پایگاه خبری خانه فوتبال:

بر اساس قرعه‌کشی، استقلال و پرسپولیس باید در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی به مصاف همدیگر بروند. جدالی که چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار خواهد شد. بدون شک سکو‌های خالی موجب کاهش جذابیت این مسابقه می‌شود، اما از حواشی مربوط به آن کم نمی‌کند. اتفاقاً از عصر پنج‌شنبه ماجرا‌ها و دعوا‌های مربوط به دربی پایتخت استارت خورد و به نظر می‌رسد این هفته پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر، شاهد افزایش این حواشی نیز باشیم.

جنگ بر سر بلندگو‌ها

پس از اینکه قرار شد رقابت‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگران برگزار شود، تیم‌های ایرانی هم با الگوبرداری از باشگاه‌های اروپایی، صدای هیاهو و تشویق تماشاگران خود در دوران قبل از کرونا را از طریق بلندگو‌های ورزشگاه پخش می‌کنند تا موجب افزایش روحیه بازیکنان شوند. البته بماند که گاهی اوقات کیفیت نامناسب پخش این صدا‌ها باعث اعتراض خود بازیکنان و مربیان هم می‌شود. ظاهراً اولین ماجرای تقابل استقلال و پرسپولیس به همین مسئله بازمی‌گردد. استقلالی‌ها تأکید دارند اگرچه براساس قرعه، پرسپولیس میزبان این مسابقه محسوب می‌شود ولی در تمام سالیان گذشته، میزبانی و مهمانی برای این جدال بی‌معنا بوده و اصلاً نباید آن را با شکل میزبانی اروپایی‌ها مقایسه کرد بنابراین حالا که تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه را ندارند، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به هیچ عنوان نباید اختیار بلندگو‌های ورزشگاه آزادی را به پرسپولیس بسپارند، چون در صورت وقوع چنین اتفاقی، به‌معنای واقعی کلمه در حق استقلال ظلم می‌شود. استقلالی‌ها تأکید دارند در تمام مسابقات ۲۰ سال اخیر، میزان تماشاگران دو تیم تقریباً برابر بوده و بلندگو‌های استادیوم آزادی هنگام برگزاری جدال چهارشنبه هفته آینده یا باید به طور کامل خاموش باشد یا اینکه میان هر دو تیم تقسیم شود. البته شنیدیم طرحی هم پیشنهاد شده که به موجب آن، در اغلب دقایق مسابقه صدای هیاهوی تماشاگران البته بدون حمایت از تیم خاصی توسط بلندگو‌ها پخش شود تا هیجان بازی را افزایش دهد و در عین حال موجب عدم اختلاف میان دو تیم بر سر استفاده از چنین مزیتی گردد.

تقسیم سکو‌ها

نکته دیگری که استقلالی‌ها حسابی روی آن اصرار کرده و به هیچ عنوان نمی‌خواهند عقب‌نشینی کنند، بحث چیدمان سکو‌های ورزشگاه آزادی هنگام برگزاری مسابقه است. مسئولان استقلال اصلاً نمی‌خواهند سکو‌های خالی به طور کامل در اختیار رقیب قرار بگیرد و تحت هیچ شرایطی طرح موسوم به ۹۰ درصد را هم قبول ندارند. یکی از عوامل این باشگاه ظهر دیروز پیرامون همین مسئله به خبر ورزشی گفت‌: پرسپولیس میزبان است ولی این میزبانی فقط روی کاغذ اعمال می‌شود. حتی اگر استقلال نیز میزبان می‌شد در اصل مسئله تفاوتی ایجاد نمی‌کرد، چون هنگام برگزاری دیدار‌های این دو تیم طی سال‌های گذشته سکو‌ها همواره تقریباً به صورت مساوی تقسیم می‌شد و حالا، چون تماشاگران به دلیل شرایط خاص جهان نمی‌توانند وارد استادیوم شوند، نباید همه چیز به کام حریف تمام شود. به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم پرسپولیس تمام سکو‌های ورزشگاه آزادی را در اختیار خود گرفته و آن‌ها را با شعار‌های تبلیغاتی و عکس بازیکنان خود مفروش کند. ایده دادن ۱۰ درصد یا ۳۰ درصد از سکو‌های آزادی به استقلال را نیز باید به طور کامل فراموش کرد، چون اصلاً زیر بار آن نخواهیم رفت. تمام فضایی که قبلاً هوادارانی روی آن می‌نشستند، در جدال پنجم اسفند باید به طور مساوی میان استقلال و پرسپولیس تقسیم شود در غیر این صورت زیر بار نخواهیم رفت.

جلسه برای تقسیم غنایم

واقعیت امر این است که پرسپولیس می‌خواهد از حق میزبانی به بهترین شکل ممکن استفاده تبلیغاتی بکند و استقلال نیز در نقطه مقابل تحت هیچ شرایطی زیر بار چنین مسئله‌ای نمی‌رود. از طرف دیگر، عوامل برگزاری مسابقه نیز به خوبی می‌دانند کنترل نکردن حواشی قبل از دیدار باعث تزریق آن‌ها به داخل میدان می‌شود و به همین خاطر تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند فضا قبل از آغاز مسابقه ملتهب باشد. ظاهراً قرار شده چند روز پیش از رویارویی استقلال و پرسپولیس، جلسه‌ای برگزار شده و پیرامون تمام این مسائل تصمیم‌گیری شود. قاعدتاً در نهایت طوری رفتار خواهد شد که نه سیخ بسوزد و نه کباب!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: