پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس اسبق کمیته انظباطی فوتبال گفت : حکایت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال به گونه ای است که مسئولان نمی خواهند اطلاعات پیش نویس اساسنامه را به بیرون درز بدهند تا به اطلاعات اهل فن و کارشناسان افزوده شود.
​به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عبدالرحمن شاه حسینی با اشاره به اینکه فدراسیون نشین‌ها، کارشناسان، اصحاب رسانه و مردم را نامحرم می دانند، اظهار داشت: صحبت های من به احترام رسانه ملی و پاسخ به افکار عمومی است و خطاب ما به مسئولان فدراسیون فوتبال نیست. فدراسیون نشین‌ها در 10 سال اخیر هیچگاه نخواستند به انتقادات سازنده کارشناسان توجه کنند و اگر به صحبت ها و تذکرات کارشناسان توجه می‌کردند هیچگاه این معضلات را نداشتیم. اساسنامه معیوب و غیرقانونی که در سال 90 مورد اصلاح قرار گرفت، خیلی شفاف بود و الان راهی که رفته شده، مسیر غیرقانونی است. 
وی ادامه داد: حکایت تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال به گونه ای است که مسئولان نمی خواهند اطلاعات پیش نویس اساسنامه را به بیرون درز بدهند تا به اطلاعات اهل فن و کارشناسان افزوده شود. با پنهان کاری یک سیم خار دور فوتبال کشیده اند تا دلسوزان، مالکین اصلی و برندهای فوتبال کشورمان، اهلیت شان ثابت نشود و در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شرکت نکنند و همچنان فوتبال در دستان این افراد سودجو باقی بماند.
شاه حسینی تاکید کرد: مسئولیت اصلاح اساسنامه مطابق بند یک ماده 23 اساسنامه، فقط با مجمع است و همه می دانند که هیچ پیش نویسی در مجمع مصوب نشده است. به هیچ عنوان قید و تبصره ای در این متن قانونی نیست که مجمع در اصلاح اساسنامه می تواند به مرجعی دیگر در فدراسیون محول کند.
شاه حسینی در خصوص اینکه باید اساسنامه در مجمع به رای گذاشته شود، تاکید کرد: پیشنهادات در اساسنامه نیز باید در مجمع فدراسیون فوتبال با تعداد 50 به اضافه یک رای بیاورد. به گفته خودشان این اساسنامه ای که بین فدراسیون فوتبال و فیفا رد و بدل می شود هنوز در مجمع ما مطرح نشده است. اگر اساسنامه امروز آماده باشد و تشریفات را رعایت کنیم باید 30 روز دیگر جلسه مجمع را تعیین کنند.
وی افزود: به عمد در حال خریدن زمان هستند که عمر بعضی از موقتی ها، طولانی شود و هرج و مرج ها ادامه داشته باشد. هیچ کس هنوز نامه‌های فیفا را ندیده که چه ایراداتی گرفته است و پیش نویس اساسنامه را که این آقایان تهیه کردند به بیرون نیامده است. اگر این پیش نویس در اختیار اصحاب رسانه و کارشناسان حقوقی قرار بگیرد، اظهار نظر این دلسوزان باعث می شود که اعضای مجمع اطلاعات شان افزوده شود.  

شاه حسینی با اشاره به پنهان کاری در مورد تصویب اساسنامه، تاکید کرد: اساسنامه ای که با هماهنگی فیفا و به تصویب مجمع از دل این فدراسیون بیرون خواهد آمد، اساسنامه مورد تایید برندهای فوتبالی و مالکین واقعی فوتبال کشورمان نیست. همان معایب، دوباره ایرادات گرفته خواهد شد و آبی از این اسناسنامه گرم نمی شود!

کارشناس حقوقی کشورمان یادآور شد: شایعاتی از ایرادات فیفا بیرون می آید که دو نماینده وزارت ورزش و جوانان حذف شوند و استقلال فدراسیون حفظ شود و ترکیب اعضا نیز تغییر پیدا کند. سوالاتی مطرح است؛ اعضای جدید چه کسانی هستند؟ آیا برندهای تاریخ فوتبال ایران هستند؟  یا از آن آدمهای که به سیاسیون وصل هستند! این ماجراها 6 ماه طول کشیده و مطمئن باشید این بی سر وسامانی فوتبال ادامه دار است.  

شاه حسینی که با برنامه آفساید، رادیو جوان گفت و گو می‌کرد، خاطرنشان کرد: فیفا می‌گوید فدراسیون‌های عضو، باید مقررات اختصاصی و فنی را رعایت کنند و به قوانین داخلی کشورشان نیز احترام بگذارند. در پیش نویسی که به فیفا ارسال شده دو پیشنهاد ارائه شده، فدراسیون فوتبال جز نهادهای عمومی غیردولتی مشمول ماده 584 قانون تجاری بوده و پیشنهاد دیگر هم در مورد استقلال فدراسیون است. اگر امروز، حمایت های مالی دولت از فدراسیون فوتبال گرفته شود، آیا فدراسیون فوتبال توان اداره مالی کامل خود را دارد؟ همه موافق استقلال فدراسیون فوتبال هستند ولی نه اینکه فردا کاسه گدایی را به سمت دولت دراز کنند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: