پایگاه خبری خانه فوتبال:

مدافع برزیلی سابق استقلال در اقدامی عجیب بابت نقص عضوی که در این باشگاه برایش به وجود آمده به فیفا شکایت و طلب خسارت میلیون دلاری کرده است. 
به گزارش ورزش سه، لئاندرو پادوانی بازیکنی است که در لیگ شانزدهم با استقلال قراردادی دوساله امضا کرد اما در لیگ هفدهم اتفاقی برای او رخ داد که باعث شد این بازیکن توان حرکتی خود را از دست بدهد، در بازی برگشت برابر فولاد که در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می شد در یک صحنه پادوانی با آرمین سهرابیان برخورد کرد، با گردن به زمین افتاد و همین مساله باعث شد با ضایعه نخاعی روبرو شود و توان حرکتی خود را از دست بدهد.
بعد از این اتفاق پادوانی بارها چه زمانی که در ایران حضور داشت و چه زمانی که به کشورش سفر کرد در مصاحبه های خود از اینکه استقلال پول او را نمی دهد ابراز ناراحتی کرد اما حالا که احمد سعادتمند توانسته مبلغ بدهی معوقه او را تامین کند او حاضر نیست به باشگاه شماره حساب بدهد.
ماجرا از این قرار است که پادوانی زمانی که به برزیل رفت از استقلال به فیفا شکایت و به خاطر نقص عضوی که در این باشگاه نصیبش شده خواستار غرامت 9 میلیون دلاری (حدود 157 میلیارد تومان) شد.  این موضوعی است که از سوی فیفا رد شد و در رای فدراسیون جهانی فوتبال استقلال به پرداخت تنها 100 هزار دلار بدهی معوقه او محکوم شد اما مدافع برزیلی سابق استقلال نسبت به رای فیفا به دادگاه CAS شکایت کرده است تا شاید بتواند مبلغ مورد نظر خود را از آبی ها بگیرد. به همین دلیل هم هست که او فعلا حاضر نشده مبلغ 100 هزار دلار که فیفا حکم داده است را از استقلال دریافت کند.
کاظم قیم مدیر روابط بین الملل باشگاه استقلال با تایید این خبر به ورزش سه گفت: بله این مساله درست است و آقای پادوانی از ما درخواست دریافت غرامت 9 میلیون دلاری کرده بود که این حکم از سوی فیفا رد شد. او حالا دوباره به این حکم در دادگاه CAS اعتراض کرده است که باید دید در این باره چه اتفاقی رخ می دهد. 
او در پاسخ به این سوال که آیا امکان تغییر این حکم در دادگاه CAS وجود دارد یا نه هم گفت: به هرحال پادوانی از حق قانونی خود استفاده کرده است اما تجربه نشان داده است که خیلی کم دادگاه CAS رای فیفا را تغییر بدهد و من فکر نمی کنم در این باره خطری استقلال را تهدید کند. 
اما سوال اصلی که در این باره پیش می آید این است که آیا دریافت غرامت به دلیل نقص عضو در فوتبال  مرسوم است؟ ارسلان اسکندری کارشناس مسائل حقوقی در ورزش در این باره به خبرنگار ورزش سه می گوید: این موضوع چیز مرسومی نیست و فیفا قانون مشخصی در این گونه موارد ندارد. خودتان هم دیدید که فیفا درخواست پادوانی را رد کرده است و فقط برای بدهی های معوقه اش حکم داده است. 
با این شرایط به نظر استقلال از یک خطر بزرگ نجات پیدا کرده است و بستن پرونده پادوانی با پراخت 100 هزار دلار برای آبی ها انجام پذیر خواهد بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: