پایگاه خبری خانه فوتبال:

 تیم نساجی مازندران سومین تیم برتر دور برگشت فصل اخیر، یک یک بازیکنان خود را از دست می‌دهد و این به خاطر ناتوانی باشگاه در تمدید قراردادهاست و البته اجتناب‌ناپذیر است به این خاطر که تیم‌های خواهان بازیکنان نساجی پیشنهاد‌های چند میلیاردی می‌دهند. این بدین معنی است که نساجی برای حضور شایسته در فصل جدید بازی‌ها باید یک تیم جدید بسازد؛ در حالی که خیلی از طرفداران نساجی نگران فصل آینده تیم هستند محمود فکری در تلاش برای ساختن یک تیم جدید است و تاکنون چند بازیکن دسته اولی جذب کرده است. او در تازه‌ترین مصاحبه اش به نکات جالبی اشاره کرده است.

نساجی بازیکنان زیادی را در تعطیلات تابستانی از دست داد، دلیل اصلی چیست؟

خب تیم به لطف درخشش در دور برگشت بازی‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ ما بعد از نمایش‌هایی که در هفته‌های پایانی لیگ برتر داشتیم پیش‌بینی می‌کردیم بازیکنان تیم مورد توجه تیم‌های دیگر قرار بگیرند، اما هیچ‌وقت تصور نمی‌کردیم این پیشنهاد‌ها به اندازه‌ای باشد که لحظه‌ای برای بازیکن جای درنگ برای جدایی از نساجی باقی نماند. ما قادر به برابری با پیشنهاداتی که به بازیکنان ما داده شده بود، نبودیم. این هم طبیعی است. نساجی مالک شخصی دارد و توسط یک شخص اداره می‌شود، اما بیشتر تیم‌های لیگ برتری از سوی کارخانه‌های بزرگی، چون ذوب‌آهن، گل‌گهر، فولاد و... اداره می‌شوند. راه چاره ساختن یک تیم جدید است. ما در این مسیر تلاش‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

در روز‌های ابتدایی نقل و انتقالات نساجی فقط بازیکنان دسته اولی به‌خدمت گرفته است...

خب اکنون بازیکنان لیگ برتری پیشنهاد‌هایی می‌دهند که برآورده کردن این پیشنهادات در توان باشگاه ما نیست. ما باید صبر کنیم تیم‌های متمول بازیکنان خود را جذب کنند و بعد وارد مقوله جذب بازیکن لیگ برتری شویم، اما نمی‌خواهیم تا آن موقع فرصت جذب بازیکن دسته اولی را از دست بدهیم. اگر قرار باشد دست روی دست بگذاریم بازیکنان خوب دسته اولی نیز جذب خواهند شد. کما اینکه توأم با ما برخی از تیم‌ها هم تلاش می‌کنند بازیکنان خوب دسته اولی را به‌خدمت بگیرند.

حضور صمد مرفاوی که قبلاً در لیگ برتر مربی بوده در کادر فنی نساجی یک اتفاق جالب بود. آیا باز هم از او در کادر فنی نساجی مازندران بهره خواهید برد؟

حضور ایشان در کادر فنی برای ما افتخار است با توجه به اینکه پیش‌تر در تیم‌های متعددی سرمربی بوده. متأسفانه در ایران بیشتر مربیان تلاش می‌کنند دستیارانی برای خود انتخاب کنند که هیچ وقت داعیه سرمربیگری نداشته باشند و همیشه خیال‌شان راحت باشد که از سوی دستیار تهدید نخواهند شد. من زمانی که دستیار بودم از جمله دستیار آقا صمد با همه وجود برای سرمربی کار کردم و الان هم همین نگاه را دارم و اعتقادم بر این است مربی‌ای که دستیار من می‌شود با همه وجود برای تیم کار خواهد کرد. همه دستیارانم در نساجی از جمله آقا سیروس که با هم همبازی و رفیق بودیم؛ حنیف عمران‌زاده، احمد فیض‌کریملو، فاضلی، هاروت ابراهیمیان و... به تیم کمک کردند و اگر در فصل آینده برای پیشرفت شغلی راهی تیم‌های جدید نشوند در خدمت‌شان خواهیم بود؛ و سؤال مهم؛ با این جدایی‌ها دیگر نباید از نساجی انتظار صعود به لیگ قهرمانان آسیا را داشت؟

انتظار باید از تیم منطقی باشد. به جای طرح این حرف‌ها که تیم بازیکنان زیادی از دست داده و... باید به باشگاه نساجی کمک شود. تیم نباید هیچ فشاری را احساس کند و باید بدون دغدغه گام به میدان بگذارد. ما در حال ساختن یک تیم جدید هستیم و اگر قرار باشد خودی‌ها به ما ضربه بزنند شرایط بدتر خواهد شد و اگر تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند بازگشت به لیگ برتر کار سختی خواهد بود. همان‌طور که نساجی بعد از ۲۴ سال به لیگ برتر صعود کرد. رضا حدادیان به‌عنوان یک عاشق در نساجی هزینه می‌کند و این در حالی است که درآمد‌ها حتی به ریال کاهش پیدا کرده، اما هزینه‌ها چندبرابر شده و تقاضای من از مدیران استانی این است که به او کمک کنند. حتی مدیران مازندرانی که خارج از استان هستند. نساجی فقط برای شهر قائمشهر نیست و تعلق به همه شهر‌های استان دارد. ما تلاش خواهیم کرد مبتنی بر واقعیت‌ها و به اندازه توان تیم شایسته‌ای بسازیم و در چنین شرایطی انتظار داریم همه در کنار نساجی باشند و از تیم حمایت کنند.

صحبت از حضور شما در استقلال بود؛ در صفحه شخصی‌تان نوشته بودید با اسم شما بازی شده است!

من یک فصل دیگر با نساجی قرارداد دارم و به قرارداد خود با این تیم پایبند هستم. باشگاه استقلال با من اصلاً صحبتی نداشت، اما برخی می‌گفتند گزینه اصلی هدایت تیم آبی هستم. نه اینکه حضور در رأس کادر فنی تیم آبی را در توانمندی خود نمی‌دیدم، اما وقتی صحبتی با من صورت نگرفته بود نباید به‌عنوان گزینه نام برده می‌شدم و با اسم من بازی می‌شد. برای استقلال آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: