پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، روزنامه همشهری نوشت: «شواهد نشان می‌دهد دوران حضور علیرضا بیرانوند در پرسپولیس به پایان رسیده. او شاید حتی در ادامه مسابقات این فصل هم نتواند سرخپوشان را همراهی کند. علیرضا خیلی دوست داشت با یک بازی خداحافظی شیک و درست و حسابی لژیونر شود اما کرونا این فرصت را از دروازه‌بان شماره یک تیم ملی گرفت. بیرانوند از ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و حضورش با آغاز عصر قهرمانی‌های این تیم مقارن شد. به هیچ عنوان نمی‌توان بیرو را یک گلر ضعیف یا ناموفق برای پرسپولیس به شمار آورد اما به هر حال دوران حضور او در این تیم هم فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشته است. چند قاب مهم از این دوران را مرور می‌کنیم.

بهترین واکنش

بیرانوند واکنش خوب در پرسپولیس زیاد داشته و اصلا داربی رفت همین امسال با مهار پنالتی علی کریمی کمک بزرگی به تیمش کرد، اما بدون شک بهترین عکس‌العمل او را باید نجات دروازه پرسپولیس در مقابل ضربه سر ژاوی هرناندس دانست. این اتفاق در دقایق پایانی بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رخ داد و بیرانوند توانست در فاصله‌ای نزدیک، ضربه یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان را دفع کند. سرعت واکنش بیرانوند در این صحنه واقعا باورنکردنی بود.

بدترین روز

طبیعتا در طول یک حضور تقریبا چهار ساله، اشتباه هم از سوی بیرانوند زیاد سر زده، اما شاید بدترین روز حفاظت او از دروازه پرسپولیس، داربی برگشت لیگ شانزدهم بود. در روزی که همه پیش‌بینی یک پیروزی پرگل و آسان را برای تیم پرستاره پرسپولیس می‌کردند، بیرانوند ۳گل بد خورد تا قرمزها برابر علی منصوریان بازنده باشند. واکنش بیرو به ۳ گلی که در یک نیمه خورد، آن قدر ضعیف و ناامیدکننده بود که بعد از بازی خیلی‌ها گفتند علیرضا در حال اجرای چالش مانکن بوده است!

جالب‌ترین نکته

علیرضا بیرانوند یک قهرمانی را از پرسپولیس گرفت و در عوض دو (به اضافه یک) قهرمانی به این تیم داد. پرسپولیسی‌ها که در لیگ پانزدهم یعنی فصل اول حضور برانکو به‌ شدت مشکل دروازه‌بانی داشتند، بین ۲ نیم‌فصل خیلی تلاش کردند بیرانوند را به خدمت بگیرند اما این اتفاق به پایان فصل موکول شد. ۲هفته مانده به آخر لیگ پانزدهم، نفت تهران در یک بازی بسیار حساس و با درخشش بیرانوند ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد تا دست قرمزها از رسیدن به جام کوتاه بماند. بعد از آن اما بیرو به پرسپولیس آمد و به این تیم برای کسب قهرمانی‌های متعدد کمک کرد.

زشت‌ترین قاب

هیس نشان دادن بیرانوند به هواداران پرسپولیس، زشت‌ترین قاب به جا مانده از او در طول این ۴سال بوده است. علیرضا که معمولا واکنش‌های هیجانی و ضدونقیض زیادی دارد، ۲سال‌ونیم پیش ناگهان اعلام کرد آماده است برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتور شود. طبیعتا این موضوع با واکنش تند و عصبی هواداران پرسپولیس همراه شد و آنها در بازی بعدی به شکل طعنه‌آمیز اقدام به تشویق احمدرضا عابدزاده کردند. بیرانوند هم به مردم «هیس» نشان داد که رفتار زننده‌ای بود. او هفته بعد با پرتاب دسته گل به سمت سکوها سعی کرد از هواداران دلجویی کند.

باورنکردنی‌ترین اتفاق

شاید هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد یک روز علیرضا بیرانوند صحیح و سالم روی نیمکت تیم باشگاهی‌اش بنشیند و گلر ذخیره او از ابتدا به میدان برود. با وجود این گابریل کالدرون چنین تصمیمی گرفت و اواسط نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم، بیرانوند افت‌کرده را بدون رودربایستی روی نیمکت نشاند. بعدها محمدحسن انصاری‌فرد یکی از دلایل قطع همکاری با این مربی را همین تصمیم دانست اما دیری نپایید که یحیی گل‌محمدی هم به نقطه مشابه رسید و بیرو را نیمکت‌نشین رادو کرد. به‌ طور کلی از نظر فنی و کیفی، این فصل آخر برای بیرانوند قابل مقایسه با ۳سال گذشته نبود.

قول بر باد رفته

بعد از شکست پرسپولیس در بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا، علیرضا بیرانوند که به‌شدت احساساتی شده بود و اشک می‌ریخت، قول داد تا روزی که پرسپولیس قهرمان آسیا نشده از این تیم نرود. حالا اما او قبل از تحقق وعده‌اش راهی بلژیک می‌شود. البته بیرانوند همچنان این شانس را دارد که روزی به پرسپولیس برگردد و به افتخار قهرمانی آسیا نایل شود. از کجا معلوم؛ شاید دل او هم مثل وحید امیری خیلی زود برای وطن تنگ شد و به ایران برگشت!»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: