پایگاه خبری خانه فوتبال:

با وجود به ثمر رسیدن 6 گل در استادیوم زیبای سانتیاگو برنابئو، اما تلاش رئال مادرید و منچسترسیتی برنده ای نداشت و با تساوی سه بر سه به پایان رسید.
به گزارش "ورزش سه"، دیدار فوق العاده حساس رئال مادرید و منچسترسیتی مطابق انتظار، دیدنی و تماشایی از آب در آمد و در مسابقه ای که شاهد به ثمر رسیدن 6 گل بودیم، دو تیم به تساوی سه بر سه رضایت دادند.

این دیدار با غافلگیری بزرگ رئال مادرید آغاز شد. در شرایطی که سیتی پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه کاشته شده بود، برناردو سیلوا خیلی سریع و با استفاده از غافلگیری لونین ضربه اش را روانه دروازه میزبان کرد که توپ او به گل نخست بازی تبدیل شد.

پس از آن بود که رئال مادرید خیلی سریع به بازی برگشت. شوت کاماوینگا با برخورد به دیاس به گل تساوی این تیم تبدیل شد. در ادامه رودریگو با  فراری تند و تیز وارد محوطه جریمه شد که شوت او نیز پس از اصابت به پای آکانجی وارد دروازه شد تا تیم آنچلوتی نیمه نخست را برنده به رختکن برود.

در نیمه دوم سیتی مالک توپ و میدان بود و توسط فودن به گل تساوی رسید. شلیک تماشایی این بازیکن از پشت محوطه جریمه وارد دروازه شد تا بازی دو بر دو شود. اما شاگردان گواردیولا دست از تلاش برای گلزنی نکشیدند و این بار شوت تماشایی گواردیول به گوشه دروازه رفت تا سیتیزن ها از میزبان پیش بیفتند.

در ادامه باز هم شاهد باز شدن دروازه ها بودیم. ارسال وینیسیوس به تیر دوم دقیقا روی پای والورده جفت و جور شد و او توانست با یک شوت والی تماشایی و دیدنی، کار را به تساوی بکشاند.

در نهایت نیز این بازی برنده ای نداشت و دو تیم به مساوی سه بر سه رضایت دادند تا همه چیز به بازی برگشت کشیده شود.

بازی از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 

سه‌شنبه: 21/01/1403 ؛ ساعت: 22:30 

ورزشگاه: سانتیاگو برنابئو /  50 هزار تماشاگر  

گروه داوری: فرانسوا لتکسیر/ کمک‌ها: سیریل موگنیر، مهدی رحمونی؛ داور چهارم: پیر گیلوست/ داور VAR: جروم بریزارد

ترکیب رئال مادرید:

آندری لونین، فرلاند مندی، آنتونیو رودیگر، اورلین شوامنی، دنیل کارواخال، تونی کروس، ادواردو کاماوینگا، رودریگو، جود بلینگهام، فدریکو والورده، وینیسیوس جونیور

سرمربی: کارلو آنچلوتی

ترکیب منچسترسیتی:

استفان اورتگا، روبن دیاس، جان استونس، مانوئل آکانجی، یوشکو گواردیول، رودریگو هرناندز، متئو کواچیچ، فیل فودن، جک گریلیش، برناردو سیلوا، ارلینگ هالند

سرمربی: پپ گواردیولا

شرح گل‌ها:

رئال مادرید صفر–منچسترسیتی یک (دقیقه 2: برناردو سیلوا): در شرایطی که سیتی پشت محوطه جریمه صاحب ضربه ایستگاهی شده بود، سیلوا با ضربه‌ای غافلگیرکننده، توپ را از کنار دیوار دفاعی عبور داد و وارد دروازه کرد.

رئال مادرید یک–منچسترسیتی یک (دقیقه 12: ادواردو کاماوینگا): ستاره فرانسوی در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت او با برخورد به دیاز تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد.

رئال مادرید 2–منچستر سیتی یک (دقیقه 15: رودریگو): روی پاس طلایی وینیسیوس، توپ به رودریگو رسید و این بازیکن وارد محوطه جریمه شد که شوت او با برخورد به پای آکانجی وارد دروازه شد تا لوس بلانکوس خیلی زود کامبک بزند.

رئال مادرید 2 – منچسترسیتی 2 (دقیقه 66: فیل فودن): روی همکاری تیمی زیبای بازیکنان سیتی و پاس جان استونز به فودن، او با یک شلیک فوق العاده به گوشه دروازه، حساب کار را به تساوی کشاند.

رئال مادرید 2 – منچسترسیتی 3 (دقیقه 71: گواردیول): سیتی حملات خود را برای رسیدن به گل بعدی ادامه داد و پس از آنکه گواردیول پیش تاخته توپ را از گریلیش گرفت، با شلیکی تماشایی گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

رئال مادرید 3 – منچسترسیتی 3 (دقیقه 79: فدریکو والورده): ارسال وینیسیوس به تیر مخالف با ضربه والی تماشایی والورده به گل تساوی رئال مادرید تبدیل شد.

لحظات حساس:

دقیقه 7: سیتی روی یک ضدحمله قصد گلزنی داشت که همکاری گریلیش و هالند بی‌نتیجه بود و لونین این توپ را سیو کرد.

دقیقه 19: والورده اقدام به شوت‌زنی کرد که اورتگا آن را مهار کرد.

دقیقه 31: یک حرکت خوب دیگر از مادریدی‌ها شکل گرفت. پاس کاماوینگا به رودریگو رسید ولی ضربه او را باز هم اورتگا سیو کرد.

دقیقه 33: روی ضدحمله سریع رئال مادرید، پاس وینیسیوس به رودریگو رسید ولی شوت او در چارچوب نبود و به بیرون رفت.

دقیقه 49: حملات سیتی برای رسیدن به گل تساوی در نیمه دوم نیز آغاز شد که ضربه گریلیش از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 53: روی اشتباه مدافعان سیتی و رودری، توپ به بلینگام رسید که ضربه او از کنار تیرک به خارج از زمین رفت.

دقیقه 55: پاس در عمق رودریگو به وینیسیوس رسید ولی او نتوانست گلزنی کند و ضربه اش با اختلاف از بالای تیرک به بیرون از زمین رفت.

دقیقه 59: ضربه پشت سر هم فیل فودن و برناردو سیلوا را لونین دفع کرد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: