پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مقاله پیش رو مقایسه‌ای میان این دو خودروی ساخت آسیای‌شرقی است.

مقایسه دو خودرو از نظر طراحی داخلی و خارجی

طراحی خارجی تیوولی را می‌توان انقلابی در عرصه طراحی خودروهای ساخت شرکت سانگ‌یانگ دانست. این شرکت که با طراحی‌های موجه و ساده خود تاکنون نظر میان‌سالان را به خود جلب کرده بود، توانست با ارائه تیوولی خود را در دل مخاطبان جوان‌تر جای دهد. تمامی قسمت‌های بدنه تیوولی طوری طراحی شده‌اند که ظاهر آن بتواند هر سنی را به خود جذب کند. ظاهر جذاب و پر ابهت این خودرو در کنار طراحی دقیق زوایا و طول و عرض ستون‌ها، جلوپنجره، سقف، کاپوت، صندوق‌عقب و محل پلاک، تیوولی را تبدیل به خودرویی برای تمام نسل‌ها کرده است.

در مقابل خودرو BYD S7 در ظاهر بسیار شبیه به نسل پیش از خود و به‌نوعی کپی‌برداری از لکسوس شاسی‌بلند است. باوجود این کپی‌برداری که تقریبا ویژگی بیشتر محصولات چینی است می‌توان BYD S7 را ازنظر طراحی بیرونی قابل‌قبول دانست. وجود هماهنگی میان قسمت‌های مختلف و استفاده از خطوط ساده در طراحی، ظاهری موجه به BYD S7 بخشیده ولی نسبت به تیوولی قدیمی‌تر است.

ازنظر طراحی داخلی نیز تیوولی همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. هنگامی‌که قدم به اتاقک تیوولی می‌گذارید هماهنگی چهره داخلی و بیرونی اولین چیزی است که شما را جذب می‌کند. استفاده از مواد باکیفیت در ساخت کابین، ارگونومی قسمت‌های مختلف، فضاسازی خوب داخلی و دسترسی آسان به تمامی امکانات موجود در کابین، ظاهر داخلی راضی‌کننده و جذابی به تیوولی بخشیده است.

ظاهر درونی BYD S7 نیز قابل‌قبول و راضی‌کننده است. ترکیب چرم و چوب به‌کاررفته در داخل کابین ظاهری لوکس و باکلاس به فضای درونی این شاسی‌بلند چینی بخشیده است. با توجه به قیمت تمام‌شده می‌توان کیفیت مواد به‌کاربرده شده در داخل اتاقک را خوب ارزیابی کرد. فضاسازی داخلی BYD S7 نسبت به تیوولی بسیار بهتر بوده و فضای داخلی هفت‌نفره آن را به یک خودروی خانوادگی تبدیل کرده است. ازنظر راحتی داخل کابین و امکانات در دسترس برای سرنشینان نیز می‌توان گفت که BYD S7 نه‌تنها با تیوولی برابر است بلکه در بعضی از موارد از آن پیشی می‌گیرد.

مقایسه امکانات رفاهی

هر دو خودرو ازنظر امکانات رفاهی جزء خودروهای آپشنال محسوب می‌شوند. تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، مدیریت برق باتری و دی‌لایت تجهیزات موجود در چراغ تیوولی است. سیستم پخش آن نیز دارای شش بلندگو و دو آمپلی‌فایر است که قابلیت پخش DVD و MP3 را دارد. آینه‌های کناری برقی تاشو بوده و آینه‌جلو حساس به نور است. سیستم تهویه مطبوع نیز دستی بوده و صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن هستند. شیشه‌های جلوی تیوولی ضد اشعه و شیشه درب‌های عقب دودی ساخته‌شده‌اند.

BYD S7 نیز ازنظر امکانات رفاهی حرف‌هایی برای گفتن دارد. چراغ‌های جلو مجهز به سیستم اتولایت با قابلیت تنظیم دستی ارتفاع نور، مه شکن جلو و عقب، دی‌لایت، چراغ مطالعه در جلو و عقب، چراغ داخل جعبه‌داشبورد، نمایشگر دور موتور، سیستم صوتی تصویری بلوتوثی مجهز به نه بلندگو و صفحه‌نمایش 10.1 اینچی، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تصفیه هوای درون اتاق، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده در 12 جهت و صندلی سرنشین در چهار جهت، گرم‌کن و سردکن صندلی، قابلیت جمع شدن صندلی‌های عقب به‌طور کامل و شیشه‌های برقی با قابلیت محافظت در برابر موانع، لیست بلندبالای امکانات رفاهی به‌کاررفته در BYD S7 را می‌سازند.

مشخصات فنی

تیوولی با استفاده از یک پیشرانه 1.6 لیتری و تنفس طبیعی قادر است حداکثر 128 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این خودروی دیفرانسیل جلو دارای یک گیربکس شش دنده تیپ ترونیک است و می‌تواند در 12 ثانیه صفر تا صد را طی کند. حداکثر سرعت تیوولی 175 کیلومتر بر ساعت بوده و در یک سیکل ترکیبی به ازای صد کیلومتر پیمایش 7.2 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این عدد در مسیرهای شهری 9.8 لیتر و در جاده‌های خارج شهری 5.7 لیتر است.

BYD S7 یک خودروی دیفرانسیل جلو با پیشرانه 2.4 لیتری است. این پیشرانه که به یک گیربکس شش‌دنده اتوماتیک دوکلاچه متصل است می‌تواند تا 160 اسب بخار قدرت و 229 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا صد BYD S7 سیزده ثانیه و حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

ایمنی کدام خودرو بهتر است؟

سیستم‌های ترمز و پایداری تیوولی از نوع ABS، EBD و ESP بوده و ترمزهای جلو و عقب دیسکی هستند. این سیستم‌ها به کمک سیستم ضد واژگونی، کمک ترمز الکترونیکی، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم تشخیص مانع در سمت راننده، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضد لغزش در شتاب‌گیری، سیستم ضد هرزگردی، شش کیسه هوا در ده نقطه مختلف از نوع پرده‌ای، جانبی، راننده و سرنشین جلو و سیستم فعال شونده پشت‌سری‌ها در هنگام تصادف، تضمین‌کننده سلامت سرنشینان تیوولی هستند. این خودرو در تست‌های تصادف توانسته سه ستاره را به خود اختصاص دهد که برای خودرویی با این کلاس چندان مناسب نیست.

در مقابل BYD S7 نیز که در تست‌های تصادف پنج ستاره ایمنی را به خود اختصاص داده از شش سنسور پارک در جلو و عقب، قابلیت تنظیم زاویه غربیلک فرمان در ارتفاع، استفاده از ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای و همچنین کیسه‌های هوای دو وضعیتی برای سرنشینان، برای حفظ سلامت سرنشینان خود بهره گرفته است.

جمع‌بندی

همان‌طور که در این مقاله خواندید ازنظر جذابیت‌های ظاهری و امکانات رفاهی هر دو خودرو از سطح خوبی برخوردار هستند. اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی یا خودرویی برای رفتن به مسافرت‌های طولانی می‌گردید BYD S7 با در نظر گرفتن فضاسازی داخلی بسیار عالی و سیستم تعلیق بسیار نرم در کنار ایمنی بالا می‌تواند خاطره خوبی از مسافرت‌ها برایتان بسازد. ولی اگر به دنبال یک خودروی اسپرت‌تر هستید تیوولی قطعا گزینه جذابتری به خصوص برای نسل جوان خواهد بود. 

سعی کردیم در این مقاله به سوال آیا خرید تیوولی مقرون به صرفه است یا BYD S7 پاسخ دهیم، امیدواریم مورد رضایت شما واقع شده باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: