پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، کم‌کم لیگ برتر انگلیس هم برمی‌گردد. نشریه «گاردین» در آستانه شروع مجدد مسابقات به بررسی شرایط تیم‌ها پرداخته است. تیم‌ها به اندازه تعطیلات بین دو فصل استراحت یا تمرین کرده‌اند و حالا آماده حضور در مسابقات هستند. بخش اول این بررسی به آرسنال تعلق دارد که به مرور آن خواهیم پرداخت.

شرایط آنها پیش از تعلیق چگونه بود؟

پس از اینکه ۱۲ مارس تست کرونای میکل آرتتا مثبت شد، باشگاه آرسنال روزهای پرتلاطمی داشت. آرسنالی‌ها به قرنطینه رفتند و قبل از اینکه وضعیت قرمز شود بازی آنها مقابل منچسترسیتی به تعویق افتاد. با این حال آرسنال در وضعیت نبود که از خودش بپرسد چه آینده‌ای در مسابقات در انتظارشان است. انتصاب آرتتا بیشتر وجه مثبت داشت. تیم به طرز چشمگیری در حال پیشرفت بود. قبل از تعلیق لیگ برتر، آرسنال ۳ بازی متوالی را برده بود و در ۸ بازی آخرش هم شکست نخورد. با وجود شکست و حذف از لیگ اروپا، توپچی‌ها هنوز هم به ادامه فصل امیدوار هستند.

 

شرایط فعلی آنها چطور است؟

خوشبختانه ابتلای آرتتا به ویروس کرونا خفیف بود. او خیلی زود به محل کارش برگشت. از جهتی تعلیق مسابقات برای آرسنال اتفاق بدی نبود، چراکه آنها طی ۲ ماه و نیم در ۱۵ مسابقه به میدان رفتند و آرتتا هم مدت زمان کمی برای اجرای ایده‌هایش داشت. قبل از شروع مجدد تمرینات، بازیکنان در این مدت مشغول انجام مسئولیت‌های اجتماعی‌شان شدند. این روزها کیران تیرنی و لوکاس توریرا هم بازگشته‌اند و کالوم چمبرز تنها مصدوم طولانی‌مدت‌شان خواهد بود. پیرامریک اوبامیانگ و بوکایو ساکا هم بازیکنانی هستند که امیدوارند باشگاه قراردادشان را خیلی زود تمدید کند. باشگاه آرسنال امیدوار است دیگر نیازی به کاهش دستمزدها نباشد، چراکه همین الان هم ۱۲,۵ درصد حقوق بازیکنانش را کاهش داده.

برای پایان خوب در این فصل به چه چیزی نیاز دارند؟

ممکن است هیچ اتفاق خوبی برای آرسنال در ۱۰ بازی آینده رخ ندهد. اگر صعود به لیگ اروپا کمترین درخواست‌شان قبل از شیوع کرونا بود، حالا بالاترین درخواست‌شان است. مسائل مالی باعث شده آرتتا برای آینده تیمش ۳ سناریوی مختلف داشته باشد. بنابراین جایگاهی که تیمش قرار می‌گیرد اهمیت زیادی خواهد داشت. آرتتا پیش از تعلیق در پی کسب نتایج خوب در دیدارهای بزرگ بود و حالا هم برای رتبه خوب باید باز هم روی این مورد تمرکز کند. سرمربی جوان اسپانیایی در شروع مجدد مسابقات باید تیمش را به مصاف تیم پیشین خودش منچسترسیتی بفرستد. رویارویی او با پپ گواردیولا جذابیت‌های خاصی خواهد داشت، حتی در ورزشگاه بدون تماشاگر.

بازیکنان در قرنطینه چه کرده‌اند؟

خطاهای حیرت‌انگیزی رخ داد. داوید لوئیس، نیکلا پپه، گرانیت ژاکا و الکساندر لاکازت به‌دلیل نقض قوانین قرنطینه در ماه آوریل جریمه شدند. لاکازت هم با انتشار فیلمی از استنشاق کردن نیتروژن اُکسیدی که در بادکنک وجود داشت حاشیه دیگری ایجاد کرد.

برای جامعه چه کرده‌اند؟

بازیکنان آرسنال کمک‌های چشمگیری به خیرین محلی ارائه کردند، به‌خصوص به خدمات بهداشت ملی، مدارس و جوان‌ترها. توپچی‌ها تا ۱۵ تن از مواد ضروری برای مبارزه با ویروس کرونا از جمله ۳۰ هزار بسته غذایی را به بخش‌های مختلف اهدا کردند.

 

بازیکنان کلیدی در ادامه فصل

جای بحثی نیست اگر پیرامریک اوبامیانگ را ستاره اول آرسنال در ادامه فصل هم بدانیم. او زیر نظر آرتتا باز هم شرایط خوبی پیدا کرده. آرتتا هم امیدوار است باشگاه بتواند با ستاره گابنی برای ادامه حضورش در جمع توپچی‌ها توافق کند. البته چندی پیش موقعیت فوق‌‌العاده‌ای که مقابل المپیاکوس از دست داد باعث حذف آرسنال شد، ولی این اتفاق هم قابل چشم‌پوشی است.

پیش‌بینی برای پایان فصل

با روندی که پیش از تعلیق آرسنال در پیش گرفته بود نباید ششمی آنها را دور از دسترس بدانیم. شاگردان آرتتا می‌توانند فاصله ۳ امتیازی با تیم ششم را جبران کنند و به لیگ اروپای فصل بعد برسند. از طرفی در جام‌حذفی هم شانس قهرمانی خواهند داشت و برای مربی جوان آرسنال قهرمانی در این مسابقات فوق‌‌العاده خواهد بود. این ۲ اتفاق کافی خواهد بود تا آرسنال بتواند ستاره‌هایی که در فکر جدایی هستند را نگه دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: