پایگاه خبری خانه فوتبال:

به گزارش خانه فوتبال، یوونتوس شنبه با دو پنالتی که کریستیانو رونالدو آن را به گل تبدیل کرد توانست برابر آتالانتا ۲ بر ۲ مساوی کند و یک امتیاز کسب کند.

ستاره پرتغالی یازده پنالتی پیاپی خود را در این فصل سری آ به گل تبدیل کرد. این یک رکورد برای مهاجم یوونتوس محسوب می‌شود که پیش از این روبرتو باجو در فصل ۹۸-۱۹۹۷ با پیراهن بولونیا آن را به ثبت رسانده بود.

رونالدو در مجموع همه پنالتی‌هایش را در لیگ ایتالیا به گل تبدیل کرده است، یعنی ۱۰۰ درصد. باید دید این بازیکن چند درصد گل‌هایش از فاصله یازده متری (نقطه پنالتی) بوده است. ستاره پرتغالی در دوران حرفه‌ای‌اش ۷۳۲ بار گلزنی کرده است (با همه تیم‌های باشگاهی و تیم ملی پرتغال). از این تعداد ۱۲۵ گل را از طریق ضربه پنالتی به ثمر رسانده است. یعنی ۱۷.۱ درصد گل‌هایش از فاصله یازده متری وارد دروازه حریفان شده است. مهاجم یوونتوس ۱۵۶ پنالتی در دوران ورزشی‌اش زده که ۱۲۵ ضربه‌اش به گل تبدیل شده است. او آمار ۸۳ درصد را به ثبت رسانده است.

اگر آمار بازیکن پرتغالی با لیونل مسی مقایسه شود مشخص می‌شود ستاره آرژانتینی پنالتی‌های کم‌تری زده است. مسی ۷۰۰ گل با پیراهن بارسلونا و تیم ملی آرژانتین به ثمر رسانده است که ۸۹ گل از فاصله یازده متری بوده است. مهاجم آبی اناری‌ها تنها ۱۲.۷ درصد گل‌هایش از طریق پنالتی به گل تبدیل شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: