پایگاه خبری خانه فوتبال:

دیشب (شنبه) شاگردان جواد نکونام مقابل پارس جنوبی جم به تساوی بدون گل دست پیدا کردند تا شانس خود را برای رسیدن به رده سوم جدول از دست بدهند و در هفته پایانی لیگ چشم به نتیجه سپاهان داشته باشند.

فولادی ها دو بازی گذشته خود را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشتند و نتوانستند از فرصتشان برای رسیدن به جمع سه تیم بالایی جدول استفاده کنند. نکته قابل توجه تساوی های بدون گل آنهاست. شاگردان نکونام در چهار بازی آخر خود سه تساوی بدون گل را کسب کردند.

اتفاق مثبتی که در این چهار بازی برای فولادی ها رخ داد، عدم دریافت گل بود. آن ها هیچ گلی دریافت نکردند و اکنون بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاعی لیگ را در اختیار دارند. فولادی ها با دریافت ۱۹ گل خط دفاع مستحکمی تشکیل دادند و با وجود این خط دفاع، گلزنی را برای هر تیمی مشکل کرده اند.

آن ها در عین حال که یکی از بهترین تیم های لیگ در خط دفاع هستند، جزو تیم های ضعیف لیگ از نظر گلزنی هستند. فولادی ها در این چهار بازی تنها یک گل به ثمر رساندند و آمار ضعیفی را ثبت کرده اند. خط حمله فولادی ها به نظر می رسید با حضور لوسیانو پریرا، فرشاد احمد زاده و حسن بیت سعید نمایش قابل قبولی را به نمایش بگذارد اما این اتفاق رخ نداد.

شاگردان نکونام تنها ۲۷ گل زده را در مجموع بازی های لیگ ثبت کردند و شاید مهم ترین عامل از دست دادن امتیازات در این چند هفته همین مساله باشد. البته غیبت و عدم آمادگی پاتوسی هم دلیلی بر عملکرد نامطلوب فولادی ها است چرا که این تیم پیش از تعطیلی لیگ با حضور پاتوسی نمایش قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته بود.

یک هفته تا پایان لیگ باقی مانده و فولاد خوزستان اکنون با ۴۸ امتیاز و برابر با سپاهان رده چهارمی، در مکان پنجم قرار دارد و تلاش می کند با کسب پیروزی مقابل تراکتور و ناکامی احتمالی سپاهان، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

فولادی‌ها اگر می خواهند در قامت یک تیم مدعی ظاهر شوند باید در فصل نقل و انتقالات دست به تغییر بزنند و خط آتش خود را تقویت کنند. آن ها بازیکنان خوبی در خط هافبک و خط دفاع دارند اما بدون مهره های هجومی خوب، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: