پایگاه خبری خانه فوتبال:

داوود سیدعباسی، مربی سابق تیم شهرخودرو مشهد پس از جدایی از این باشگاه درباره حاشیه بزرگی که سبب اخراج سید مهدی رحمتی سپس کنار گذاشتن سهراب بختیاری زاده و انتخاب رحمتی به عنوان جانشین این سرمربی شد، صحبت کرد. سیدعباسی می‌گوید با رحمتی درگیری نداشته است اما سوتفاهمی که به وجود آمده بود منجر به بروز حواشی در این تیم شده است. مشروح گفتگوی عباسی که از رحمتی دلخور است را می‌خوانید:

در خصوص نتایجی که تیم شهر خودرو در زمان شما کسب کرد، صحبت کنید.

بنده بعد از رفتنِ یحیی گل‌محمدی به شهر خودرو آمدم و تغییر و تحولات زیادی در این تیم صورت گرفته بود. بختیاری‌زاده باید از عملکرد فنی خود دفاع کند. ما در چند بازی بدشانسی آوردیم و فقط یک نیمه بد بودیم و آن هم نیمه دوم مقابل سپاهان بود. مقابل تراکتور باید با اختلاف یکی دو گل برنده بازی می‌شدیم و مقابل استقلال هم بدشانسی آوردیم.

شما به عنوان کسی که در استقلال و پرسپولیس حضور داشتید شرایط لیگ امسال چطور بود؟

لیگ نوزدهم شرایط خاص خودش را داشت؛ کرونا و سلب ایران از میزبانی بازی‌های آسیا لیگ را تحت‌الشعاع خود قرار داد. امسال یک لیگ متفاوت را شاهد بودیم البته از لحاظ کیفی اتفاقاتی که افتاد نادر بود.

 نظرتان در مورد اختلاف بین بختیاری‌زاده و رحمتی و سپس سرمربی شدن او چیست؟

این تصمیمی است که مدیریت باشگاه گرفته؛ آنها صاحب اختیار هستند و می‌توانند هر تصمیمی برای باشگاه خود بگیرند. این تیم خصوصی است و مسئولان باشگاه قطعاً بهترین تصمیم را می‌گیرند.

 در این رابطه با آقای حمیداوی مالک شهر خودرو صحبت نکردید؟

رابطه ما به ۲۵ سال قبل برمی‌گردد که در تیم جوانان بودیم و یک مربی مشترک داشتیم و بنابراین رابطه ما به دوران بچگی برمی‌گردد. هنوز هم رابطه خیلی خوب و صمیمانه‌ای داریم، برای حمیداوی و تیم شهر خودرو آرزوی موفقیت می‌کنم، از من هم خواستند کنار تیم باشم و به این تیم خدمت کنم اما خودم شرایطش را نداشتم.

درست است که بعد از بازی با سپاهان با مهدی رحمتی درگیر شدید؟

یک ماه و نیم است که از این موضوع گذشته و بنده هیچ اظهارنظری در این باره نکردم. روزی که این اتفاق افتاد بنده اصلا در جریان نبودم. یک نقل قولی به گوش ایشان رسیده بود و اینکه وقتی من نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده چطور می‌توانستم اظهارنظر کنم؟ تمام این اتفاقات سوءتفاهم بود. من در راه برگشت از بازی سپاهان فهمیدم. بر فرض اینکه یک درصد هم بحث فنی کرده باشم، آیا بنده در آن تیم مربی بودم یا خیر و اگر هم اظهار نظر نمی‌کردم چه کسی باید در آن تیم نظر می‌داد؟

اگر صحبتی هم بود باید رودرو انجام می‌شد. این را شنیدم که سهراب به ایشان گفته بود رودررو صحبت کنید. ۲۵ سال است که در فوتبال ایران حضور دارم و تاکنون هیچ مشکل اخلاقی هم نداشتم. رزومه من معلوم است و رزومه بعضی دوستان نیز مشخص است. از بچگی یعنی روزی که دست چپ و راستم را شناختم با مربیاتی مثل آقایان پورحیدری، قلعه نویی، یاوری، علی پروین و مرحوم ناصر حجازی و خیلی‌های دیگر کار کردم و یکسری اصول یاد گرفتیم و به اصول اخلاقی پایبندم. ایشان جرأت نکرد چشم تو چشم روبه‌روی من بایستد.

اگر چشم تو چشم می‌شدید چه اتفاقی می‌افتاد؟

خدا را شکر که این اتفاق نیفتاد وگرنه قطعاً اتفاق بدی می‌افتاد. خدا را شکر که با ایشان رودررو نشدم زیرا که شرمنده حمیداوی می‌شدم.

قبول دارید که با این اتفاق قداست مربیگری در ایران زیر سوال رفت؟

بعد از باخت به سپاهان در اتوبوس داشتم با مادرم صحبت می‌کردم چون عادت دارم بعد از باخت اولین تماسم را همیشه با مادرم می‌گیرم و وی را قانع کنم تا ناراحت نباشد. در آن حین بختیاری‌زاده داشت با مهدی رحمتی صحبت می‌کرد. مثل اینکه آقای بختیاری‌زاده از او خواسته بود با من داخل اتوبوس رودررو صحبت کند که ایشان نیامد. شما تاکنون اسمی از من در جایی دیده‌اید؛ استقلال، پرسپولیس، سپاهان و حتی در استیل‌آذین بازی کرده‌ام. آیا تاکنون حاشیه‌ای از من وجود داشته است؟

ایشان کامل مرا می‌شناسد حتی از زمان فجرسپاسی که در آنجا همبازی بودیم و می‌داند که سرم به کار خودم است اما وای به حال روزی که کسی سر به سرم بگذارد. در برنامه آقای میثاقی گفته شد که من با ایشان درگیر شدم در صورتی که اصلا ما با هم رودررو نشدیم داستان من و ایشان مثل داستان کسی است که زنگ درب خانه‌ای را می‌زند و فرار می‌کند. فکر می‌کنم من هنوز در فوتبال زمان قدیم گیر کرده‌ام؛ در آن زمان همه چیز معرفتی بود.

اول فصل بعضی از دوستان از ما خواستند به دلیل رابطه نزدیکی که با شهرخودرو داشتم آنها را به این تیم ببرم و فکر نمی‌کردیم آن موقع او را به شهر خودرو بیاوریم و برای خودمان دردسرساز شود. طبیعت فوتبال اینگونه شده و کاری نمی‌توان، کرد!

قبول دارید که بختیاری‌زاده در این ماجرا قربانی شد؟

فوتبال از این بالا پایین‌ها زیاد دارد. اگر جایگاه‌ها ماندنی بود امثال من و بختیاری‌زاده از این تیم نمی‌رفتیم. روز اول که به این تیم آمدیم می‌دانستیم که قرار نیست تا ابد آنجا بمانیم.

برای آینده چه تصمیمی دارید؟

دو پیشنهاد در حد لیگ یک و لیگ برتر دارم. فعلاً به کارهای شخصی‌ام رسیدگی می‌کنم. در حد کمک‌مربی در لیگ برتر نیز پیشنهاداتی به بنده شده است. الان هم با مرکز وکلای مازندران به درخواست آقای یونس آزرده و علی دریائیان رئیس کمیته ورزش مازندران و طهماسب بزرگی مسئول کمیسیون ورزش مازندران همکاری می‌کنم. من خودم یک رگ مازندرانی دارم و دوست دارم با این تیم همکاری‌هایی را انجام بدهم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: