پایگاه خبری خانه فوتبال:

مهاجم سابق پرسپولیس و کنونی تیم لیوینگستون اسکاتلند دلیل عدم بازگشت به ایران را شرایط کرونا در آن زمان بیان کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، آنتونی استوکس، مهاجم سابق پرسپولیس که هفته گذشته با تیم لیوینگستون در لیگ برتر اسکاتلند قرارداد امضا کرد درباره تجربه حضورش در ایران در تیم‌های تراکتور و پرسپولیس با سایت «ادینبرگ نیوز ایونینگ» اسکاتلند گفت و گو کرد.
استوکس درباره تجربه‌اش در فوتبال ایران، گفت: در تراکتور عملکرد خوبی داشتم و به عنوان بهترین گلزن تیم شناخته شدم. اگر در پایان فصل دچار مصدومیت نمی‌شدم می‌توانستم بهترین گلزن لیگ ایران شوم. آنها دستمزدم را پرداخت نکردند به همین خاطر از این تیم جدا شدم و به فیفا شکایت کردم. بعد به تیم آدنا اسپور ترکیه رفتم. آنجا هم وضعیت مثل تراکتور بود و برای مدت 3 ماه حقوقم را پرداخت نکردند. من هیچ وقت قراردادم را با باشگاه‌های فوتبال نقض نکردم و این حرفم را فیفا در صدور رای اولیه در قضیه پرونده تراکتور به نفع من تایید کرد.

وی افزود: وقتی به پرسپولیس منتقل شدم اوضاع کمی متفاوت شد. شیوع کرونا اوضاع را تغییر داد در آن زمان من نمی‌توانستم برای مدت 3 ماه در آپارتمانم محبوس باشم به همین خاطر ترجیح دادم از ایران خارج شوم و به این تیم برنگردم. من باید به سلامت خودم اهمیت می‌دادم و چاره‌ای جز این تصمیم را نداشتم.

مهاجم سابق پرسپولیس وقتی درباره اینکه در دبی از کاروان این تیم برای مدت مشخص جدا شده ولی به ایران دیگر برنگشت، گفت: در آن زمان تصمیم گرفتم به دوبلین برگردم. پرسپولیس در آن زمان از من خواست تا به ایران برگردم ولی وضعیت این کشور درباره شیوع کرونا بد بود و من نمی‌خواستم برگردم. باید صادقانه بگویم که الان وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، می بینم تصمیم درستی را گرفتم که به ایران برنگشتم.

مهاجم جدید تیم لیونگستون ادامه داد: از لحاظ فوتبالی ایران برایم خوب بود و من در آنجا از فوتبال لذت می‌بردم. اما مانع فرهنگی و زبان برای من کار را دشوار می‌کرد. من در 3 تیم آخرم یعنی تراکتور، آدنا اسپور و پرسپولیس مترجم داشتم. تعامل با بازیکنان و کادرفنی در آنجا سخت بود به همین خاطر خوشحالم که برگشتم.

مهاجم سابق پرسپولیس به تمجید از مردم ایران پرداخت و گفت: کشور ایران زیباست و مردمان خوبی دارد. وقتی وارد ایران شدم و ورزشگاه‌های خوبشان را دیدم شگفت زده شدم. فوتبال ایران هواداران زیادی دارد و در برخی از بازی‌ها 70 تا 80 هزار نفر برای تماشای فوتبال به استادیوم می آیند. همه فکر می‌کنند استاندارد فوتبال ایران پایین است اما این طور نیست. ما در تیم خود 6 یا 7 بازیکن تیم ملی را داشتیم، همچنین سهمیه 3 بازیکن خارجی همیشه پر بود. سطح فوتبال ایران خوب است اما آنجا شما نمی‌توانید به راحتی هر جا که خواستید بروید و هرکاری کنید. شما اگر ویزا هم داشته باشید نمی‌توانید بدون اجازه پلیس این کشور را ترک کنید. تفاوت‌های کوچکی در این کشور وجود دارد. خلاصه اینکه خوشحالم ایران را ترک کردم و به اسکاتلند برگشتم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: