پایگاه خبری خانه فوتبال:

مستاجران محدوده‌های طرح ترافیک بیشتر کارمندان و محصلانی هستند که محل کار و تحصیل شان در این محدوده قرار دارد، برخی دیگر از علاقمندان اجاره ملک در این محدوده افرادی هستند که می‌خواهند از واحد مسکونی به صورت اداری استفاده کنند.
زندگی در محدوده‌های مرکزی شهر تهران جذابیت چندانی ندارد، یکی از دلایل اصلی آن محدودیت‌های ترددی است که طرح ترافیک برای ساکنان این منطقه ایجاد می‌کند. اگر محل کار یا تحصیل فردی خارج از این محدوده باشد، باید هر روز هزینه بالایی برای ورود و خروج از این محدوده بپردازد.

دردسرهای سکونت در محدوده طرح ترافیک

به جز هزینه خرید روزانه طرح ترافیک که در دو سال اخیر معافیت هایی از سوی شهرداری در این خصوص پیش‌بینی شده، ترافیک همیشگی معابر و آلودگی هوا و صدا و نبود امنیت شبانه به دلیل تمرکز ساختمان‌های اداری که در شب خالی از سکنه می‌شوند از دیگر معایب املاک مسکونی این محدوده هستند.

مشتریان اصلی اجاره آپارتمان در محدوده طرح ترافیک

اما افرادی که در این محدوده مشغول به کار هستند، کسانی که قصد دارند از خانه‌های مسکونی به صورت اداری استفاده کنند و دانشجویان، داوطلبان اصلی اجاره ملک در این محدوده هستند. به همین دلیل یکی از کاربری‌های خانه‌های قدیم این محدوده خوابگاه‌های دانشجویی و کارمندی است.

معافیت‌ها در محدوده طرح ترافیک

اما معافیتی که شهرداری برای ساکنان این محدوده پیش‌بینی کرده است، چیست؟

ساکنان محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا براساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران مجاز هستند برای هر کد ملک مسکونی یک خودرو معرفی کنند و پس از تأیید محل سکونت و خودرو توسط یکی از دفاتر خدمات الکترونیک شهر، می‌توانند صرفاً با خودروی دارای تاییدیه قبل از ساعت ۸: ۳۰ از محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا خارج شده و بعد از ساعت ۱۷ وارد محدوده‌های مذکور شوند.

در هر کد ملک مسکونی فقط یک خودرو قابل ثبت است. این تسهیلات شامل املاک تجاری و اداری نیست و مالک ملک مسکونی یا مالک خودرو، بایدثبت نام حقیقی انجام و سپس مالک ملک مسکونی شخصاً با سند مالکیت یا قولنامه و مبایعه نامه هالوگرام دار جهت تایید مراجعه کند.

خودرو معرفی شده نیز می‌تواند به نام خود مالک ملک مسکونی، بستگان درجه اول شامل فرزند، همسر، پدر، مادر، خواهر و برادر آن باشد. درصورتی که شهروندی مالک چند ملک مسکونی و هم زمان چند خودرو باشد، فقط قادر خواهد بود یک ملک مسکونی و یک خودرو را جهت بهره‌مندی از تسهیلات ساکنان ثبت کرده و از دفاتر خدمات الکترونیک شهر تاییدیه اخذ کند.

طرح ترافیک

این فرد برای سایر املاک خود در صورتیکه خودرو‌ها به نام بستگان درجه اولش باشد برابر دستورالعمل قابل بررسی و تایید خواهد بود. همچنین در صورت اجاره‌ای بودن ملک مسکونی، مستأجر باید ثبت نام حقیقی انجام و شخصاً با اجاره نامه منقضی نشده معتبر که در آن تاریخ پایان مدت اجاره به پایان نرسیده و با اطلاعات سامانه مطابقت داشته باشد جهت تایید مراجعه و خودرو معرفی شده نیز می‌تواند به نام خود مستاجر ملک مسکونی یا بستگان درجه اول ایشان باشد.

اجاره نامه‌هایی که در پشت برگه اجاره نامه نسبت به تمدید مدت اجاره اقدام شده است قابل قبول و اجاره نامه‌های فاقد هولوگرام و کد رهگیری در صورت تحریر در برگه‌های مشاورین املاک نیز قابل قبول است.

 در صورتی‌که در قرارداد اجاره ملک مسکونی شرطی برای عدم بهره‌مندی مستأجر از تسهیلات تردد در محدوده‌های قید نشده باشد، مستأجر به عنوان ساکن ملک تا پایان مدت زمان اجاره، از تسهیلات تردد در محدوده‌ها بهره‌مند خواهد شد و مالک حق سلب این تسهیلات را تا پایان مدت اجاره یا فسخ دو طرفه اجاره ندارد.

بررسی فایل‌های اجاره در این محدوده نشان می‌دهد که تمایل مالکان در این محدوده به دریافت« رهن و اجاره»است و موارد «رهن کامل» یا «اجاره بالا با رهن پایین »کم تر در میان پیشنهادات داده شده است.

همچنین تعداد فایل‌های آپارتمان‌های قدیمی با متراژ بالا بیش از آپارتمان‌های نقلی نوساز بود.

منبع: اقتصاد نیوز

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: