پایگاه خبری خانه فوتبال:

علیرضا روش؛ قبل از شیوع ویروس کرونا خبر حضور بن‌سلمان شاهزاده سعودی در فوتبال انگلیس و خرید سهام باشگاه نیوکاسل حسابی سر و صدا کرد. انتقالی که ۳۰۰ میلیون پوند نصیب مایک اشلی مالک آمریکایی نیوکاسل می‌کرد و سهام را به بن‌سلمان انتقال می‌داد. پشت این انتقال خانم آماندا استاولی حضور داشت که بن‌سلمان را متقاعد کرده بود سهام نیوکاسل را خریداری و در فوتبال سرمایه‌گذاری کند. او به همین واسطه هم از مایک اشلی پورسانت دریافت می‌کرد و هم از بن‌سلمان. سهمی که او از بن‌سلمان می‌گرفت ۱۰ درصد سهام باشگاه بود تا بتواند از طریق آن فعالیت‌های تجاری‌‌اش را گسترش دهد. هربار به بهانه‌های مختلف این انتقال عقب می‌افتاد. یک‌بار کرونا، یک‌بار اعتراض انگلیسی‌ها، یک‌بار دست داشتن شبکه زیرمجموعه بن‌سلمان در پخش غیرقانونی بازی‌های لیگ برتر، بالا بردن قیمت و... خیلی اتفاقات دیگر که به بهانه‌های مختلف مانع این قرارداد می‌شد. اکنون اما سنگ بزرگ و اصلی جلوی پای بن‌سلمان و آماندا افتاد و این سنگ را خود لیگ برتری‌ها انداختند تا رسماً از ورود شاهزاده سعودی به فوتبال جزیره جلوگیری کنند.

آماندا: مخالفت از تیم‌های لیگ برتری بود

تنها کسی که می‌تواند بگوید چرا این انتقال عملی نشد خانم آماندا استاولی است. تاجری که قرار بود از این جابه‌جایی خیلی سود کند اما آن‌طور که در رسانه‌های انگلیس گفته می‌شود ناراحت‌ترین شخص در حال حاضر اوست: «دلیلی که این معامله را کنسل کرد لیگ برتر بود. آنها گفتند ما به سؤالات‌شان پاسخ ندادیم درصورتی که همه چیز را بیان کردیم. باشگاه‌های دیگر اما نمی‌خواستند این انتقال عملی شود.»

قلبم برای هواداران نیوکاسل شکست

آماندا آنقدر ناراحت است که نمی‌تواند آن را توصیف کند: «قلبم کاملاً برای هواداران نیوکاسل شکست. این سرمایه‌گذاری که قرار بود روی باشگاه انجام شود برای آنها خیلی اهمیت داشت. این برای آنها رؤیایی بود.»

شایعه مخالفت اشلی

این‌طور که رسانه‌های انگلیس می‌گویند بالا بردن رقم از سوی اشلی در لحظات آخر نهایی شدن قرارداد یکی از دلایل لغو این انتقال است. چیزی که آماندا آن را رد می‌کند: «هیچ بحثی در این ارتباط نشده بود. ما خیلی خوب پیش رفته بودیم. ما یک قرارداد توافق شده داشتیم.» بنابراین باید باور داشت حواشی قتل جمال خاشقچی و پخش غیرقانونی بازی‌های لیگ برتر به همراه مخالفت تیم‌های لیگ برتری با ولخرجی‌های بن‌سلمان همگی دست به دست هم داده تا این انتقال منتفی شود.

هنری موریس می‌آید؟

حالا که بحث بن‌سلمان منتفی شده اشلی سراغ گزینه دوم رفته و او کسی نیست جز هنری موریس. هنری که صاحب چندین شبکه تلویزیونی است پیشنهاد ۳۴۰ میلیون پوندی را به اشلی داده بود که به خاطر توافق با بن‌سلمان این پیشنهاد رد شد. اکنون اما می‌توان گفت این پیشنهاد دیر یا زود مجدداً به جریان خواهد افتاد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: