پایگاه خبری خانه فوتبال:

امیررضا واعظ آشتیانی درباره فراخوان مدیران باشگاه استقلال برای ورود قوه قضاییه به مسئله بازگرداندن آندره‌آ استراماچونی اظهار داشت: خیلی ساده انگارانه است که تصور کنیم این اتفاق ساده درون باشگاهی است. پشت این ماجرا یک اتاق فکر سیاسی است و خارج از ورزش روی آن فکر شده و این موضوع را تبدیل به یک خوراک کرده‌اند. هدف آنها این است که قوه قضاییه را هم به چالش بکشند و می‌خواهند این موضوع را مطالبه اجتماعی کنند، در حالی که مسئله کاملاً ورزشی است و مربوط به قوه قضاییه نیست.

وی افزود: فدراسیون فوتبال درست یا غلط تصمیمی گرفته که وزیر ورزش هم از این موضوع حمایت کرده است. از این رو کسانی که این مطالب را مطرح کرده‌اند، مطمئناً نه قانون اساسی را به خوبی می‌شناسند که درباره تفکیک قوه صحبت می‌کند و نه در جریان مسائل ورزشی هستند. آمده‌اند و موضوعی که در قوه مجریه جریان دارد را به قوه قضاییه ارتباط داده‌اند و قوه قضاییه حتی نباید پاسخ این نامه را بدهد و دلیلی هم به پاسخگویی نیست.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با تأکید بر اینکه پیگیری بازگرداندن استراماچونی از قوه قضایی نشأت گرفته از اتاق فکری معیوب است، گفت: برخی نفوذی‌های ورزش در این اتاق فکر دخیل هستند. پیش از این هم در مصاحبه‌ای گفته بودم که برخی افراد معلوم الحال در فضای مجازی به نیابت از باشگاه‌ها تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کنند و با مطرح کردن مسائل حساسیت‌زا، در فوتبال تنش ایجاد می‌کنند. این مسئله انکار ناپذیر است و متأسفانه می‌بینیم که بازیکنان استقلال پس از بازی فینال در فرودگاه مورد حمله و هجمه عده‌ای قرار می‌گیرند که تحت تأثیر این نفوذی‌ها هستند.

واعظ آشتیانی ادامه داد: این افراد پیش از این چهره‌های نامشخص داشتند و امروز خود را در فضای مجازی نمایان کرده‌اند. سؤال من این است که برای یک موضوع کاملاً ورزشی، چرا باید با قوه قضاییه نامه‌نگاری شود؟ آیا این خودش مصداق دخالت در مسائل ورزشی نمی‌شود؟ متأسفم که وزارت ورزش تاکنون واکنشی به این مسئله نشان نداده و این نشان می‌دهد که حتماً برخی مدیران وزارت ورزش هم در این مسئله دست داشته‌اند.

وی گفت: قوه قضاییه باید به تخلفات رسیدگی کند که اگر تخلفی هم صورت گرفته راهکارهای خودش را دارد. حالا مگر تحلفی صورت گرفته یا در حال صورت گرفتن است که بخواهند پیشگیری کنند و آقایان دست پیش گرفته‌اند؟ اگر هم تخلفی شده باشد، رسیدگی به آن تخلف ساز و کار قانونی دارد، نه اینکه فراخوان بدهند. نکته مهم‌تر در ارتباط با استراماچونی که می‌گویند به نفع اوست برگردد و به کارش ادامه دهد، چه نفعی برای استراماچونی خواهد داشت؟ او که بدون کار کردن هم پولش را می‌گیرد، چه نفعی دارد که بازگردد؟ اگر او از فیفا حکم بگیرد، پولش را می‌گیرد و این صحبت‌ها چیزی جز فرار از پاسخگویی نیست. با مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای، سعی دارند ضعف خود را بپوشانند که این مسائل کمکی به ورزش و باشگاه استقلال نمی‌کند.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: تحلیل بنده فقط و فقط این است که آن اتاق فکر معیوب خارج از سیستم ورزش موضوع قوه قضاییه را طراحی کرده و یک نفر هم قربانی این ماجرا است. این مسئله هم نشان از انتخاب افراد بی‌اطلاع برای هیئت مدیره باشگاه‌هاست که از قانون تجارت و قانون اساسی کشور خبر ندارند و حیطه اختیارات خود را هم نمی‌دانند. وزارت ورزش باید پاسخگوی افکار عمومی و این رفتار عضو هیئت مدیره‌اش باشد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: