پایگاه خبری خانه فوتبال:

انواع سقف های شیروانی

  1. سقف سنگریزه ای کینگستون

یکی از بهترین و پرطرفدارترین سقف های شیروانی، سقف سنگریزه ای کینگستون است. این شرکت مواد اولیه را با بالاترین کیفیت و کمترین ناخالصی از کشور کانادا تهیه و وارد می کند که علاوه بر زیبایی و کیفیت بالا از قیمت مناسب تری نسبت به رقبای خارجی برخوردار است.

این سقف چه ویژگی هایی دارد؟

  • دارای وزن کم با استحکام بالا
  • دارای نمای جذاب و منحصر به فرد
  • عایق صوتی ، حرارتی و برودتی
  • شکل گیری و فرم پذیری راحت
  • مقاوم در برابر بادهای شدید
  • گارانتی در برابر تگرگ 2و نیم اینچی
  • سرعت قابل توجه در نصب
  • دارای 8 لایه متمایز ، عدم تغییر رنگ در طول زمان
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه نسبت به دیگر انواع سقف ها
  • گارانتی مادام العمر شرکت کینگستون
  • ....

پس اگر به دنبال سقفی با استحکام و کارایی بالا، دارای گارانتی مادام العمر و همچنین زیبایی در طراحی هستید این سقف مناسب شماست.

  1. سقف شینگل

سقف شینگل نوعی پوشش برای بام های شیبدار است که در منطقه آمریکا و کانادا با بیش از صد سال قدمت توانسته یکی از پرطرفدارترین محصولات پوشش سقف شیبدار در جهان باشد. پوشش سقف شیبدار شینگل با لایه ای از فایبر گلاس مقاوم می شود و رنگ پردازی سطح آن با گرانول های سنگی صورت می گیرد که این امر سبب ثبات رنگی شینگل می شود.

31

این نوع پوشش عموما بر روی سقف های شیبدار با شیب بالای 30 درصد به کاربرده می شود و برای پوشش دیوارهای عمودی نیز کاربرد دارد.

 دیگر مزایای این سقف:

  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • ظاهر زیبا و تنوع رنگ و طرح
  • انعطاف پذیری بالا
  • آب بندی سقف و دودکش ها
  • مقاومت در برابر فشار باد شدید و سبک بودن
  1. سقف آندولین

پوشش سقف شیبدار آندولین محصول اصلی کارخانه آندولین فرانسه است و امروزه بیش از 120 کشور جهان از این سقف که در 10 کارخانه در کشورهای مختلف دنیا تولید و با توجه به نوع آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد . آندولین به شکل ورق و با مقاومت بالا که از ترکیب خالص الیاف طبیعی تولید شده و طی یک روش مخصوص در حین تولید با تزریق بیوتمن ورق آندولین از درون رنگ می پذیرند به نحوی که در سخت ترین شرایط رنگ آن ثابت می ماند .

پوشش سقف آندولین برای اکثر سازه ها مانند؛ ساختمان های مسکونی و اداری، بیمارستان ها، سوله های ورزشی، سازه های صنعتی، گاوداری و مرغداری و… مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این پوشش یک محصول عالی در برابر نفوذ آب است و به علت انعطاف پذیری بالا دچار ترک خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی نمی شود و در مقابل مواد بیولوژیکی و شیمیایی موجود در هوا مقاوم و عمری طولانی دارد.

مزیت های دیگر ورق های آندولین:

  • بدون آزبست
  • مقاوم در برابر اشعه ماورأ بنفش
  • عایق صوتی و سبک بودن

نکته نصب:

نکته ای دیگر حین نصب ورق ها حتما باید جهت باد منطقه مشخص شود و ورق ها طوری نصب شوند که باد از کناره ها به زیر ورق ها نفوذ نکند؛ همچنین میخ ها و یا پیچ ها بر روی بالای موج ورق ها باید نصب شود میزان بیرون زدگی ورق ها بعنوان آبچکان از انتهای کار نباید بیشتر از 7 سانتیمتر باشد.

  1. سقف آندوویلا

سقف آندوویلا یکی از پرفروش ترین پوشش های سقف شیبدار است که برخلاف سقف آندولین برای همه نوع بام شیبدار از تراس باغ و ایوان گرفته تا سایبان و سردرب و آلاچیق و انواع ساختمان های ویلایی ایده آل است در واقع برای مکان های لاکچری تر کاربرد دارد و کاملا ضدآب و رطوبت است و در شرایط جوی بسیار نامساعد کارآمد بوده و تغییر رنگ یا هرگونه آسیب دیگری نمی بیند .ورق آندوویلا مانند سیستم آندولین از الیاف طبیعی در نوع غیر خاص در حرارت و فشار بالا تولید می شود.

پوشش سقف آندوویلا مطابق با استاندارد اروپا مورد تأیید موسسه می باشد و بر اساس ضوابط بهداشت و ضدآلودگی محیط زیست تولید می شود و به دلیل نفوذ رنگ داخل تایل هیچگاه پوسیده نمی شود. از قابلیت حمل و نقل آسان و نصب راحت برخوردار است. دیگر ویژگی های این تایل عایق صوتی، سبک و مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش، تحمل نیروی ثقل، خواص بیولوژیکی و شیمیایی، مقاوم در برابر گرما و سرما نام برد.

سقف سفال

پوشش سقف سفال در میان دیگر تایل ها یکی از زیباترین پوشش سقف های ساختمان می باشد که سقف شیبدار سفال به صورت انحصاری در ایران باستان تاریخچه قدیمی دارد و با معماری سنتی ما پیوندی عمیق دارد. سفال شکننده و گران است اما گزینه ی مطلوبی برای بسیاری از خانه ها به سبک قدیمی است که به آن ظاهری اصیل می دهد.

انتخاب طرح سقف برای یک ساختمان ویلایی یکی از مهمترین قسمت های نمای خارجی آن ساختمان است، اصولا خانه های ویلایی در شمال ایران با همین نوع سقف های شیروانی منحصر به فردشان که عمدتا پوشش سفالی دارند شناخته می شوند. سقف سفالی ویلا علاوه بر زیبایی، کاربرد بسیار مهمی در جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به درون خانه دارد .

از خصوصیات سقف سفال می توان به مواردی مانند:

  • مقاومت بالا در برابر وزش باد، رطوبت و گرما
  • عایق مناسب
  • زیبایی و رنگبندی زیبا
  • فرم ماندگار و دوام طولانی
  • مقاوم در برابر حرارت آتش

به دلیل پرطرفدار بودن این نوع سقف ها به عنوان پوشش سقف ویلا و ساختمان، ورق های طرح سفال در برندهای بسیاری تولید و اجرا می شود. یکی از برندهای خوب و زیبا، سقف سفال طبرستان می باشد که نما و زیبایی ویژه ای به ویلا و ساختمان شما می بخشد.

  1. سقف طرح سفال

ورق طرح سفال پوششی است که جهت استفاده در سقف های شیروانی ،آلاچیق ، پمپ بنزین و سر در ساختمان به کار می رود. ورق موجدار طرح سفال ورقی بسیار سبک است که جنس فلزی دارد و دور نمایی از سفال را ایجاد می کند با این تفاوت که بسیار سبک تر ، ایمن تر از سفال بوده و مشکلات سفال شامل شکستگی، پوسیدگی و غیره را ندارد . سقف شیبدار فلزی نام دیگری از این نوع پوشش است.

این محصول ورق رنگی است که با بکارگیری ورق های گالوانیزه، تایل های قادر به تحمل بیش از 720 درجه سانتیگراد حرارت می باشند. ورق طرح سفال در دو نوع جنوا که طول آن متغییر و عرض آن یک متر است و پالرمو است.

سقف طرح سفال دارای مزیت های مانند:

  • ماندگاری بالای رنگ و فرم در برابر دما و رطوبت
  • صرفه اقتصادی و قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در برابر طوفان
  • سبکی وزن
  • رنگ بندی متفاوت
  1. سقف آکروتایل

در ابتدای مطلب لازم است بدانید که pvc همان سقف کاذب یا (dropped ceiling)  که عبارت انگلیسی آن است. آکروتایل یک نوع پلاستیک سخت است که پلی وینیل کلراید جزء ساختار اصلی آن می باشد و در طی فرآیندی شیمیایی حرارتی تولید می شود. در واقع محل نصب این سقف در سطحی پایین تر از سقف اصلی است که بسیار آسان و سریع نصب می شود. سقف pvc  یا (سقف کاذب) یکی از شاخه های معماری داخلی می باشد که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) به کار می رود.

این نوع سقف به دلیل سبک بودن قابل استفاده درپوشش سقف مکان های از قبیل بیمارستان ها، ساختمان اداری در قسمت هایی مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی،  پارکینگ است. یکی از مزیت های خوب این سقف این است که دیگر دغدغه پوشاندن عوامل زیر سقف را از میان می برد. همینطور سقف pvc قابلیت های مانند نورپردازی مناسب با توجه به محل کار یا زندگی، آکوستیک کردن فضا، کارکرد دکوراتیو و جلوگیری از اتلاف دما را نیز دارد.

رنگ بندی سقف آکروتایل

در رنگ های مختلفی مانند : سفید، کرم، قهوه ای، طوسی، قرمز، آبی، زرد

  1. ورق ذوزنقه ای

سقف ذورنقه ای یک حالت ویژه ای از ورق رنگی یا ورق گالوانیزه است که موج های مربعی مانند در عرض ورق ایجاد شده است. این ورق های موج دار شیروانی در طرح های ورق کرکره ای ، ورق ذوزنقه ای ، ورق شادولاین و ورق های دیگری در دسترس است .

نوع دیگری از این دسته، سقف شیروانی ساندویچ پانل سقفی است که با طرح شادولاین ذوزنقه ای تولید می گردد و با توجه به شکل اورلپ و ذوزنقه ای بودن آن، دیگر از میلگرد  در ساخت آن استفاده نمی شود که این امر باعث سبکی وزن سقف شده و طرح ذوزنقه ای سقف های شیبدار امکان نفوذ آب به داخل را از بین می برد. این نوع پانل ها مقاومت خوبی در برابر رطوبت و حرارت دارند و یکی از بهترین نوع پوشش در سقف مجتمع های صنعتی می باشد.

این نوع ورق ها، دارای طیف رنگی زیادی است در نتیجه به دلیل تنوع رنگی امکان انتخاب را راحت تر می کند. رنگ هایی مانند: آبی، زرد، سبز، قرمز، سفید، قهوه ای و صورتی

  1. روف تایل

روف تایل پوشش بسیار مناسب و زیبایی برای پوشش سقف های شیبدار می باشد. از گذشته تا به حال در صنعت ساخت و ساز، استفاده از تایل های سبک بتونی مورد توجه بوده و امروزه با پیشرفت فناوری های نوین در این امر، پیشرفت خوبی در تولید و ساخت این محصول به وجود آمده است. تایل های سقفی بتنی از مرغوبترین نوع ماسه و رنگ مخصوص روف تایل ساخته شده و در تولید آن ها از مدرنترین ماشین آلات اتوماتیک بهره گرفته شده است .

در ساختمان های اداری ، شهرک های ساحلی ، هتل ها و رستوران ها و خانه های ویلایی بسیار پرکاربرد و استفاده از این نوع سقف رواج دارد. تایل سبک بتنی از تنوع رنگی بسیار جذابی برخوردار می باشد و از رنگ های خاص صنعتی در تولید و ساخت این نوع از پوشش سقف استفاده می شود.

سقف های روف تایل شیک روف از بتن های مرغوب و با دستگاه های تمام اتوماتیک و فشار بسیار در رنگبندی های متفاوت و زیبا تولید و عرضه می شود.

رنگ بندی سقف های روف تایل:

اخرایی، نارنجی، سبز یشمی، قهوه ای، آبی، سفالی

آشنایی با شرکت شیک روف

پوشش های سقف شیک روف با تجربه بیش از 10 سال فروش و نصب انواع پوشش سقف شیروانی در ایران و با عرضه محصولاتی با کیفیت و با گارانتی معتبر راه حلی مناسب برای انواع سقف های مسکونی و یا تجاری شماست. این شرکت نماینده رسمی سقف سنگریزه ای کینگستون نیز می باشد.

این شرکت تولید کننده انواع محصولات سقف شیروانی با گارانتی تعویض مادام العمر می باشد. این محصولات بسیار مستحکم و مقاوم بوده و دارای مقاومت بالا در برابر باد و طوفان، زمین لرزه، مقاومت در برابر تگرگ، مقاومت در برابر آتش و دارای وزن سبکتر بوده که این امر باعث سهولت در جابجایی و تسریع زمان نصب سقف می گردد. سقف های شیبداری  شیک روف به دلیل استفاده از مواد لایه اکریلیکی و عدم زنگ زدگی فلز گالوالیوم در زیبایی بسیار منحصربفرد و ماندگار است که زیبایی و خاص بودن رو به سقف ها می بخشد.

گروه حرفه ای شیک روف تمامی نیاز های شما برای داشتن سقف شیبداری مطمئن و با دوام همراه با زیبایی منحصربفرد را فراهم می کند.

هرچه نیاز دارید، ما آن را پوشش می دهیم.

برای دیدن  انواع سقف های شیروانی و نمونه های آنها از وبسایت و اینستاگرام ما بازدید کنید.

وبسایت: www.chicroof.com

اینستاگرام: chicroof_com

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: