پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، شجاع خلیل‌زاده در بازی دوستانه پرسپولیس - خوشه طلایی که در نیمه دوم وارد زمین شده بود، چنان با انگیزه در خط دفاعی تیمش به میدان آمد که گویی اولین حضور را در ترکیب تیم تجربه می‌کرد. پاس‌های بلند او برای امید عالیشاه که در پست هافبک چپ به میدان آمده بود، نشان می‌دهد شجاع همچنان که دوست دارد در دفاع خوب باشد، می‌خواهد در افکار تهاجمی تیمش نیز نقش ایفا کند. شجاع جزو بازیکنانی است که همه می‌گویند در سال‌های اخیر جایش در تیم ملی خالی بوده؛ به خصوص در دوره مربیگری کارلوس کی‌روش.

به نظر می‌رسد این‌بار شرایط برای شجاع تغییر خواهد کرد. یکی از دستیاران اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی کریم باقری است؛ مربی پرسپولیس. او به چشم هر روز در تمرینات می‌بیند شجاع خلیل زاده چگونه کار می‌کند و طبیعی است در این باره با سرمربی جدید تیم ملی صحبت داشته باشد. به خصوص که تیم ملی در دو بازی اخیر برابر تیم‌های عراق و بحرین در خط دفاع متزلزل ظاهر شد و هر دو بازی را باخت. این نشان می‌دهد تیم ملی در خط دفاع نیاز به بازنگری دارد و باید بازیکنان جدیدی به اردوی تیم ملی دعوت شوند.

اسکوچیچ پیش‌تر وقتی با او درخصوص حضور بعضی از بازیکنان نخبه در لیست سیاه در زمان مربیگری کارلوس کی‌روش صحبت شده بود، گفته بود او لیست سیاهی ندارد و هر بازیکنی در بازی‌های باشگاهی اش خوب باشد و به کار تیم ملی بیاید، به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود و این یعنی چراغ سبز به بازیکنانی، چون شجاع خلیل زاده که در حال حاضر از نظر فنی وضعیت خوبی دارد.

اما توأم با این خبر یک خبر جالب دیگر هم به دست‌مان رسید که اتفاق آن محتمل به نظر می‌رسد. اشکان دژاگه و مسعود شجاعی دو بازیکن تراکتور اگر این تیم را در هفته‌های پایانی لیگ برتر که از ۸ تیر از سر گرفته می‌شود، همراهی نکنند، از اردوی تیم ملی خط خواهند خورد. بازی‌ها از اسفند تعطیل شده و اگر مسعود شجاعی و اشکان دژاگه نخواهند در اردوی تراکتور حاضر شوند ۷ ماه دوری از میادین رسمی خواهند بود و از نظر اسکوچیچ بازیکنان با این شرایط قادر به کمک به تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ نخواهند بود. مسابقه‌ای که ۱۷ مهر در استادیوم آزادی برگزار می‌شود. مسعود شجاعی به تازگی در نامه‌ای که در صفحه شخصی اش منتشر کرده، خواستار تعطیلی بازی‌های لیگ برتر شده است. همچنین اشکان دژاگه همچنان در آلمان به سر می‌برد و مشغول رستوران‌داری است و در صحبت‌هایی که با باشگاه تراکتور داشته، گفته تمایلی به حضور در ایران و حضور در تمرینات تراکتور ندارد. گفته می‌شود او حتی به باشگاه گفته ناراحت نمی‌شود اگر بخشی از دستمزدش به خاطر عدم همراهی تیم در هفته‌های پایانی کسر شود.

اسکوچیچ در صورتی که این تصمیم را بگیرد باید به او حق داد. بازیکنی که ۷ ماه از میادین رسمی دور شود، به طور حتم در بازگشت نیاز به فرصت چندماهه خواهد داشت که خود را پیدا کند. در حالی که بازی‌های بعدی تیم ملی خیلی حساس است به طوری که اگر تیم ملی در بازی‌های پیش‌رو امتیاز از دست بدهد، ممکن است از صعود به جام جهانی باز بماند.

سرمربی تیم ملی هنوز هیچ تصمیمی را درخصوص تدوین لیست تیم ملی نگرفته و اذعان کرده بعد از حضور در تهران و تماشای بازی‌های لیگ، تصمیم می‌گیرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: