگاه پرسپولیس زمان می‌گذارد تا مشکلات AFC را نداشته باشد ولی کاش در رابطه با ۱۰۹ میلیارد تومان یا ۳/۵ میلیون دلار در AFC هم جلسه برگزار کنند‌. ما پول اضافه‌تر از حق خودمان نمی‌خواهیم.بدهی سپرده‌های ریالی ما سودش از بانک شهر تهاتر می‌شود و در بازپرداخت مشکلی نداریم. تسهیلات گرفته شده هم بابت بازپرداخت بدهی‌های قبلی بوده است. مهم‌ترین مشکل باشگاه در بحث بدهی‌ها، بدهی‌های ثبت نشده است که یک دفعه می‌آیند مانند ۱۱میلیارد تومان رادو یا سایر بدهی‌ها.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: