پایگاه خبری خانه فوتبال:

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: روز خاکسپاری به پرویز ابوطالب کم‌لطفی شد و کرونا بهانه‌ای است که از آن استفاده می‌کنیم.
​به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جواد نکونام ضمن عرض تسلیت به دلیل درگذشت پرویز ابوطالب استاد و مربی صاحب نام فوتبال ایران اظهار داشت: من یک سال و چند ماه در تیم نوجوانان شاگرد پرویزخان ابوطالب بودم. وقتی در تیم راه‌آهن بازی می‌کردم، یک بازی دوستانه با تیم ملی نوجوانان انجام دادیم که آنجا من را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به تیم ملی دعوت کردند و به اردو رفتم. فوتبالم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیون سه نفر هستم که مهم‌ترین آنها پرویز ابوطالب بود. اگر به جایگاهی رسیدم مدیون او هستم. بعد از این که به تیم ملی نوجوانان رفتم، تا یکی دو سال بعد هر کاری می‌کردم با مشورت او بود.

نکونام ادامه داد: کوچک‌ترین شاگردش بودم، بزرگان زیادی شاگرد او بودند که همه چیزشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیون آن مرحوم هستند. معتقدم روز خاکسپاری به او کم‌لطفی شد و گلایه دارم از عزیزان که چرا به مراسم خاکسپاری او نرفتند. من می‌دانم که چقدر پرویز خان ابوطالب برای آنها زحمت کشید و واقعا متاسفم چنین مردم از فوتبال ایران رفت. ما باید قدردان باشیم.

سرمربی تیم فولاد خوزستان با اشاره به زحمات شادروان ابوطالب عنوان کرد: بازیکن‌سازی خیلی سخت است، اما پرویز خان صبر زیادی داشت و با ما خیلی خوب و با متانت رفتار می‌کرد. من اصلاً عصبانیت او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندیدم. به افراد زیادی کمک کرده و حتی کارهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم به صورت پنهانی انجام داده است. رفتار، کار و شخصیت او مانند بزرگان فوتبال دنیا بود و فقط بزرگان دنیا می‌توانستند این کارها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهند. او برای من واقعا الگو بود.

نکونام در مورد شیوع کرونا که باعث شده مراسم خاکسپاری پرویز ابوطالب خلوت باشد گفت: کرونا بهانه‌ای است که از آن استفاده می‌کنیم. هر کسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در فوتبال ایران نام ببرید به گونه‌ای با پرویز ابوطالب کار کرده و از او شناخت دارد، اما متأسفانه این اتفاقاتی است که در فوتبال ایران می‌افتد و بدتر از همه این که مسؤولان ورزش کشور هم به فکر نیستند. وزیر ورزش دیروز بیانیه داده و تسلیت گفته و خیلی از صحبت‌های دیگر، به هر حال اینها مواردی است که هر کس می‌تواند جایگاه و رفتار خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد. من به عنوان کوچک‌ترین شاگرد پرویز خان ابوطالب هر اتفاقی که برایم افتاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیون او هستم و اگر او نبود نکونامی هم نبود.

سرمربی تیم فولاد خوزستان که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به این سوال که برای هدایت تیم ملی بزرگسالان مربی خارجی بهتر است یا داخلی، اظهار داشت: اگر قرار باشد مربی خارجی مانند کی‌روش یا بلاژوویچ بیاوریم، واقعا موافقم، مربی‌ بیاید و فوتبال ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رو به جلو هدایت کند، نه این که موفقیت مقطعی داشته باشد. البته ما مربیان داخلی‌ای هم داریم که الان یا قبلا می‌توانستند سرمربی تیم ملی باشند اما من حاضرم مربی بزرگ خارجی بیاوریم که به فوتبال ما کمک کند.

وی در مورد این که بهتر است مربی خارجی بزرگ مانند کی‌روش با مدیریت خوب که حواشی بر متن غلبه نکند به فوتبال ایران بیاید، تصریح کرد: صد درصد، من خودم مخالف برخی رفتارها و اتفاقاتی که زمان کی‌روش افتاد بودم و حتی از تیم ملی جدا شدم، ولی با توجه به این شرایط شما باید قبل و بعد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببینید. اگر مربی‌ای بیاوریم که دانش داشته باشد و ما هم مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنترل کنیم، شاهکار کرده‌ایم. اما الان نه مدیریت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم، نه قرارداد و نه آن مربی خوب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، متأسفانه همه چیز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با هم از دست دادیم.


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: