پایگاه خبری خانه فوتبال:

روزنامه الرایه قطر در این رابطه نوشت: رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار است به میزبانی کشور قطر از مرحله گروهی تا نیمه نهایی و طی تاریخ ۱۴ سپتامبر تا ۳ اکتبر برگزار شود و کمیته برگزاری مسابقات یک پروتکل بهداشتی را برای برگزاری این مسابقات تهیه کرده است که در طول برگزاری مسابقات و همچنین در تمامی مسابقاتی که زیر AFC برگزار می‌شود اعمال خواهد شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشنامه‌ای که به فدراسیون‌ها و در توضیح پروتکل بهداشتی تنظیمی فرستاد اعلام کرد که این پروتکل براساس تجربیات موجود مبارزه با ویروس کرونا در سراسر جهان تنظیم شده است. اجرای این پروتکل از زمان سفر تیم به کشوری که مسابقات در آن برگزار می‌شود آغاز و تا روز مسابقه و بازگشت دوباره به کشورش اعمال خواهد شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تایید کرد که پروتکل به مرور زمان و با توجه به تحولات شیوع ویروس کرونا به روزرسانی می‌شود.

پروتکل بهداشتی لیگ قهرمانان آسیا موارد و معیار‌هایی را شامل می‌شود که مهمترین ن‌ها ضرورت استفاده از ماسک برای همه افراد حاضر در مسابقات است. همچنین قبل از هر مسابقات آزمایش سنجش دمای بدن همه دست اندرکاران بررسی خواهد شد از جمله کارگران و کارمندان ورزشگاه‌ها و مسئولان مسابقه که باید این تست‌ها را انجام بدهند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این پروتکل بهداشتی تصمیم به تغییر ورودی و محل خروج تیم‌ها از ورزشگاه به منظور کاهش تماس با دست اندرکاران و برگزارکنندگان مسابقه قبل، در حین و بعد از برگزاری مسابقه است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در پروتکل بهداشت تصمیم به تغییر ورودی‌ها و عزیمت‌ها به منظور کاهش تماس با عوامل یا سایر مقامات و کنترل حرکت در میدان قبل از، حین و بعد از بازی گرفت و پروتکل بهداشت آسیا تأکید کرد که هیچگونه مغایرت با پروتکل بهداشتی برای هیچ کشور آسیایی، صادر شده توسط دولت آن و در صورت وجود هرگونه ناسازگاری، پروتکل ایالات حاکم خواهد شد.‌ای اف سی همچنین تاکید می‌کند که این پروتکل بهداشتی و درمانی هیچ تضادی با پروتکل‌های بهداشتی اجرایی در کشور‌های آسیایی ندارد.‌ای اف سی سناریو‌هایی را برای انجام مسابقات در نظر گرفته، اولین سناریو برگزار بازی‌ها بدون حضور تماشاگران، دوم برگزاری مسابقات با حضور تعداد مشخص و اندکی تماشاگر و در نهایت و سومین سناریو برگزاری مسابقات با حضور عموم تماشاگران است.

پروتکل بهداشتی AFC به تیم‌ها تاکید می‌کند که از دو اتوبوس برای رفت وآمد به ورزشگاه استفاده کنند تا فاصله ایمن رعایت شود و این در حالی است که اتوبوس‌ها باید استریل و ضدعفونی شده باشند. با توجه به پروتکل رسانه‌ای در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مقرر شد که کنفرانس مربیان در بد ورود با اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از میکروفن اختصاصی انجام شود. با توجه به اهمیت جنبه‌های رسانه‌ای، مکان‌های خاصی برای دوربین‌های تلویزیونی در نظر گرفته می‌شود که قابل تغییر نیستند، همچنین برای مصاحبه‌های مطبوعاتی باید فاصله ایمنی و کافی از دوربین‌ها و میکروفن‌های خبرنگاران اعمال شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: