پایگاه خبری خانه فوتبال:

با توجه به فشردگی تقویم‌های فوتبالی در غرب آسیا و تداخل زمانی، راهکاری جز برگزاری مجتمع ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شرایط کرونایی پیش پای کنفدراسیون فوتبال آسیا نبود؛ درست همان مسیری که برای لیگ قهرمانان اروپا طی و مسابقات به صورت مجتمع در لیسبون پرتغال برگزار شد و رضایت همه تیم‌ها را به دنبال داشت. برای میزبانی مجتمع مسابقات منطقه غرب آسیا چندین کشور اعلام آمادگی کردند اما با توجه به این‌که قطر زیرساخت‌های ورزشی بهتری را داشت و خود را مهیای میزبانی جام جهانی می‌کرد، از سوی AFC برگزیده شد.

آن‌ها در بدو ورود تیم‌ها اتوبوسی مخصوص و منقش به لوگوی همان تیم را در فرودگاه دوحه مهیا کرده بودند و برای انجام تست‌های کرونایی، مقدمات لازم را فراهم آورده بودند تا تیم‌ها به مدت 24 ساعت در هتلی جدای از هتل اصلی محل استقرار خود حضور پیدا کنند تا همه چیز منضبط و براساس پروتکل‌های بهداشتی تدوین شده پیش رود.

شاید در این میان مهم‌ترین نکته‌ای که به چشم آمد، کیفیت چمن و امکانات ورزشی قطری‌ها بود که در اختیار تیم‌ها از جمله نمایندگان ایران قرار گرفت؛ چرا که اگر قرار بود مسابقات در شرایط عادی برگزار شود، تیم‌های ایرانی خانه به دوش به دنبال زمین تمرینی بودند و بدون تردید زمین تمرینی آن‌ها در ایران به لحاظ کیفیتی چندین سطح از زمین تمرینی فعلی‌شان ضعیف‌تر بود.

اتفاقی که شاید به طور مثال برای باشگاه شهر خودرو که امروز بیانیه‌ای شدیدالحن را علیه میزبانی قطر صادر کرده بود صدق می‌کند؛ چرا که باید به راستی از آن‌ها پرسید تمرین در زمین منزل آباد می‌توانست آمادگی آن‌ها را بیشتر بالا ببرد یا تمرین در زمین ورزشی دانشگاه قطر؟

هر چند بدون تردید نمی‌توان میزبانی قطری‌ها را بدون ایراد و مشکلات دانست اما باید در شرایط فوق‌العاده فعلی نگاهی منطقی به چگونگی برگزاری مسابقات داشت؛ چرا که هیچ میزبانی جز قطر نمی‌توانست چنین امکاناتی را در اختیار تیم‌ها قرار دهد و از فشرده‌ترین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبانی کند. البته در این میان موضوع پروتکل‌های بهداشتی وضع شده از سوی AFC نیز مطرح است که باعث شده تا آن‌ها در رفت و آمد تیم‌ها و چگونگی شرایط اسکان‌شان سخت‌گیری بیشتری را داشته باشند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: