پایگاه خبری خانه فوتبال:

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره قرارداد ویلموتس و محکومیت فدراسیون فوتبال اظهاراتی داشت که در ادامه مهم‌ترین بخش‌های آن را می‌خوانید:

*مفاد قرارداد را نمی‌دانم و نمی‌توانم اظهار نظر کنم، ولی باید بگویم نحوه دفاع باید قوی‌تر می‌بود چرا که در یک پرونده به این سنگینی باید وکلایی را انتخاب می‌کردیم که به قوانین کار در اتحادیه اروپا و مسائل نقل و انتقالات بین‌المللی در فیفا و به ویژه در حیطه مربیان اشراف کامل داشته باشند.

*قوانین حقوقی و مسائل مختلف به قوانین کار در کشور‌های مختلف متفاوت است. باتوجه به اینکه ویلموتس در اتحادیه اروپا و کشور بلژیک سکونت دارد، ما باید یک تیم حقوقی قوی تشکیل دهیم چرا که هنوز فرصت داریم.

*این که انگشت اتهام را به سمت کسی مستقیم ببریم زود و غیر منصفانه است، اما در فدراسیونی که قراردادی به این مهمی تدوین می‌شود، عناصر حقوقی می‌توانستند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند و جای سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا قرارداد تنظیمی به تایید عوامل فدراسیون رسیده است یا خیر.

*برای من جالب است که طبق آن سندی که منتشر شد اعضای هیئت رییسه هم زیر آن نامه را امضا کرده بودند و می‌خواهم این را بگویم که چرا همه آن‌ها پشت تاج را خالی کردند.

*نباید ناامید شویم و حتی اگر در CAS هم این پرونده را ببازیم به دادگاه بین‌المللی سوییس هم می‌تواند شکایتی طرح کنیم.

*کی‌روش دو بار تیم ملی را به جام جهانی برد و بازیکنانی که به همراه تیم ملی در جام جهانی شرکت کردند، هم برای باشگاه‌ها و هم برای فدراسیون فوتبال درآمدزایی داشتند، ولی ما با کی‌روش خیلی غیرمنصفانه برخورد کردیم و من این احساس کی‌روش را می‌فهمم و احساس آدم‌هایی که او را هم رد کردند می‌فهمم.

*کی‌روش را انسان شجاع و منصفی دیدم. ما همیشه در فوتبال داریم مسائل فنی را بررسی می‌کنیم در حالی که فوتبال در دنیا یکی از بزرگترین درآمدزایی‌هاست و پول ساز است.

*هر بازیکنی که در جام جهانی حضور پیدا می‌کند، برای هر دوره ۲۲۵ هزار دلار برای باشگاه درآمد دارد. برای ذوب‌آهنی که برای هر کدام از این دو دوره یک بار مظاهری و یک بار حدادی‌فر را داشت، ۵۵۰ هزار دلار درآمد ایجاد کرد.

*قیاس کی‌روش و ویلموتس قیاس مع‌الفارغ است و توانمندی کی‌روش را نمی‌توانید کنار توانمندی ویلموتس بگذارید و از لحاظ سودآوری هم بیایید مقایسه کنید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: