پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، مهدی قایدی بدون شک یکی از بهترین‌های استقلال در این فصل است. مهاجم کوتاه‌قامت، اما تکنیکی بوشهری در این فصل آمار ۹ گل و ۶ پاس را به ثبت رساند که بهترین عملکردش از زمان پیوستن به استقلال است. البته مهدی می‌تواند در ۹ دیدار باقی مانده این آمار را بهبود ببخشد. در همین ارتباط فرصتی دست داد تا با ستاره این فصل استقلال در مورد روز‌های قرنطینه، شروع مسابقات لیگ برتر، پیشنهادات خارجی و سایر مسائل گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

روز‌های قرنطینه برای تو چگونه گذشت؟

خب من هم مثل سایر مردم سعی کردم اکثر اوقات در خانه بمانم و نکات بهداشتی را رعایت کنم. فقط بعضی روز‌ها برای تمرین به بیرون می‌رفتم، چون نمی‌خواستم از فرم بدنی ایده‌آل دور شوم. البته تمامی تمرینات اختصاصی‌ام با رعایت مسائل بهداشتی بود.

با اکثر فوتبالیست‌ها که حرف می‌زدیم اکثراً دلتنگ فوتبال بودند، روز‌های بدون فوتبال اذیتت نمی‌کرد؟

خب طبیعی است که همه ما دلتنگ فوتبال شدیم. فوتبال شغل ما و جزیی از زندگی روزمره ماست و روز‌های بدون آن واقعاً سخت بود، ولی کاری از دست کسی برنمی‌آمد. این ویروس لعنتی کل دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داده و هنوز هم مردم با ترس زندگی می‌کنند. واضح است که سلامتی مردم از هر چیزی مهمتر است و همه باید رعایت کنند تا خدای ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.

تو به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای نظرت برای ادامه لیگ چیست؟

ما که از خدای‌مان است فوتبال ادامه پیدا کند، ولی باید خیلی از مسائل را در نظر گرفت، چون سلامتی بازیکنان، کادر فنی و سایر عوامل بسیار مهمتر از خود فوتبال است. اگر اتفاق بدی بیفتد همه پشیمان می‌شوند. ضمن اینکه فوتبال بدون حضور تماشاگر سرد و بی‌روح است و یکی از بزرگترین مشکلات ما به حساب می‌آید. با این حال ما هم اعلام کردیم تابع دستور مقامات بالاتر هستیم و هر تصمیمی بگیرند استقلال تبعیت می‌کند. همان‌طور که دیدید با رعایت نکات لازم تمرین می‌کنیم و فعلاً باید با این شرایط کنار بیاییم.

شرایط خودت و استقلال بعد از آغاز تمرینات چطور است؟

خدا را شکر اوضاع خوبی داریم و بچه‌ها با انگیزه کار می‌کنند. همه تیم دست به دست هم دادند تا با شروع لیگ بهترین عملکرد را داشته باشند و به امید خدا بتوانیم ادامه لیگ را با قدرت آغاز کنیم و با نتایج خوب‌مان هواداران را شاد کنیم. من هم به لحاظ روحی و جسمی شرایط خوبی دارم و آماده کمک به استقلال هستم.

پرسپولیسی‌ها با توجه به شرایط جدول خودشان را تقریباً قهرمان می‌دانند، نظرت چیست؟

به نظرم اصلاً این‌طور نیست و هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. ۹ بازی تا پایان فصل باقی مانده و مطمئن باشید نمی‌گذاریم پرسپولیس به راحتی قهرمان شود. آن‌هایی که پرسپولیس را از حالا قهرمان می‌دانند به معجزه فوتبال ایمان ندارند. فوتبال همیشه نشان داده چیز‌هایی برای غافلگیری در آستین دارد و هر لحظه می‌تواند شرایط را عوض کند. بودند تیم‌هایی که در آستانه قهرمانی قرار داشتند، ولی قهرمان نشدند. وقتی می‌شود صد مثال در مورد معجزه فوتبال زد چرا ما به این موضوع فکر نکنیم؟ چرا باید ناامید باشیم؟ این در حالی است که ما یک بازی عقب‌افتاده هم داریم و در صورت پیروزی مقابل فولاد اختلاف‌مان با پرسپولیس به ۸ می‌رسد. ما به معجزه فوتبال ایمان داریم پس تا روز آخر و ثانیه‌های پایانی می‌جنگیم تا جلوی قهرمانی پرسپولیس را گرفته و خودمان جام را بگیریم.

ولی قهرمانی با این شرایط کار آسانی نخواهد بود؟

بله می‌دانیم کار سختی داریم و بازی‌های‌مان دشوار است، ولی پرسپولیسی‌ها هم دیدار‌های راحتی ندارند، چون تجربه نشان داده بازی مقابل تیم‌های پایین جدولی سخت‌تر است. در مجموع به هواداران قول می‌دهم تا آخرین روز برای قهرمانی می‌جنگیم.

حتماً در جریان اعتراف اکبریان در مورد مردود شدن گل استقلال مقابل صنعت نفت آبادان قرار گرفتی. گلی که پاسش را تو دادی، ولی کمک‌داور اوت گرفت.

بله، اعتراف اکبریان را دیدم. همان موقع هم مطمئن بودم گل سالم بود، چون روی توپ مسلط بودم و دیدم از خط رد نشده است. شاید آن گل سرنوشت قهرمانی را عوض می‌کرد، ولی اعتراف بعد از چیزی حدود یک سال دیگر فایده ندارد و فقط داغ دل هواداران و ما را تازه می‌کند.

قایدی: نمی‌گذاریم پرسپولیس به راحتی قهرمان شود

قبل از شروع فصل به خاطر پوشیدن شماره ۱۰ به هواداران استقلال قول دادی ۱۰ گل می‌زنی. حالا یک گل با عملی شدن قولت فاصله داری.

من سر قولم با هواداران استقلال هستم و خیلی زود و با شروع بازی‌های لیگ گل دهم را می‌زنم تا پیش هواداران بدقول نشوم. البته دوست دارم خیلی بیشتر از این برای استقلال گل بزنم و مثمرثمر باشم.

در حال حاضر در رده دوم جدول آقای گلی هستی، چقدر به این عنوان فکر می‌کنی؟

عنوان آقای گلی بسیار جذاب است و هر کسی دوست دارد این عنوان را به دست بیاورد، ولی از ته دلم می‌گویم موفقیت تیمی و جام گرفتن با استقلال را به هر عنوان فردی ترجیح می‌دهم. در درجه اول می‌خواهم برای تیمم مفید باشم بعد از آن اگر شد به آقای گلی هم فکر می‌کنم.

صحبت در خصوص عملکرد مجیدی در استقلال زیاد است، تو به عنوان کسی که هم در تیم امید و هم در استقلال با فرهاد کار کردی نظرت چیست؟

همان‌طور که گفتید من قبل از استقلال در تیم امید شاگرد فرهاد مجیدی بودم. کار کردن با او لذتبخش است، چون به جوان‌ها بها می‌دهد، به جزییات توجه می‌کند و کاملاً با علم مربیگری روز دنیا آشناست. در این چند وقت نحوه فوتبال ما فوق‌العاده بوده و همه از سبک بازی استقلال تعریف می‌کردند. این نشانه توانایی‌های مجیدی در مربیگری است. مطمئنم مجیدی با استقلال روز‌های بهتری را تجربه می‌کند و به موفقیت‌های زیادی می‌رسد.

معلوم است ارتباط فوق‌العاده‌ای با فرهاد مجیدی داری.

بله، دقیقاً همین‌طور است. در واقع کل بچه‌ها رابطه خوبی با مجیدی دارند. با مجیدی جدا از رابطه استاد شاگردی رفیقم و از کار کردن با او خیلی لذت می‌برم.

در چند وقت اخیر صحبت‌های زیادی در مورد جدایی تو از استقلال در فصل آینده به گوش می‌رسید و بعضی‌ها از هلند و قطر به عنوان مقاصد احتمالی تو نام می‌بردند. خودت در این مورد توضیح بده.

واقعیت این است که اختیارم دست خودم نیست و همه چیز بر عهده باشگاه است. من با استقلال قرارداد دارم و باشگاه باید در مورد آینده من تصمیم بگیرد. خب یکسری پیشنهادات وجود دارد، ولی من همه چیز را به باشگاه واگذار کردم، چون نمی‌توانم به تنهایی تصمیم بگیرم. ضمن اینکه اصلاً نمی‌خواهم در این مقطع تمرکزم را از دست بدهم و به چیزی جز استقلال و دیدار‌های باقی مانده فکر کنم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: