پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، در صورتی که همه چیز خوب پیش رود بر اساس زمان بندی تعیین شده از سوی فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال شهریور ماه برگزار خواهد شد. اما در این بین نقشه راه فدراسیون فوتبال برای برگزاری انتخبات نیز در نوع خود جالب است. اساسنامه فدراسیون فوتبال ابتدا به جای بحث در مجمع عمومی برای فیفا ارسال شد تا فدراسیون فوتبال جهان نظر خود را در این باره اعلام کند. به واقع فدراسیون فوتبال کاری که قرار بود آخر انجام دهد را اول انجام داد تا بدون دغدغه خاطر در پی برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باشد.

البته از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تدوین اساسنامه جدید نظرخواهی شده است و به نظر می رسد در صورتی که اساسنامه جدید از سوی فیفا تایید شود مشکلی برای تایید آن در مجمع عمومی وجود نخواهد داشت، هر چند که این حق قانونی آنهاست که در واکاوی اساسنامه به آن نقد داشته باشند. جالب اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال که توسط کمیته حقوقی تدوین شده هنوز به رویت اعضای مجمع نرسیده است و به صورت پنهانی برای فیفا ارسال شده است. همان طور که اشاره شد فدراسیون فوتبال در نامه ای به اعضای مجمع از آنها خواسته بود نظرات خود را برای تدوین اساسنامه جدید ارایه دهند و اگر موضوعی به نظر آنها می رسد که باید در اساسنامه جدید گنجانده شود، طرح کنند. دراین مسیر پیشنهادات زیادی ارایه شد که یکی از آنها حضور فوتبالیست هایی که ۱۰۰ بازی ملی دارند در جمع نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال به شرط احراز شرایط عمومی بوده است که این طرح از سوی غلامرضا بهروان – رییس هیات فوتبال استان مازندران پیشنهاد شد.

دبیر کل فدراسیون فوتبال مدعی شده است پالس های مثبتی از فیفا دریافت کرده و به نظر می رسد اینباره اشکالات زیادی از اساسنامه گرفته نشود و به زودی نامه تایید آن برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال شود. در این صورت اواخر تیر ماه نشست مجمع عمومی فدراسیون فوتبال برای تصویب اساسنامه جدید برگزار خواهد شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: